LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Moderator: luk4s7
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
U mnie na sprężynach z 80 było kiepsko Nie pisze o jednej dziurze w asfalcie bo tamtego tak nie czuć, problem zaczynał się na wyboistym dłuższym odcinku drogi. Tam tył nie nadążał wybierać nierówności i dupa auta podskakiwała. Na orginale i na TT takiego efektu nie ma, mogę zapierdzielać i jest ok. Może moje sprężyny z 80 były jakieś wzmacniane jak u was jest ok. Sprężyny z moich testów zostały o Rokfora.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Oryginały to były. Mam dwa zestawy takich sprężyn (tył do J8), ale nie pamiętam juz które sa z którego źródła - różnią sie wysokością o ... 5 mm . Albo jakaś różnica w specyfikacji (toyota koduje nastawy sprężyn kolorami - takimi kolorowymi kropkami na zwojach - ale w tym przypadku korozon zatarł to oznakowanie) - albo po prostu jeden zestaw o tyle przyklapnął.
Niemniej - nie były to żadne wzmacniane czy liftowe. Temu tez wcześniej zapytałem o masę pojazdu - bo możliwe że to jest źródło różnicy w zachowaniu aut.
Niemniej - nie były to żadne wzmacniane czy liftowe. Temu tez wcześniej zapytałem o masę pojazdu - bo możliwe że to jest źródło różnicy w zachowaniu aut.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Moja z polskiej dystrybucji ma w DR:
MW: 2660 kg
DMC: 3260 kg
Może różnica w stosunku do tego co Rokfor pisze, że powinna ważyć poniżej 2,5T wynika z tego (cytując za Wikipedią), że:
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.
Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg.
Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.
MW: 2660 kg
DMC: 3260 kg
Może różnica w stosunku do tego co Rokfor pisze, że powinna ważyć poniżej 2,5T wynika z tego (cytując za Wikipedią), że:
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.
Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg.
Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Nie o dane z dowodu pytam - a odczyt realny z wagi
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
U mnie 4,7 z gazem. Dwie butle zamiast koła. Także tył o tyle dociążony od standardu. Koła 285 ale to już masa nieresorowana.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Wiadomo, że z wagi byłoby najrzetelniej ale skoro takich danych nie mam to odnoszę się do danych papierowych.
Z tego co się orientuję producenci w papierach raczej zaniżają MW a nie zawyżają. Więc jak miałbym się zakładać to raczej stawiałbym, że rzeczywista MW będzie jeszcze wyższa niż w papierach:(
Pomiar na wadze oczywiście przy tych samych warunkach pomiarowych czyli auto nie motane, na standardowym ogumieniu, włożone 6 i 7 siedzenie w bagażniku, zalane płyny i kierowca do 75kg. Koła oczywiście masa nieresorowana ale na pomiar na wadze wpłynie więc ciężko się będzie odnieść do tego co DR.
Z tego co się orientuję producenci w papierach raczej zaniżają MW a nie zawyżają. Więc jak miałbym się zakładać to raczej stawiałbym, że rzeczywista MW będzie jeszcze wyższa niż w papierach:(
Pomiar na wadze oczywiście przy tych samych warunkach pomiarowych czyli auto nie motane, na standardowym ogumieniu, włożone 6 i 7 siedzenie w bagażniku, zalane płyny i kierowca do 75kg. Koła oczywiście masa nieresorowana ale na pomiar na wadze wpłynie więc ciężko się będzie odnieść do tego co DR.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Ale tu nie chodzi o różnicę rzędu 20 kg (np. ze względu na większe koła). Kilka J100 ważyłem, bo przy pomiarach przyspieszeń jest mi to potrzebne. I zwykle masa auta "przygotowanego wyprawowo" oscyluje w okolicach trzech ton.
Większość userów zupełnie sobie nie zdaje sprawy, ile zbędnego szpeju wozi na stałe na pokładzie
Większość userów zupełnie sobie nie zdaje sprawy, ile zbędnego szpeju wozi na stałe na pokładzie
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Na 5 kołach to różnica raczej bliżej 50 kg.
Właśnie tak to działa liczy sie suma czynników.
Koła, zderzak(i), wyciągarka, bagażnik na dach, namiot, etc... każde po 50 kg i licznik bije
Właśnie tak to działa liczy sie suma czynników.
Koła, zderzak(i), wyciągarka, bagażnik na dach, namiot, etc... każde po 50 kg i licznik bije
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Witam sredecznie miłośników Toyoty LC 100.
Pojawił się dzisiaj problem w mojej 100, a mianowicie opadło w tylnym prawym rogu i nie chce się wyprostować. Poproszę o poradę gdzie szukać przyczyny, żeby nie wydać fortuny i żeby autko jeździło tak jak dotychczas. Pozdrawiam serdecznie Piotr. Dodam że jest to LC 100 z 2005 roku, już poliftowa.
Pojawił się dzisiaj problem w mojej 100, a mianowicie opadło w tylnym prawym rogu i nie chce się wyprostować. Poproszę o poradę gdzie szukać przyczyny, żeby nie wydać fortuny i żeby autko jeździło tak jak dotychczas. Pozdrawiam serdecznie Piotr. Dodam że jest to LC 100 z 2005 roku, już poliftowa.