D4-D zbrakło tłoka ;-)

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: Rokfor32 »

Robiłem taką przekładkę między J100 i J8.

Baza, czyli karter silnika jest taki sam (mam na myśli 1KD-FTV). Mogą się zdarzyć jakieś nieprzygotowane otwory, ale zawsze są pod nie przygotowane nadlewy.

Plus takiej imprezy - młody silnik. Nie żadne tam udawanie z "gwarancjami rozruchowymi", ale po prostu młody - z rozbitka a nie zajeżdżonego truchła z nieznanym przebiegiem i wypucowany do połysku. Bo w trafienie na zdrową jednostkę sprzed dziesięciu lat, gdzie te auta służyły głównie jako ciągniki do lawet ... :wink:

Ale masz rację - może się zdarzyć, że w przypadku takiej zabawy sensowniejsze jest przerobienie auta do nowszego silnika, niż odwrotnie. W przypadku wzmiankowanej J8 faktycznie został goły blok z głowicą - ale tam była taka idea, żeby silnik został na mechanicznej pompie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: kylon »

J100 i J8 to w sumie bardzo podobne konstrukcje i tu faktycznie nie ma problemu. Też teraz będziemy zamieniać 1HZ na 1HDT. Ale nawet pomiędzy setkami były drobne różnice. Teraz nasz klient kupił sobie silnik od innej setki bo właściwy mu padł. Też kupił sam blok i teraz jest problem bo ma koła zębate od napędu vacum pompy i wspomagania inne. Są dwa wyjścia - kupić inną vacum pompę albo wszystkie koła zębate z dołu rozrządu. Łatwiejsze rozwiązanie to vacum pompa ale to też nie takie proste jak nie ma VIN-u od auta z którego wytargano silnik. Nie ma nawet rocznika ani wersji aby próbować coś dobrać. Podejrzewam, że jeden silnik jest od starszej a drugi po liftingu z VGRSEM ale sprzedawcy części używanych już tego nie wiedzą.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: Tuco »

Bardzo ciekawy wątek. Sam robiłem rozeznanie. Nie wiem czy nie najlepiej będzie pojechac do UK i kupić całe auto.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - zczytujesz numer silnika, i wykonujesz telefon do ASO.

Nie wiem, jak u nas, bo nigdy nie próbowałem - w Isla podawali po prostu vin lub nr rejestracyjny auta z którego silnik pochodził (a że system był spójny, to równiez przebieg przy ostatnim przeglądzie .... :mrgreen: ). Czasem sie nam po prostu metki od silników na półce gubiły, i trza było szukać info ... :wink:

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: oskar »

Tuco pisze:Bardzo ciekawy wątek. Sam robiłem rozeznanie. Nie wiem czy nie najlepiej będzie pojechac do UK i kupić całe auto.
Też myślałem o takiej opcji, ale życie ostatnimi czasy się przewróciło do góry nogami i nie mam możliwości ni czasu na taki patent.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: kylon »

No to Rokfor musisz się przenieść w Polską rzeczywistość :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: Rokfor32 »

Zdaję sobie sprawę, że takie info polska sieć dilerska może mieć tylko co do egzemplarzy sprzedawanych przez tą sieć. Ale ogólnie rzecz jest do namierzenia - kwestia chęci ze strony serwisu jedynie. (w Isla info dotyczące numeru silnika nie figuruje w żadnych papiurach urzędowych - podobnie jak u nas obecnie. Ale w bazie importera - owszem :wink: )

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: Zaparka »

Sa importerzy samochodow z UK na cześci,
moze Forumowicze znaja jakiegoś sensownego, oszczedza sie na wyjezdzie, zaplaci sie prowizja,
ale jak jest miejsce na samochod, to mysle, ze rozprzeda sie na czesci w miare szybko.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: Tuco »

Ja pewnie będę chętny na trochę części na zapas :) Możemy razem poszukać :)

Awatar użytkownika
gesio
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2011, 07:56
Auto: TLC120
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: gesio »

http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-9 ... 68393.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: oskar »


Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: seburaj »

a co to są te takie jakby "chwyty" powietrza za atrapą ? :shock:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: kylon »

Ci co mają 1KZTE nie uświadczą takowych z powodu braku interkulera :wink: Są to prowadnice powietrza do owego.
Czasem Ci co mają interkuler też nie uświadczają takowych bo mają samochód po dzwonie :mrgreen:

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: oskar »

Nieaktualne od kilku dni, sprzedawca wydał się cokolwiek podejrzany.
Teraz właściwie czekam na sygnał czy jest miejsce na silnik, żeby poczekał na swoją kolej.

Awatar użytkownika
gesio
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2011, 07:56
Auto: TLC120
Kontakt:

Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)

Post autor: gesio »

zadzwoń jeszcze tu 502581519 wiem że miał mieć świeżaka z anglii, ogólnie handluje częściami do LC

ODPOWIEDZ