opony i bujanie auta
Moderator: luk4s7
opony i bujanie auta
witam mam takie pytanie jakie opony moge załozyc do toyotki J9 3 dzwiowa 2002r na orginalnym zawiasie czy moge zalozyc 265/75 R16 albo 235/85R16 z tego co wiem to sa 32 cale orginalne jakie byly załozone to 215/80R16 (auto bez poszerzen) teraz mam 245/75R16 ale sie juz powoli koncza wiec czeka mnie zakup a drugie pytanie to prz predkosci 100 -120 km/h autkiem zaczyna troche bujac wydaje mi sie ze tyl w lewo/prawo nic nie stuka nic nie puka na stacji diag. nic nie wyszło dodam ze na innych oponach i felgach jest tak samo pozdro
Re: opony i bujanie auta
To noszenie na boki zniweluje napewno wymiana gum przekładni na polibusze, ale o tym i o oponach jest wszystko w innych już istniejących wątkach.
Re: opony i bujanie auta
Jak buja się lewo-prawo to raczej na bank nie problem z przekładnią tylko z drążkiem Panharda. To ten poprzeczny z tyłu, to z reguły on ma luzy i te luzy zawsze odczuwa się właśnie w ten sposób. I nie znający tych aut mechanicy jakoś nigdy tego luzu nie znajdują
Re: opony i bujanie auta
ok to sprobuje wymienic bo na przekladni wymienialem i sa nowe takze tez mi sie tak wydaje dzieki koledzy a co do opon to szukalem ale nic nie znalazlem na temat rozmiaru 235/85R16 takze jak ktos takie zakladal to prosze o odp a jeszcze jedno a co to moze byc jak np jade (asfalt) i jest np zalamana droga to słychac czasami takie dobicie jak np brak odpojow a dodam ze mam z tylu nowe amory i sprezyny
Re: opony i bujanie auta
Tez to mam. To chyba kwestia masy nie amortyzowanej, w sensie mostu.
Re: opony i bujanie auta
Mogą to być bałwanki między budą, a ramą, szczególnie z tyłu one często już się kończą.
Re: opony i bujanie auta
przy bałwankach słychać charakterystyczne jebut na nierównościach, na prostej raczej spokojnie
Re: opony i bujanie auta
no tak koledzy wymienilem gumy na tym drazku panharda ale autem dalej buja na lewo prawo moze ktos ma jeszcze jakis pomysł
Re: opony i bujanie auta
Ja mam 3 dzwi z poszerzeniami i 265/75/16 pasują idealnie, przy skręcie jest 0,5cm do chlapaka ale u ciebie może być trochę inaczej bo nie ma poszerzeń, wydaje mi się że wiecej miejsca możesz mieć.
U mnie bujało i do wymiany miałem amortyzatory z tyłu.
U mnie bujało i do wymiany miałem amortyzatory z tyłu.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: opony i bujanie auta
nie mamykrzyiek pisze:no tak koledzy wymienilem gumy na tym drazku panharda ale autem dalej buja na lewo prawo moze ktos ma jeszcze jakis pomysł
lepiej napisz, co znaczy "autem buja" - bo enie bardzo wiadomo w czym problem i czy wogóle problem
czym jeżdziłeś wcześniej ? miałeś już jakieś auta "terenowe" ?
Re: opony i bujanie auta
Może amorki są w miarę ok, ale sprężyny masz zabite? Rozumiem, że wahacze wzdłużne żadnych luzów nie mają?
Re: opony i bujanie auta
autem jezdze juz 4 lata takze troche jest a wczesniej juz tez mialem 4x4 ale do rzeczy amory i sprezyny wymieniłem pół roku temu takze chyba sa jeszcze dobre a te gumu na wzdloznych jeszcze nie sprawdzalem tazke jak sprawdze to napisze
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: opony i bujanie auta
jakby drążki prowadzące miały wybite tuleje to efektem byłoby raczej "łup, łup" przy dodawaniu/odejmowaniu gazu a nie "bujanie"Rafi pisze:że wahacze wzdłużne żadnych luzów nie mają?
Re: opony i bujanie auta
To widocznie mój samochód o tym nie wiedział i wybite gumy na tych wahaczach też miały wpływ na bujanie się tyłu na boki. Nie tak jak Panhard, ale jak najbardziej miały.
Re: opony i bujanie auta
no koledzy mam wybite z jednej strony te drazki wzdłozne jak t ozrobie to napisze czy cos sie poprawiło