Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 13 gru 2018, 20:54
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulec reczny
Post: 13 maja 2012, 9:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Posty: 35
Lokalizacja: kalisz/uk
Auto: 120 D4D
Witam,
mialem slaby reczny wiec wziolem sie za wymiane,nowe tarczobebny,klocki i szczeki,po wymianie hamowanie sie poprawilo ale reczny jest slabszy niz byl,powiedzmy ze trzyma na ostatnim zabku ale autem da sie ruszyc,regulacje robilem tak ze popuscilem przy dzwigni,po dokreceniu regulacji na max w szczekach popuszczalem az do malego tarcia kola,po zalozeniu kola sprawdzalem jeszcze raz i znowu sciagalem bo dociagniecie kola zmienilo regulacje,i potem dociaglem na dzwigni,tak 2 razy i efektow nie ma,stwierdzilem ze pojezdze zeby sie ulozylo ale tarcze grzeja sie mocno po krotkich odcinkach czy to normalne po wymianie?
w klockach so male blaszki po 1 szt na klocek przy rozbiorce wszstko sie pokruszylo z rdza i nie jestem pewien jak to bylo czy jest roznica w zamontowaniu na gorze klocka czy na dole?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2012, 10:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15284
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tarcze nie powinny się grzać . Zobacz również czy nie masz już wyciągniętej zbyt mocno linki ręcznego.
Często w tych autach stoją zapieczone dźwigienki ręcznego te, które wchodzą w tarczę kotwiczną. Sprawdź czy aby nie napinasz całego układu a szczęki nie mają do końca swobodnego ruchu. Rdza wpływa negatywnie również na ich odbijanie bo sprężynki przy lince nie maja siły pokonać rdzy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2012, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Posty: 35
Lokalizacja: kalisz/uk
Auto: 120 D4D
wszystko wyczyszczone i nasmarowane,rozruszane wl z dzwigienkami


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2012, 11:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15284
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To jeśli jesteś pewien regulacji to:
- może być wyciągnięta linka. (podjedź na bębny i zmierz siłę hamowania czy po obu stronach jest równomiernie)
- autem zawsze da się ruszyć na ręcznym to jest hamulec pomocniczy a nie główny
- klocki nic nie mają wspólnego z ręcznym
- jeśli zaś chodzi o słabe główne hamowanie z tyłu to jarzma pływające mogą stać i wtedy hamuje tylko jedna strona z tłoczkiem. Częsty przypadek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2012, 20:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 20:36
Posty: 328
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: KDJ 95
rozumiem, że przy wyciągniętej lince sila hamowania będzie różna po obu stronach :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2012, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
no właśnie, podłączm sie do pytania Kielonie :mrgreen:
bedzie ? bo tak mam, kółko po stronie kierowcy hamuje zajefajnie, a to drugie (napędzane linka pośrednio) słabiej...

przy czym do linki zastrzezen nie mam, wszystko działa na trzech, czterech ząbkach na dzwigni :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2012, 22:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15284
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Niech ktoś zaciąga linkę a Ty patrz czy równomiernie ciągnie po obu stronach. Jeśli linka jest wyrwana z gumowego mocowania przy moście też będzie inaczej się układać. Jeśli któryś kawałek jest wyciągnięty wtedy hamulec teoretycznie nie będzie brał równo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2012, 22:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
aaa, czyli mowimy o "wyciagnieciu" tego kawalka, co to biegnie z lewego (kierowca) koła do prawego (pasażer) ? :)

generalnie, z calym szacunkiem, dośc durne rowiązanie, nie można bylo tego zrobic symetrycznie (znaczy linki na koła) ? :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 12:28 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Obstawiam wyciągniętą linkę. Ja u siebie wymienilem i problem przestał istnieć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 12:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
dobra, ale tak konkretnie:

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_T ... _4601.html

o której lince mowicie ? czy ta linka idąca od dzwigni ręcznego az do zacisku po stronie kierowcy stanowi nierozłączną całość/komplet z tą linką za mostem, łączącą dwa zaciski/dzwigienki przy zaciskach ?

czy wyciągnieta jest ta pierwsz, czy druga ? :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 14:48 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
To stanowi jedną całość. ceny nie pamiętam 190 albo 290 PLN.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 18:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15284
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tak jest. Linka stanowi jeden element.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 18:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Tuco pisze:
To stanowi jedną całość. ceny nie pamiętam 190 albo 290 PLN.


to byłoby niezle... toydiy pokazuje 81 E :?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 23:25 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
http://www.wyprawa4x4.pl/info/linka_ham ... -5040.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2012, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Posty: 35
Lokalizacja: kalisz/uk
Auto: 120 D4D
rozumiem ze przy wymianie linek trzeba wszystko rozbierac tarcze,szczeki etc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group