KZJ 90 nie wchodzi na obroty gdy ciepły.
Moderator: luk4s7
KZJ 90 nie wchodzi na obroty gdy ciepły.
Mam problem z układem zasilania w 1KTZ-E. Objawy są takie, że po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik słabo reaguje na pedał gazu w zakresie powyżej 2500 obr/min. Silnik dusi się i dymi z wydechu, delikatne zwiększanie obrotów jakoś znosi ale tylko do 3200 - 3500 obr/min, wyżej się nie wkręca. Gwałtowne otwarcie przepustnicy w tym zakresie obrotów kończy się spadkiem mocy i czarną chmurą z wydechu + kontrolka check engine. Co ciekawe, po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy na krótki czas (do 5 minut). Podejrzenie padło na lipne paliwo, zostało więc spuszczone i zalane nowe + wymiana filtra paliwa. Pomogło niewiele, ot objawy przesunęły się o 200 obr/min w górę... Gdzie dalej szukać przyczyn? Zastanawiam się jak sterowana jest pompa wtryskowa (schematy z ToyoDIY mówią o czujnikach temperatury paliwa, temperatury płynu chłodniczego, otwarcia zaworu EGR, temperatury powietrza za filtrem, otwarcia przepustnicy i ciśnienia turbo), lecz który z nich mógłby odpowiadać za takie komedie? A może przyczyna jest bardziej prozaiczna? Mam wrażenie, iż ostatnio przy odkręcaniu korka wlewu paliw nie ma już "efektu podciśnienia w baku" tylko czy to ma coś do rzeczy?
Re: KZJ 90 nie wchodzi na obroty gdy ciepły.
Wygląda na to, że odpowiem sobie sam
Podczas wymiany filtra paliwa, dobrze też oczyścić kanał pod podgrzewaczem - to chyba "wąskie gardło" układu zasilania i lubi zebrać syfy.
Podczas wymiany filtra paliwa, dobrze też oczyścić kanał pod podgrzewaczem - to chyba "wąskie gardło" układu zasilania i lubi zebrać syfy.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: KZJ 90 nie wchodzi na obroty gdy ciepły.
kanał pod czym ??
Re: KZJ 90 nie wchodzi na obroty gdy ciepły.
Podgrzewacz umieszczony jest na podstawie filtra paliwa. Podgrzewacz ma kształt cylindryczny, osadzony jest w tworzywowym "kubku" i podparty weń sprężyną. Paliwo napływa z baku poprzez pompkę ręczną na podgrzewacz (do owego "kubka") kanałami rozmieszczonymi obwodowo, zaś odpływa na filtr i dalej pompę centralnym otworem w denku "kubka". Ów otwór ma jakieś 3 - 4 mm średnicy, dodatkowe podparcie podgrzewacza sprężynką powoduje, iż otwór ten jest dosyć mocno zaślepiony. Efekt dość oczywisty - to co przepłynie przez przewody zatrzymuje się najpierw tu, a dopiero później na filtrze... Fakt faktem, iż musiałem mieć niezły syfol w baku, ale kto to wie co tam z dystrybutora leci...
Wiem, że 1 fotka lepsza niż przydługawy opis, ale pojęcia nie mam jak bezpośrednio fotkę zamieścić...
Wiem, że 1 fotka lepsza niż przydługawy opis, ale pojęcia nie mam jak bezpośrednio fotkę zamieścić...
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: KZJ 90 nie wchodzi na obroty gdy ciepły.
Jest instrukcja w regulaminach: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=845" onclick="window.open(this.href);return false;.Kura pisze:...pojęcia nie mam jak bezpośrednio fotkę zamieścić...
Wstaw link do fotki, a ja to poukładam.
Pozdrawiam