Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 5:50
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17 wrz 2012, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Posty: 35
Lokalizacja: kalisz/uk
Auto: 120 D4D
zauwazylem ze podczas dluzszej trasy na autostradzie oczywisci przy normalnej predkosci 110,120km,grzeje mi sie reduktor,zadnych dzwiekow wszystko dziala tylko ciepla dzwignia i goracy reduktor,czy to w miare normalne czy sie martwic?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2012, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Posty: 35
Lokalizacja: kalisz/uk
Auto: 120 D4D
reduktor mocniej goracy od tlumika,mechanik stwierdzil ze to wina odpowietrzenia,okazalo sie ze odpowietrznik reduktora jest polaczony z odpowietrznikiem skrzyni krotkim wezykiem prawdopodobnie fabrycznie,zamontowal 2 oddzielne wezyki i poprowadzil do komory,niestety nie ma za duzych zmian,nie jest juz tak goracy ale po ok 200km dzwignia ciepla


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2012, 22:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A ile stopni to dla ciebie jest "gorący"? Bo łapki już przy 50 stopniach nie utrzymasz - a dla oleju normalna temperatura pracy na poziomie 70 stopni nie jest niczym nienormalnym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 paź 2012, 16:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
U mnie też jest ciepły, w benzynie tak że trudno długo łapą trzymać, w dizlu trochę mniej. Ale jak Rokfor napisał, dla dłoni 50 stopni to już boli trochę więc nie przejmował bym się tym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 paź 2012, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 21:15
Posty: 240
Lokalizacja: choszczno
Auto: KDJ 95
Ja mysle ze to norma u mnie przy parogodzinnych przelotach tez sie grzeje, ale nie na tyle zeby lape poparzyc :) w terrano mialem to samo, przy czym tam sie skrzynia niezle nagrzewala ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 paź 2012, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Posty: 35
Lokalizacja: kalisz/uk
Auto: 120 D4D
bigi pisze:
Ja mysle ze to norma u mnie przy parogodzinnych przelotach tez sie grzeje, ale nie na tyle zeby lape poparzyc :) w terrano mialem to samo, przy czym tam sie skrzynia niezle nagrzewala ;)


dzwignie reduktora tez masz goraca,bo u mnie jak uchyle pokrowiec to mozna zima bez ogrzewania jezdzic


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sie 2018, 15:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2015, 9:29
Posty: 9
Witam; temat widzę stary ale ale nie wyjaśniony jak dla mnie. U mnie też wystąpił problem grzania się lewarka od reduktora. Podczas jazdy z prędkością ok. 90-100km/h po ok godzinie lewarek zaczyna parzyć w łapę. Da się go złapać ale dłuższe przytrzymanie jest nieprzyjemne. Pytanie jaka jest w tym czasie temperatura oleju w przekładni, skoro lewarek ma ok 50-60 stopni. Przyszło mi do głowy że ktoś musiał przede mną grzebać w reduktorze i złożył za sztywno mechanizm różnicowy ale potem zauważyłem że w nocy, kiedy jest chłodniej lewarek aż tak się nie nagrzewa a różnicówka grzała by się przecież niezależnie od warunków na zewnątrz... Przy dłuższych przelotach ciepła jest także podłoga pod nogami pasażera z przodu, nagrzewa się tunel oraz lewarek skrzyni biegów(do ok 30-40 stopni). Czy może wystąpić efekt grzania od rury wydechowej? Przechodzi niedaleko prawej strony reduktora. Co prawda podłoga jest obłożona warstwą izolacyjną ale może wnęka w której jest reduktor już nie? Trochę mnie to zjawisko wystraszyło na początku wyjazdu ale przeleciałem w sumie ponad 5 tys. km i nic się nie dzieje oprócz tego że w upalne dni mam w aucie dodatkowe ogrzewanie a klimatyzacji brak... Nie śmierdzi spalonym olejem, nic nie piszczy, nie szumi, samochód jedzie i pali normalnie- nic nie wskazuje na zwiększone opory w przekładni. Chciałbym się upewnić, zanim zlecę mechanikowi rozbieranie reduktora, czy nie jest to przypadkiem naturalna przypadłość tego modelu wynikająca z jakichś rozwiązań konstrukcyjnych. Skoro problem występował też w innych samochodach- można z tym jeździć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sie 2018, 16:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To nawet nie jest "przypadłość" :wink:

Normalna temperatura pracy przekładni (a więc i oleju) bez ceregieli osiąga 70 - 80 stopni. A metal całkiem dobrze przewodzi ciepło :wink:

ps. Grzanie się podłogi nie jest od wydechu (acz też częściowo), a od wdmuchiwania ciepłego powietrza pod podłogę auta. Tak obrazowo - silnik ma sprawność w okolicach 35%. Czyli generując powiedzmy 30 kW oddawanych na wale silnika mamy jednocześnie pod maską piec generujący 70 kW ciepła :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sie 2018, 17:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2015, 9:29
Posty: 9
Rozumiem. Dzięki. Podejrzewam że nie pomagają też aluminiowe osłony spodu... Co prawda fabrycznie ten samochód też miał jakieś plastiki i blaszki pozakładane ale natychmiast je wywaliłem i gdy przez jakiś czas jeździłem z odkrytym "brzuchem" to podłoga się nie grzała. Muszę przemyśleć w temat tych osłon. Z jednej strony spód w tym aucie nie jest idealnie poukładany i łatwo zahaczyć o coś michą albo reduktorem a z drugiej osłony pogarszają wentylację i łapią syf...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sie 2018, 18:52 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1176
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Sprawdź stan oleju, przy zbyt małym mocniej się grzeje skrzynia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group