100 automat IV -słabo jedzie...

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Mazur
Posty: 272
Rejestracja: 28 lut 2009, 19:55
Auto: ...zawsze co? POTOYOTOWANEGO
Widz? to co widz? i w og?le si? nie wstydz?
Niech si? wstydzi ten co robi, nie ten co widzi
Kontakt:

100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: Mazur »

słabo = normalnie (jak na IV auto) ...taki jego "urok"

może kto ma pomysła co by jechało a nie tylko dostojnie się odpychało
1. "czipnąć temata"
2. duży intercooler
3....
4....
5. tak wiem... sprzedać IV kupić V a najlepirej manuala ;-)
pozdro

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: Zibi »

a obniżenie progu zapięcia napędu na stałe? tez by było jakimś rozwiązaniem. 90% mojej drogi do pracy jadę mieszając konwerter.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: jezus »

Zibi pisze:a obniżenie progu zapięcia napędu na stałe? tez by było jakimś rozwiązaniem. 90% mojej drogi do pracy jadę mieszając konwerter.
Ciekawy pomysł. Ktoś próbował to robić ? . Czasami mnie wkurza jazda gminnymi drogami za kimś i tak właśnie na pograniczu zapięcia na stałe. U mnie zapina przy 85k/h, gdyby tak zejść do 75km/h to była by bajka...a jakie oszczędności.
PS..ja tu o lc 80 ze skrzynką na linkę...więc pewnie trzeba by dłubać w samej skrzyni?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: Zibi »

U mnie się zapina równo przy 60, wystarczy tylko delikatnie poza 60 wykroczyć i zdjąć nogę z gazu, od razu wskakuje na stałe. Ale i tak wolałbym 10 mniej.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: Rokfor32 »

Przy hydraulicznej z J8 (wczesne J8) teoretycznie da sie to zrobić, ale trzeba by poszukać gotowego opracowania (czyli który element płyty sterującej ruszyć, i w jaki sposób) gdzieś na forach australijskich lub yankeskich. Rozkminienie tego "na sucho", po instrukcji, to syzyfowa robota, szczególnie że weryfikacja to każdorazowe poskładanie skrzyni do kupy i test na drodze.

Przy elektronicznej (czyli młodsze J8 i J100) jest teoretycznie łatwiej - ale tylko teoretycznie. Bo wcale nie jest koniecznie tak, że starczy oszukać czujnik prędkości pojazdu (tylny czujnik skrzyni, co inne niż czujnik do licznika). Komp sterujący skrzynia bierze więcej niż jeden parametr do zapięcia lockupu, a algorytm wg którego to jest realizowane nie jest dostępny. Można zgadywać jedynie, i działać metodą prób i błędów.

Tak na marginesie - blokada konwertera realizowana jest nie tylko na ostatnim biegu. Jeżeli nastawnik ustawi się na OD/OFF, lub na "2" - to lockup zapnie się też na niższych biegach. Nie zapnie się tylko na pierwszym biegu.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: jezus »

Mnie już przeszło.... :-)

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: zombi »

Rokfor32 pisze: Tak na marginesie - blokada konwertera realizowana jest nie tylko na ostatnim biegu. Jeżeli nastawnik ustawi się na OD/OFF, lub na "2" - to lockup zapnie się też na niższych biegach. Nie zapnie się tylko na pierwszym biegu.
A to ciekawe i warte sprawdzenia :D, Jak ciągam lekkie moto na przyczepce i jade przepisowo - czyli nie zapina ostatniego biegu (wpływ moga tez mies większe opony o 1'') to spalanie dramatycznie wzrasta (j9). Może jak potulam sie z OD/OFF to sie polepszy. Wiosna tuż, tuż to sprawdzę jak to sie spisze.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: LEX »

Przy J8 i J10 ze skrzynią A343F konwerter zapina się od 2 biegu wzwyż i faktycznie zależy to od wielu parametrów. Jak jechałem obciążonym samochodem (3.5t) pod stromą górę to czułem, że mam przerzutki a nie biegi: 1-->2-->2lock-->3-->3lock itd. Z pustym samochodem zapina się albo niewidocznie albo rzadko.

Można zwiększyć ciśnienie na skrzyni. Ja nie wiem jak to opisać, a Rokfor będzie wiedział. Po zdjęciu miski z boku płyty zaworowej jest taki bolec i zależnie od jego ustawienia mamy skrzynię o delikatnej zmianie biegów, skrzynię standardową (ustawienie fabryczne) i skrzynię pod duże obciązenia. Przy zmianie tego ustawienia biegi zmieniają się wyczuwalnie ale za to jest mniejsze tarcie na tarczach skrzyni. Nie za bardzo jest to rozwiązanie dotyczące konwertera, ale może pomoże.

Na wstępie możecie podpiąć sobie żaróweczkę pod kabel odpowiedzialny za zapinanie blokady i tym sposobem poznacie zwyczaje samochodu. Potem możecie zacząć podawać na ten sam kabel 12V żeby zapinać samemu blokadę.

Choć tak szczerze mówiąc skrzynie auto są chyba niedopasowane pod silniki diesla. Osoby mające j10 i j8 w benzynie nie narzekają. Być może wynika to z tego, że choć konwerter reaguje na moment, to jednak potrzebuje obrotów do dobrej pracy. Taki 1hd-ft będzie miał chyba więcej Nm niż mój 1fz-fe ale w innym zakresie obrotów. W dieslu będzie to bliżej 2000RPM a w benzynie około 3000RPM i być może ta różnica ma znaczenie, bo jak wciskam pedał w podłogę, dochodzę momentalnie do 3000RPM i idę jak burza. W ogóle nie odczuwam, że skrzynia zamula.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: proto »

LEX pisze:Przy J8 i J10 ze skrzynią A343F można zwiększyć ciśnienie na skrzyni...
Ale w J8 i wczesnych J10 jest A442F w którym nie ma tej możliwości ręcznej regulacji ciśnienia w skrzyni :oops:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 100 automat IV -słabo jedzie...

Post autor: Rokfor32 »

Ciśnienie w magistrali głównej reguluje linka, albo spec zawór impulsowy (w J00). To o czym mowa (regulowane podparcie jednego z tłoczków) to ustawienie progowe ciśnienia, acz nie kojarzę teraz, czy min czy max.

Ręczne bawienie się zapinaniem lockupu nie jest takie całkiem proste. To się bezwzględnie musi rozpinać przy zmianie przełożenia, bo się skrzynia chce rozpaść. Musi się również rozpinać jak auto odpowiednio zwolni, bo blokada zadusi silnik.

A tak ogólnie - z moich obserwacji wynika, że ta sama skrzynia, w tym samym aucie, zupełnie inaczej się zachowuje - jak silnik ma właściwe parametry, albo jest podrasowany nieco. W porównaniu z zamulonym. To się ewidentnie czuje w J78 z 2L-TE. Jak turbina zdechnięta - to to po prostu nie jedzie, nawet się nie może zdecydować na którym biegu ma jechać. I stale wysokie obroty. Natomiast po ożywieniu serducha - wszystko wraca do normy, i zachowuje się zupełnie normalnie.

Wynika to z tego, że skrzynia odczytuje kilka parametrów - ale nie mierzy niczego (poza temperaturą i prędkością) fizycznie. Czyli obciążenie auta bierze z głębokości wciśnięcia pedału gazu - a nie z jego realnego obciążenia (wydatku mocy). Czyli, jak silnik słaby, a pedał gazu wdepnięty głęboko - to skrzynia to odczytuje tak, jak by auto ciągnęło 5 ton na haku, albo jechało pod Transfogarską. I dobiera takie a nie inne nastawy - bieg, ciśnienie oleju, wypełnienie konwertera.

ODPOWIEDZ