stuk przy lewym zakręcie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

stuk przy lewym zakręcie

Post autor: seburaj »

wiem, wiem - tematy typu "stuka mi, pomóżcie" to jedne z bardziej idiotycznych :mrgreen:

ale postaram sie opisać precyzyjnie - może ktoś przerabiał, może to jaka dośc typowa i łatwo diagnozowalna usterka...

wiec pojawiło sie w miare niedawno - zarówno na asfalcie, jak i w terenie - ale tak nierównomiernie, znaczy nie powtarza się typowo i regularnie podczas typowych ruchów zawieszenia :roll:

dzwiek pojawia sie po jezdzie na wprost (nawet niedlugiej, kilkaset metrow) w momencie, kiedy auto jest położone w LEWY zakręt (takie np. skrzyzowanie w lewo)... jest to pojedynczy stuk, tak jakby cos w zawieszeniu sie przemiesciło (wybrało luz)... jak ktos miał kiedyś auto na resorach, to jest to stuk bardzo podobny do pór resora OME Dakar :mrgreen:

czyli jest stuk i cisza... w terenie równiez pojawia sie mocno nieregularnie i raczej przy mocniejszej, wykrzyżowej pracy zawieszenia - ale tak bez zwiazku z tym, czy akurat most/wahacz jest na górze czy na dole

huśtając autem za bagaznik dachowy (bardzo mocno) też sie cos pojawia, ale nie do konca jestem pewny czy to jest to samo :| stuk słyszalny raczej na środku auta, bliżej przodu - mam wrażenie, ze po stronie pasażera...

co wykluczam?
łączniki stabilizatora i gumy drażka mam nowe (wszystkie)
amortyzatory i gumy amorow nowe (wszystkie)
tuleje metalowo gumowe tylnych drażków i panharda zdrowe
sworznie wahaczy zdrowe, tuleje wahaczy zdrowe (chyba)

przekladnia kierownicza to to raczej nie jest, bo nie stuka takim typowym luzem podczas jazdy na nierownoscia... macie jakies sugestie ? szarpac przednimi wahaczami, któras z tulei metalowo - gumowych ?

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: Zyzol »

to chyba jakaś przypadłość J9 :wink: nie wiem czy to Cię pocieszy ale u mnie podobny objaw pojawiał się przy zawracaniu na skręconych na maxa kołach (jazda do tyłu) no i najlepiej trochę nierówności co by popracowało..
szarpaki, nowe gumy na wahaczach..nic praktycznie nie zmieniły..do dziś nie wiem co to było wiem tylko, że odeszło i pewnie wróci :|

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: emilio »

hehe dobre ,

bo u mnie jest głóśny stuk jakby coś pekało :lol: przy pełnym skręcie w prawo ,
tez podejrzewałem regenerowaną przekładnię ale tak jak seburaj napisałeś raczej odpada bo stukałoby przy jezdzie na wprost ,

Co ciekawe , wymieniałem niedawno gumy w whaczach przód ,komplet góra/dół jakos mi się to zbiegło w czasie, w sensie ze po wymianie stuka , generalnie jest tak ze czasem stuknie a czasem nie ,

Podejrzewałem również lekko wytarty stabilizator, efekt korozji i pracującego poliuretanu , jak go szarpnąłem mocniej to wyczuwalnie porusza sie prawo-lewo

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: Kwieczor »

emilio pisze:...
Co ciekawe , wymieniałem niedawno gumy w whaczach przód ,komplet góra/dół jakos mi się to zbiegło w czasie, w sensie ze po wymianie stuka , generalnie jest tak ze czasem stuknie a czasem nie ,

...
Hej
może wyskoczę jak lamer z głupim pomysłem - ale obejrzyj wszystkie nadkola, wnęki błotników itp

Kiedyś podobne stuki miałem w corolli; raz były, raz nie było, łomot, jakby coś ciężkiego w karoserię waliło, głównie przy hamowaniu lub skręcie w jedną stronę...

powód - mechanik zostawił ciężkie kombinerki gdzieś za nadkolem i tłukły...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: seburaj »

juz tak myslalem, czy cos gdzieś nie lata w zamkniętej przestrzeni :)
nawet butelki posprzątałem i nic nie pomogło :wink:

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: emilio »

to butelki wozisz w zamkniętych przestrzeniach :lol:

tak na powaznie , to ja mam wrazenie ze to stuknięcie jest na tyle mocne ze przenosi się konstrukcję ,

obstawiam raczej zawieszenie :?

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: Tuco »

U mnie też czasem stuka. Przyzwyczaiłem się. Przez rok szukałem i nic. :wink:
Przypuszczam że stuka któreś mocowanie budy do ramy.

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: emilio »

czytałem watek o swozniach i sie zastanawiam czy tu przypadkiem jakiegos związku nie ma ? ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: seburaj »

u mnie jakby przestało... nie wiem, czy ma to związek z tym, ze obficie załałem smarem w sprayu tulej drążka stabilizatora :roll: (tak sie łudzę), bo polibusze które zostały tam zamontowane zapewne nie były przed montażem posmarowane...

a co do sworzni - stresuje mnie ten wątek :(
wychodzi na to, ze nie zna sie dnia ani godziny - i połozenie sie koła w j95 jest równie nieuchronne jak wybuch rd28t w patrolu :mrgreen:

tak myśle - ze przy dalszych wyjazdach warto miec na zapasie sworzeń...
a właściwie chyba dwa - bo jest prawy i lewy (albo to górne są prawy i lewy, a dolne bez znaczenia - wie ktoś ?

bigi
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:15
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: bigi »

gorne bez znaczenia dolne sa lewy i prawy. Gornego w trasie chyba ciezko bedzie wymienic bo sa wciskane dosc mocno, dolne sa na 4 srubach, standardowo zapieczonych :)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: seburaj »

no tak, ale w (np.) albańskich górkach łatwiej mi bedzie znaleźć jakiej miejsce tóre to obsłuży jak już bede miał sworzeń, niż improwizować miejsce i sworzeń :wink:

bigi
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:15
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: stuk przy lewym zakręcie

Post autor: bigi »

no to na pewno :) ja takich dalekich tras nie planuje ale troszke sie zawiodlem na tym sworzniu. Facet ktory mnie z lasu laweta zabieral mowil ze w osobowkach czy busach to sie zdarza wypadniecie sworznia ale pierwszy raz w terenowce widzial takie cos.

ODPOWIEDZ