Strona 1 z 4
Hamulec reczny
: 13 maja 2012, 09:52
autor: mike
Witam,
mialem slaby reczny wiec wziolem sie za wymiane,nowe tarczobebny,klocki i szczeki,po wymianie hamowanie sie poprawilo ale reczny jest slabszy niz byl,powiedzmy ze trzyma na ostatnim zabku ale autem da sie ruszyc,regulacje robilem tak ze popuscilem przy dzwigni,po dokreceniu regulacji na max w szczekach popuszczalem az do malego tarcia kola,po zalozeniu kola sprawdzalem jeszcze raz i znowu sciagalem bo dociagniecie kola zmienilo regulacje,i potem dociaglem na dzwigni,tak 2 razy i efektow nie ma,stwierdzilem ze pojezdze zeby sie ulozylo ale tarcze grzeja sie mocno po krotkich odcinkach czy to normalne po wymianie?
w klockach so male blaszki po 1 szt na klocek przy rozbiorce wszstko sie pokruszylo z rdza i nie jestem pewien jak to bylo czy jest roznica w zamontowaniu na gorze klocka czy na dole?
Re: Hamulec reczny
: 13 maja 2012, 10:07
autor: kylon
Tarcze nie powinny się grzać . Zobacz również czy nie masz już wyciągniętej zbyt mocno linki ręcznego.
Często w tych autach stoją zapieczone dźwigienki ręcznego te, które wchodzą w tarczę kotwiczną. Sprawdź czy aby nie napinasz całego układu a szczęki nie mają do końca swobodnego ruchu. Rdza wpływa negatywnie również na ich odbijanie bo sprężynki przy lince nie maja siły pokonać rdzy.
Re: Hamulec reczny
: 13 maja 2012, 10:38
autor: mike
wszystko wyczyszczone i nasmarowane,rozruszane wl z dzwigienkami
Re: Hamulec reczny
: 13 maja 2012, 11:03
autor: kylon
To jeśli jesteś pewien regulacji to:
- może być wyciągnięta linka. (podjedź na bębny i zmierz siłę hamowania czy po obu stronach jest równomiernie)
- autem zawsze da się ruszyć na ręcznym to jest hamulec pomocniczy a nie główny
- klocki nic nie mają wspólnego z ręcznym
- jeśli zaś chodzi o słabe główne hamowanie z tyłu to jarzma pływające mogą stać i wtedy hamuje tylko jedna strona z tłoczkiem. Częsty przypadek.
Re: Hamulec reczny
: 14 maja 2012, 20:36
autor: Zyzol
rozumiem, że przy wyciągniętej lince sila hamowania będzie różna po obu stronach
Re: Hamulec reczny
: 14 maja 2012, 22:30
autor: seburaj
no właśnie, podłączm sie do pytania Kielonie
bedzie ? bo tak mam, kółko po stronie kierowcy hamuje zajefajnie, a to drugie (napędzane linka pośrednio) słabiej...
przy czym do linki zastrzezen nie mam, wszystko działa na trzech, czterech ząbkach na dzwigni
Re: Hamulec reczny
: 14 maja 2012, 22:47
autor: kylon
Niech ktoś zaciąga linkę a Ty patrz czy równomiernie ciągnie po obu stronach. Jeśli linka jest wyrwana z gumowego mocowania przy moście też będzie inaczej się układać. Jeśli któryś kawałek jest wyciągnięty wtedy hamulec teoretycznie nie będzie brał równo.
Re: Hamulec reczny
: 14 maja 2012, 22:50
autor: seburaj
aaa, czyli mowimy o "wyciagnieciu" tego kawalka, co to biegnie z lewego (kierowca) koła do prawego (pasażer) ?
generalnie, z calym szacunkiem, dośc durne rowiązanie, nie można bylo tego zrobic symetrycznie (znaczy linki na koła) ?
Re: Hamulec reczny
: 15 maja 2012, 12:28
autor: Tuco
Obstawiam wyciągniętą linkę. Ja u siebie wymienilem i problem przestał istnieć.
Re: Hamulec reczny
: 15 maja 2012, 12:53
autor: seburaj
dobra, ale tak konkretnie:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_T ... _4601.html" onclick="window.open(this.href);return false;
o której lince mowicie ? czy ta linka idąca od dzwigni ręcznego az do zacisku po stronie kierowcy stanowi nierozłączną całość/komplet z tą linką za mostem, łączącą dwa zaciski/dzwigienki przy zaciskach ?
czy wyciągnieta jest ta pierwsz, czy druga ?
Re: Hamulec reczny
: 15 maja 2012, 14:48
autor: Tuco
To stanowi jedną całość. ceny nie pamiętam 190 albo 290 PLN.
Re: Hamulec reczny
: 15 maja 2012, 18:02
autor: kylon
Tak jest. Linka stanowi jeden element.
Re: Hamulec reczny
: 15 maja 2012, 18:30
autor: seburaj
Tuco pisze:To stanowi jedną całość. ceny nie pamiętam 190 albo 290 PLN.
to byłoby niezle... toydiy pokazuje 81 E
Re: Hamulec reczny
: 15 maja 2012, 23:25
autor: Tuco
Re: Hamulec reczny
: 16 maja 2012, 20:15
autor: mike
rozumiem ze przy wymianie linek trzeba wszystko rozbierac tarcze,szczeki etc