Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 kwie 2019, 13:46
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 sty 2019, 21:12 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Posty: 39
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: HDJ100
Czolem.
Czasem się włączy, a czasem nie chce. Nie wiem może coś źle robię? Próbuje ja załączać na reduktorze, skrzynia w pozycji N. Lampka mruga, czekam i nic, potem podczas jazdy czasem zaskoczy w końcu. Może gdzieś coś trzeba naoliwić, nasmarować ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2019, 22:08 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1323
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Pod auto i ruszaj kabelkami, na 100% gdzieś przegniły na wiązce i nie dochodzi napięcie do blokady.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2019, 0:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1387
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
U mnie w 120 miałem podobny przypadek. Pomogło ręczne przyłożenie napięcia na piny zasilania, po tej operacji blokada zaczęła działać. Ale wcześniej wyjąłem blokadę przejrzałem kable, sprawdziłem sterownik. Przy zdjętej blokadzie czasem się ruszyła po przekręceniu pokrętła. Założyłem i nic, przyłożyłem +12V prosto z aku raz i jak nowa.

Wcześniej po założeniu nowego silniczka blokady kontrolka migała mimo że blokada się zapinała. Problemem był zardzewiały trzpień (przesuwka wewnątrz mostu). Jak nigdy nie zdejmowany mechanizm to bym zdjął i popatrzył "na sucho" czy się przekręca po włączeniu. Przy okazji oczyścił i pomalował.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2019, 9:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2008, 2:23
Posty: 49
Lokalizacja: zachpom
Auto: LJ70, HDJ100
A może wszystko jest w porządku, blokada musi zaskoczyć - potrzebna jest różnica prędkości obrotowej prawego i lewego koła. Spróbuj po włączeniu blokady zrobić kółko - oczywiście najlepiej na piachu lub śniegu jak masz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2019, 10:08 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Posty: 39
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: HDJ100
daRon pisze:
A może wszystko jest w porządku, blokada musi zaskoczyć - potrzebna jest różnica prędkości obrotowej prawego i lewego koła. Spróbuj po włączeniu blokady zrobić kółko - oczywiście najlepiej na piachu lub śniegu jak masz.


No właśnie to zauważyłem, ze po włączeniu i przejechaniu się błotku zaskakuje. Natomiast jak próbuje np na równym szutrze nie włącza się. Z kolei w instrukcji toyotowej napisali że powinna się włączyć sama po kilku sekundach nie jadąc samochodem.
Tak czy siak sprawdzę czy kabelki gdzieś nie zaśniedziały.
Taka sama zasada chyba jest w blokadzie przedniej ARB (mam dołożoną) tez chyba musi być różnica prędkości w kołach aby zaskoczyła bo działa podobnie. Nie zapinania się od razu tylko po jakieś chwili.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2019, 10:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2208
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
W moim J95 czasem blokada zaskakiwała od razu, a czasem trzeba było ruszyć i lekko skręcić. Chodzi o to żeby zęby się ustawiły odpowiednio. Jak włącznik przekręcasz to kontrolka miga, jak się zapnie (wskoczy na miejsce) to pali się ciągle.
Zapewne tak samo jest setce.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2019, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2008, 2:23
Posty: 49
Lokalizacja: zachpom
Auto: LJ70, HDJ100
Mrugająca kontrolka świadczy o zadziałaniu mechanizmu, a dopiero jak wskoczy to lampka się pali ciągle - jest od tego osobny czujnik (taka "krańcówka"). Rzadko się zdarza, że blokada zaskakuje od razu na postoju. Rzuć okiem na film z linku: https://www.youtube.com/watch?v=UVxhs3jzbjI. Myślę, że masz wszystko OK - szczęściarz, ale przegląd dla świętego spokoju nie zaszkodzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lut 2019, 18:39 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Posty: 39
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: HDJ100
Po oględzinach przewodów i wtyczek nic nie znalazłem. Zdecydowałem się na odkręcenie mechanizmu do blokady. Po rozkręceniu okazało się, że w środku jest totalny syf. Na razie reanimuje zobaczymy czy uda się wszystko złożyć jak należy :). Chyba od nowości nikt tam nie zaglądał.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lut 2019, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 480
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
tak wygląda 9/10 blokad w tych autach. Trzeba systematycznie uruchamiać i sprawdzać szczelność.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2019, 11:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1387
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Ciesz się że obudowa nie jest pęknięta. Jak wyczyścisz i uruchomisz to pomaluj ją jakąś farbka. A jak by się udało uruchomić to chętnie kupię (u mnie obudowa pękła, a środek jak nowy).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2019, 11:14 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Posty: 39
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: HDJ100
rolkos pisze:
Ciesz się że obudowa nie jest pęknięta. Jak wyczyścisz i uruchomisz to pomaluj ją jakąś farbka. A jak by się udało uruchomić to chętnie kupię (u mnie obudowa pękła, a środek jak nowy).

Dziś składam i uruchamiam. Zobaczymy czy wyczyszczenie pomogło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2019, 12:07 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Posty: 39
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: HDJ100
Mam dwa pytania. Mechanizm wyczyściłem i złożyłem.
1. Czy po złożeniu wałek który wystaje powinien kręcić się lekko. Tzn czy można go przekręcić palcami na sucho.
2. Podłączyłem wtyczki przekręciłem stacyjkę czy mechanizm zadziała przekręcając difflock, czy musi być zapięty reduktor żeby silniczek się zakręcił.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2019, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1142
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Musi być zapięty reduktor.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2019, 16:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 116
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat-do sprzedania.
Obecnie UZJ 100
Reduktor załączony , na włączonym zapłonie ( ale bez odpalania silnika ) powinieneś słyszeć przekaźnik w przednim prawym rogu ( tak jakoś za schowkiem przed pasażerem ). I tak mi pięknie w J9 blokada się zapina tzn. w J9 przekaźnik słychać nad prawym tylnym kołem.

Niestety w J10 mimo nowego silniczka ( stary oczywiście był zgnity razem z obudową ) blokada nie zapina się. Przekaźnik słychać. Ale tylnych kół nie spina. Tzn. mechanik twierdzi ,że na podnośniku zapinała ....
Próbowałem na wykrzyżu ( jedno tylne koło w powietrzu ) i na oblodzonym podjeździe i dupa. Nie spina mi blokady. Taki problem znacie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2019, 17:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1387
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
W poprzednim samochodzie miałem podobnie, nawet 2 razy. Pierwszy raz po kupieniu i wymianie blokady, okazało się że przesuwka w moście przyrdzewiała i przesuwała się tylko kawałek. Skutek taki że nie zawsze zapinała, aż ostatecznie przy obciążeniu przestała zapinać. Trzeba było zdjąć główkę mostu, wyjąć popychacz i wyczyścić z rdzy.

Po 2 latach problem powrócił, tym razem elektrycznie. Blokada się zawieszała (kombinowałem z komputerkami itd.). Ostatecznie pomogło danie prądu na blokadę prosto z akumulatora, 2 razy tak zrobiłem i zaczęła działać dobrze.

Wyjmij silniczek podłącz pod wiązkę i zobacz czy kręci przy włączaniu i wyłączaniu. Będziesz wiedział czy to problem elektryczny czy mechaniczny w moście.

Kolejna sprawa, oczywiście mechanik na początku stwierdził że blokada się zapina tylko czujnik walnięty, po wymianie bez zmian. Za to po 2 latach ten nowy zamiennik padł, wsadziłem stary i działał bez zarzutu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group