koła z Patrola do Toyoty

Moderator: luk4s7

Wróbel
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2011, 01:09
Auto: w planach toyota j9 3.4
obecnie Jeep Grand Cherokee 4,7 z 2005,
wcze?niej Isuzu Trooper 3.0DTi z 2001
Kontakt:

koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Wróbel »

Witam,
Najprawdopodobniej zamienię mojego Patrola na krótka j9 z silnikiem 3,4. Nowy nabywca jednak nie chce dopłacić za koła więc pomyślałem że zostawię je do toyoty jeżeli będzie się dało, i tu moje pytania
1. czy zmieszczę koła 285/75/16 ewentualnie co będę musiał przerobić ?
2. Czy sprzęgło i inne podzespoły wytrzymają takie koła (bieżnik A/T)
Z tego co piszecie to wkładacie 265/75.16 więc te moje dużo większe nie są.
3. Czy istniej możliwość zamontowania zbiornika lpg gdzieś pod samochodem nie usuwając/przerabiając oryginalnego baku na PB

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Kojot »

tu masz trochę informacji
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=55&t=7291
trzeba by tylko przymierzyć czy felga nie będzie kolidować z zaciskiem z przodu

Wróbel
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2011, 01:09
Auto: w planach toyota j9 3.4
obecnie Jeep Grand Cherokee 4,7 z 2005,
wcze?niej Isuzu Trooper 3.0DTi z 2001
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Wróbel »

dzięki za podpowiedź, myślałem że przy 2 calowym lifcie wszystko wejdzie bez problemu a jednak.
Rozwiązanie może być delikatny body lift np 2,3 cm

Jak ta nieszczęsna przekładnia wytrzymuje przy tych kołach?

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: finger »

I pamietaj, ze to nie patrol. Napedy nie sa pancerne :d

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Kojot »

Wróbel pisze: Jak ta nieszczęsna przekładnia wytrzymuje przy tych kołach?
No cóż - na pradopoint czytałem że gość przejechał ponad 100 000 km na takim rozmiarze bezusterkowo, u mnie również nic się nie dzieje i sądzę że tak pozostanie, choć większość użytkowników tego forum się pewnie ze mną nie zgodzi. Kilka nieletkich imprez już na tym rozmiarze przejechałem np tu : http://www.adrenalinka.pl/forum/viewtop ... 0&start=45
tylko jedna rzecz- nie upalam raczej dwa razy pomyśle jak przejechać - to nie jest auto na 2-ke i but w podłodze.
k.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: finger »

Coś tam grzebał przy aucie z przodu kojot? :)

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Kojot »

szybka wymiana alternatora :? myślałem że jeszcze da rade ale łożysko się skończyło

Wróbel
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2011, 01:09
Auto: w planach toyota j9 3.4
obecnie Jeep Grand Cherokee 4,7 z 2005,
wcze?niej Isuzu Trooper 3.0DTi z 2001
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Wróbel »

finger pisze:I pamietaj, ze to nie patrol. Napedy nie sa pancerne :d
wiem wiem brak przedniego sztywnego mnie najbardziej boli serii j9. W moim Patrolu koła 35'' bez żadnego liftu wchodzą nic nie obcierając itd. Jednak ma on kilka poważnych wad: jest niesamowicie ciężki wyrwać go z wtopy może tylko drugi patrol :D, kiepski silnik-zbyt słaby na tą wagę, często zdarzają sie problemy z głowicą(u mnie na szczęście na razie nie), ciężko się gdzieś zmieścić. Ogólnie bardzo go lubię ponieważ uszkodzić w nim cokolwiek jest ciężko.

Ja mam felgi z et-25 więc może by ciężko z tym dopasowaniem. Mam nadzieję że szybko uporam się z transakcją sprzedaży bo na horyzoncie już 90 jest i wtedy się przymierzy.

Powiedzcie mi jak z tym zbiornikiem na lpg upakuję go gdzieś pod autem czy do bagażnika będzie trzeba chowac ma ktoś jakiś patent?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Rafi »

Nie ma gdzie pod autem, ale daj sobie na wstrzymanie i sprawdź ile 90-ka (to manual jak mniemam, bo pytasz o sprzęgło) będzie Ci paliła. Chyba, że jeździsz dużo. Ja jakbym jeździł dużo wywaliłbym seryjny bak i wstawił mniejszy + zbiornik LPG. A że jeżdżę mało to, przynajmniej na razie, o tym nie myślę. W każdym razie moja średnia z turystycznych wyjazdów (40% trasa/40% szutry i teren/20% miasto w korkach) to 13l na setkę, 13,3 dokładnie. Kolegi GR jak raz ze mną poleciał spalił mu 12...

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: finger »

Albo kup KZJ i ciesz się spalaniem na trasie na poziomie 10-11 litrów :D

Wróbel
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2011, 01:09
Auto: w planach toyota j9 3.4
obecnie Jeep Grand Cherokee 4,7 z 2005,
wcze?niej Isuzu Trooper 3.0DTi z 2001
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Wróbel »

Macie może chłopaki informację jak te silniczki znoszą LPG?? wiem że regulacja luzów jest płytkowa i zastanawia mnie czy nie będzie często trzeba tych luzów ustawiać przy instalacji?

Awatar użytkownika
Maru123
Posty: 427
Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Auto: KDJ95 02'
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Maru123 »

rzuć okiem http://forum.ih8mud.com/90-series-tech/ ... 75r16.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Rafi »

5VZ-FE na gazie będzie jeździć i jeździć, chyba że gazownik fajtłapa, albo ktoś nie dba o instalację.
finger pisze:Albo kup KZJ i ciesz się spalaniem na trasie na poziomie 10-11 litrów :D
Tak, tylko tu raczej chodzi o konkretne auto w dobrym stanie/dobrej cenie. A po drugie na gazie koszty będą porównywalne, a benzyniaki są tańsze w zakupie. Biorąc pod uwagę jeszcze problemy z głowicami, jakie zdażają się w KZJ-otach wychodzi na to samo. Nie każdy lubi lpg, ja nie mam bo jeżdżę malutko, ale jak tak patrzę na stan większości KZJ-otów i bezproblemowość tej V6-ki z DOBRZE założonym gazem wolałbym na pewno założyć gaz niż kupić klekota. Chyba, że bym miał pieniążki na D-4D i jego ewentualny serwis (ale nie mam)... :wink: Do tego z 5VZ-em pod maską i manualem to naprawdę żwawe auto.

Wróbel
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2011, 01:09
Auto: w planach toyota j9 3.4
obecnie Jeep Grand Cherokee 4,7 z 2005,
wcze?niej Isuzu Trooper 3.0DTi z 2001
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: Wróbel »

dokładnie sie zgodzę z kolegą jeżeli mam zostać z dieslem to z Patrolem. Mam możliwość zakupu 90 serwisowanej od dealera za 24 tyś zł rocznik 98. Diesla nie chce ponieważ 125km i spalanie w mieście 12l a 180KM i spalanie nawet 15 pb to żadna różnica. Nowsze diesle może i fajne ale na pewno mniej odporne na paliwo kiepskiej jakości którego u nas nie brakuje. LPG rozważam jako jedną z opcji. W jeep;e miałem porządną instalkę i nie odczuwałem tego w żaden sposób... oprócz rachunku na stacji a przy spalaniu granda 25-30l/100km to różnica była. Już przed zakupem Patrola rozważałem zakup j9 ale siła legendy zwyciężyła. Teraz jednak z pkt ekonomicznego 90 byłaby lepszym rozwiązaniem

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: koła z Patrola do Toyoty

Post autor: finger »

Problemy z głowicami były w 1KZ-T, a nie w 1KZ-TE to po pierwsze :).

Benzyna jest super, ale jak jedziesz gdzieś dalej to zagęszczenie stacji Elpidzi jest odrowtnie proporcjonalne od odlegosci do Polski i wtedy jedziesz na samej benzynie, a to juz nie sa te same koszty eksploatacyjne....

No i butla. Sensowna pojemnosc zajmuje malo sensowna ilosc bagaznika...

mialem te same dylematy i zawazyly wzgledy pakownosci i wyprawowe. Dieslem pojade dalej i taniej. Jak wiekszosc jazdy to miasto to sensowna wtedy jest benzyna :)

ODPOWIEDZ