D4-D zbrakło tłoka ;-)
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Robiłem taką przekładkę między J100 i J8.
Baza, czyli karter silnika jest taki sam (mam na myśli 1KD-FTV). Mogą się zdarzyć jakieś nieprzygotowane otwory, ale zawsze są pod nie przygotowane nadlewy.
Plus takiej imprezy - młody silnik. Nie żadne tam udawanie z "gwarancjami rozruchowymi", ale po prostu młody - z rozbitka a nie zajeżdżonego truchła z nieznanym przebiegiem i wypucowany do połysku. Bo w trafienie na zdrową jednostkę sprzed dziesięciu lat, gdzie te auta służyły głównie jako ciągniki do lawet ...
Ale masz rację - może się zdarzyć, że w przypadku takiej zabawy sensowniejsze jest przerobienie auta do nowszego silnika, niż odwrotnie. W przypadku wzmiankowanej J8 faktycznie został goły blok z głowicą - ale tam była taka idea, żeby silnik został na mechanicznej pompie.
Baza, czyli karter silnika jest taki sam (mam na myśli 1KD-FTV). Mogą się zdarzyć jakieś nieprzygotowane otwory, ale zawsze są pod nie przygotowane nadlewy.
Plus takiej imprezy - młody silnik. Nie żadne tam udawanie z "gwarancjami rozruchowymi", ale po prostu młody - z rozbitka a nie zajeżdżonego truchła z nieznanym przebiegiem i wypucowany do połysku. Bo w trafienie na zdrową jednostkę sprzed dziesięciu lat, gdzie te auta służyły głównie jako ciągniki do lawet ...
Ale masz rację - może się zdarzyć, że w przypadku takiej zabawy sensowniejsze jest przerobienie auta do nowszego silnika, niż odwrotnie. W przypadku wzmiankowanej J8 faktycznie został goły blok z głowicą - ale tam była taka idea, żeby silnik został na mechanicznej pompie.
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
J100 i J8 to w sumie bardzo podobne konstrukcje i tu faktycznie nie ma problemu. Też teraz będziemy zamieniać 1HZ na 1HDT. Ale nawet pomiędzy setkami były drobne różnice. Teraz nasz klient kupił sobie silnik od innej setki bo właściwy mu padł. Też kupił sam blok i teraz jest problem bo ma koła zębate od napędu vacum pompy i wspomagania inne. Są dwa wyjścia - kupić inną vacum pompę albo wszystkie koła zębate z dołu rozrządu. Łatwiejsze rozwiązanie to vacum pompa ale to też nie takie proste jak nie ma VIN-u od auta z którego wytargano silnik. Nie ma nawet rocznika ani wersji aby próbować coś dobrać. Podejrzewam, że jeden silnik jest od starszej a drugi po liftingu z VGRSEM ale sprzedawcy części używanych już tego nie wiedzą.
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Bardzo ciekawy wątek. Sam robiłem rozeznanie. Nie wiem czy nie najlepiej będzie pojechac do UK i kupić całe auto.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Kylon - zczytujesz numer silnika, i wykonujesz telefon do ASO.
Nie wiem, jak u nas, bo nigdy nie próbowałem - w Isla podawali po prostu vin lub nr rejestracyjny auta z którego silnik pochodził (a że system był spójny, to równiez przebieg przy ostatnim przeglądzie .... ). Czasem sie nam po prostu metki od silników na półce gubiły, i trza było szukać info ...
Nie wiem, jak u nas, bo nigdy nie próbowałem - w Isla podawali po prostu vin lub nr rejestracyjny auta z którego silnik pochodził (a że system był spójny, to równiez przebieg przy ostatnim przeglądzie .... ). Czasem sie nam po prostu metki od silników na półce gubiły, i trza było szukać info ...
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Też myślałem o takiej opcji, ale życie ostatnimi czasy się przewróciło do góry nogami i nie mam możliwości ni czasu na taki patent.Tuco pisze:Bardzo ciekawy wątek. Sam robiłem rozeznanie. Nie wiem czy nie najlepiej będzie pojechac do UK i kupić całe auto.
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
No to Rokfor musisz się przenieść w Polską rzeczywistość
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Zdaję sobie sprawę, że takie info polska sieć dilerska może mieć tylko co do egzemplarzy sprzedawanych przez tą sieć. Ale ogólnie rzecz jest do namierzenia - kwestia chęci ze strony serwisu jedynie. (w Isla info dotyczące numeru silnika nie figuruje w żadnych papiurach urzędowych - podobnie jak u nas obecnie. Ale w bazie importera - owszem )
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Sa importerzy samochodow z UK na cześci,
moze Forumowicze znaja jakiegoś sensownego, oszczedza sie na wyjezdzie, zaplaci sie prowizja,
ale jak jest miejsce na samochod, to mysle, ze rozprzeda sie na czesci w miare szybko.
moze Forumowicze znaja jakiegoś sensownego, oszczedza sie na wyjezdzie, zaplaci sie prowizja,
ale jak jest miejsce na samochod, to mysle, ze rozprzeda sie na czesci w miare szybko.
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Ja pewnie będę chętny na trochę części na zapas Możemy razem poszukać
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-9 ... 68393.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Pytania poleciały
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
a co to są te takie jakby "chwyty" powietrza za atrapą ?
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Ci co mają 1KZTE nie uświadczą takowych z powodu braku interkulera Są to prowadnice powietrza do owego.
Czasem Ci co mają interkuler też nie uświadczają takowych bo mają samochód po dzwonie
Czasem Ci co mają interkuler też nie uświadczają takowych bo mają samochód po dzwonie
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
Nieaktualne od kilku dni, sprzedawca wydał się cokolwiek podejrzany.
Teraz właściwie czekam na sygnał czy jest miejsce na silnik, żeby poczekał na swoją kolej.
Re: D4-D zbrakło tłoka ;-)
zadzwoń jeszcze tu 502581519 wiem że miał mieć świeżaka z anglii, ogólnie handluje częściami do LC