Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 22 lut 2018, 0:43
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Post: 03 lut 2018, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Posty: 277
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: HDJ80 była, teraz HDJ100 Previa4x4 Tundra 5.7v8
U mnie na sprężynach z 80 było kiepsko Nie pisze o jednej dziurze w asfalcie bo tamtego tak nie czuć, problem zaczynał się na wyboistym dłuższym odcinku drogi. Tam tył nie nadążał wybierać nierówności i dupa auta podskakiwała. Na orginale i na TT takiego efektu nie ma, mogę zapierdzielać i jest ok. Może moje sprężyny z 80 były jakieś wzmacniane jak u was jest ok. Sprężyny z moich testów zostały o Rokfora.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 21:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5369
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Oryginały to były. Mam dwa zestawy takich sprężyn (tył do J8), ale nie pamiętam juz które sa z którego źródła - różnią sie wysokością o ... 5 mm :wink: . Albo jakaś różnica w specyfikacji (toyota koduje nastawy sprężyn kolorami - takimi kolorowymi kropkami na zwojach - ale w tym przypadku korozon zatarł to oznakowanie) - albo po prostu jeden zestaw o tyle przyklapnął.

Niemniej - nie były to żadne wzmacniane czy liftowe. Temu tez wcześniej zapytałem o masę pojazdu - bo możliwe że to jest źródło różnicy w zachowaniu aut.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 135
Auto: HDJ 100
Moja z polskiej dystrybucji ma w DR:
MW: 2660 kg
DMC: 3260 kg

Może różnica w stosunku do tego co Rokfor pisze, że powinna ważyć poniżej 2,5T wynika z tego (cytując za Wikipedią), że:

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.

Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg.

Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2018, 9:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5369
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie o dane z dowodu pytam - a odczyt realny z wagi :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2018, 9:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 120
U mnie 4,7 z gazem. Dwie butle zamiast koła. Także tył o tyle dociążony od standardu. Koła 285 ale to już masa nieresorowana.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2018, 9:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 135
Auto: HDJ 100
Wiadomo, że z wagi byłoby najrzetelniej ale skoro takich danych nie mam to odnoszę się do danych papierowych.

Z tego co się orientuję producenci w papierach raczej zaniżają MW a nie zawyżają. Więc jak miałbym się zakładać to raczej stawiałbym, że rzeczywista MW będzie jeszcze wyższa niż w papierach:(

Pomiar na wadze oczywiście przy tych samych warunkach pomiarowych czyli auto nie motane, na standardowym ogumieniu, włożone 6 i 7 siedzenie w bagażniku, zalane płyny i kierowca do 75kg. Koła oczywiście masa nieresorowana ale na pomiar na wadze wpłynie więc ciężko się będzie odnieść do tego co DR.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2018, 13:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5369
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale tu nie chodzi o różnicę rzędu 20 kg (np. ze względu na większe koła). Kilka J100 ważyłem, bo przy pomiarach przyspieszeń jest mi to potrzebne. I zwykle masa auta "przygotowanego wyprawowo" oscyluje w okolicach trzech ton.

Większość userów zupełnie sobie nie zdaje sprawy, ile zbędnego szpeju wozi na stałe na pokładzie :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2018, 13:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 135
Auto: HDJ 100
Na 5 kołach to różnica raczej bliżej 50 kg.
Właśnie tak to działa liczy sie suma czynników.
Koła, zderzak(i), wyciągarka, bagażnik na dach, namiot, etc... każde po 50 kg i licznik bije


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group