problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

Swobodnie, co to znaczy? Trzeba by było porównać ze sprawnym wisko. Sprawdź czy sprężyna na wisko czysta i cała. Chłodnice czyste? Bo często pomiędzy parownikiem a chłodnicą dużo syfu i ograniczony przepływ. Nie kombinuj tylko napraw to co fabryka zaprojektowała a nie będziesz miał kłopotów w przyszłości. Może chłodnice zasyfione a ty elektryki montujesz.

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Na zimnym nie odpalonymi motorze można zakręcić wiatrakiem ale z lekkim oporem. Po odpaleniu i osiągnięciu normalnej temperatury silnika i po jego zgaszeniu wiatrak zakręcony ręcznie kręci się swobodniej ni na zimnym silniki wcześniej. Chyba powinnienem stawić większy opór niż na zimnym ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Tak dla zamknięcia tematu. Wymieniłem wisko na nowe. Właśnie wróciłem z 2 tygodniowej wyprawy przejechane 5000 km i mój problem znikł. Wskaźnik temperatury stoi jak drut. Przetestowane w różnych zmiennych warunkach. Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

michalrad
Posty: 34
Rejestracja: 21 lis 2014, 19:11

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: michalrad »

cześć

a u mnie jest odwrotnie :D w czasie jazdy klima działa i nie zadaje pytań, a jak stoję to przestaje chłodzić całkowicie... :( i co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: luk4s7 »

Miałem podobnie choć nie aż tak żeby nie chłodziła wcale na postoju. Po prostu bardzo wyraźnie spadała jej wydajność wraz ze wzrostem temp i spadkiem prędkości jazdy.
Tyle że w J9 jest tylko wisko a nie ma dodatkowego wentylatora na chłodnicy od klimy jak w osobówkach. Jednak ktoś to zaplanował i powinno działać, więc drążyłem i... po wymianie chłodnicy silnika oraz wiskoza klima się dramatycznie poprawiła!
Tłumaczę to tak - stara i zapchana chłodnica silnika (które jest dużo większa niż ta od klimy) blokowała przepływ powietrza. Do tego wisko które ma 20 lat również nie cechowała najlepsza sprawność. Po tej wymianie nawet wolna jazda techniczna po skalnych drogach Korsyki w upale prawie 40°C z 4 osobami na pokładzie nie powodowała spadku wydajności klimy. A przynajmniej nie na tyle żeby to było odczuwalne.
Wcześniej nawet jak u nas było 30°C i kilka świateł pod rząd w mieście to czuć było że klima średnio sobie radzi.

maak
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2016, 13:14

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: maak »

Też mam starą setkę (1998 rok) i klima daje radę nawet przy 45C. Dobrze jest założyć małą siatkę metalową przed chłodnicą klimy, żeby łapała robaki i syfy, tak aby nie zaklejały one ważniejszych chłodnic. Patent z Kazahstanu :) Potem wystarczy od czasu do czasu przecierać tę siatkę.

ODPOWIEDZ