Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 sty 2019, 22:51
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 gru 2011, 2:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:20
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
Witam wszystkich

W moim KZ-TE '98 przy mrozach dochodzących do ok. minus 8 st. świece żarowe załączają się dosłownie na sekundę (patrząc na kontrolkę) i zaraz gasną. wątpię żeby się tak szybko nagrzały przy takiej temp. otoczenia.
Dodam że przy gaśnięciu tej kontrolki słychać takie charakterystyczne kliknięcie jakby na przekaźniku.
P.S. Silnik odpala po 3-5 sekund tak czy siak.

Mieliście kiedyś podobny problem? Czy to wina wadliwego przekaźnika lub czegoś w podobie? Jeżeli tak to który to dokładnie jest przekaźnik? Chciałbym to ustrojstwo jak najszybciej naprawić...

Z góry dziękuje za podpowiedź :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 gru 2011, 9:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:00
Posty: 139
Lokalizacja: Lublin
Auto: KZJ95
U mnie też zapala się na 1s. Przy mrozach mrygam 2-3 razy i odpala dużo sprawniej.
Jak tego nie zrobię to odpala po 2-3s kręcenia rozrusznikiem.
Nie jestem pewny czy to już nie moje subiektywne odczucia :p.

Jak możesz to zobacz na zimnym silniku czy u Ciebie będzie różnica.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 gru 2011, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2008, 16:42
Posty: 436
Lokalizacja: Lublin k/Świdnika
Auto: 100'ka V8 i sześciany z łosiem
Widać ten typ tak ma - u mnie w j9 kontrolka też świeci tylko chwilkę ale odpala "od pierwszego" nawet na mrozie (tyle że ja mam mały przebieg bo dopiero 250 kkm) :mrgreen:

Proponuję sprawdzić układ paliwowy i filtr bo rozumiem że świece już sprawdziłeś.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 gru 2011, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:00
Posty: 139
Lokalizacja: Lublin
Auto: KZJ95
2 dni nie odpalana, wyjątkowo długo kręciła, specjalnie na potrzebę tego filmu :p


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 1:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 897
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
Strucel, mi raz zakreca i silnik odpala ;p


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 8:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2011, 20:39
Posty: 1
Lokalizacja: Karpacz
Auto: KZJ95
W mojej toyci eż tak jest, czekam jeszcze około 10 sekund i odpala bez problemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 10:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2008, 16:42
Posty: 436
Lokalizacja: Lublin k/Świdnika
Auto: 100'ka V8 i sześciany z łosiem
to ja nie wiem o co chodzi, moja stała pod chmurą i:



Ostatnio zmieniony 10 gru 2011, 15:43 przez irko, łącznie zmieniany 1 raz
Poprawiłem link do filmu. Cytując musisz wpisywać adres do znaczka & tak jak tu -> http://www.youtube.com/watch?v=ZDmZidUDu0w


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 11:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:00
Posty: 139
Lokalizacja: Lublin
Auto: KZJ95
@Jureq fake, w 5s słychać przewody rozruchowe podpięte do jelcza.
A poważnie to co ma na to wpływ? Stan rozrusznika, stan aku czy rzeczywiście świece?
Bo u siebie nie obserwuje znaczących różnic w odniesieniu do temperatur.
Im dłużej jest nie palona tym "większy" problem z odpaleniem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2008, 16:42
Posty: 436
Lokalizacja: Lublin k/Świdnika
Auto: 100'ka V8 i sześciany z łosiem
zawór zwrotny na zasilaniu + odległość pompy od zbiornika + brudny filtr paliwa :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 15:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 897
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
Mi kontrolka swiec tez sie pali chwileczke, ale jest pikadelko ktore pika, jak skonczy to wtedy odpadalm i zaskakuje od razu. Musisz po prostu chwilke odczekac.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 17:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2011, 10:26
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
Auto: KZJ90
Kolega Jureq ma rację.
W dieslach ważny jest filtr paliwa (z czasem zapycha się parafiną). Stan akumulatora też ma znaczenie. Moje stare Bannery chwilę musiały kręcić (3-4 sekundy) zaś na nówkach to praktycznie "pstryk".
Kontrolka grzania świec i u mnie tylko na chwilę błyska, dlatego przy odpalaniu kieruję się kontrolką airbagów :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2011, 18:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:20
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
super dzięki że napisaliście :) byłem ciekawy dlaczego ta kontrolka świeci tylko 1 sek. zwłaszcza że mróz jest ok. 8st na minusie ale jak mówicie że w waszych toyotkach jest tak samo to mój egzemplarz się niczym nie wyróżnia. :D
filtry paliwa itp. będę sprawdzał za jakiś czas, a teraz czas na alternator...

Dzięki wszystkim :!: :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2011, 18:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:00
Posty: 139
Lokalizacja: Lublin
Auto: KZJ95
znów 2 dni stała, 3 stopnie w garażu, 3 mrugnięcia świecą i efekt:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 gru 2011, 20:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2009, 18:23
Posty: 99
Lokalizacja: Mazury/Francja
Auto: KZJ95
To ze kontrolka zgasla wcale nie oznacza ze swiece przestaly grzac. Czasem swiecenia kontrolki i czasem grzania swiec steruje komputer i zalezy on od temperatury plynu chlodzacego. Np w temp plynu 0 'C kontrolka powinna swiecic ok 1 s a swiece grzeja sie 120 s. i czas ten jest staly do temp. plynu 50 'C. Powyzej temp 55'C czas grzania swiec to 1 s. najdluzszy czas swiecenia kontrolki to 5 s przy temp troche ponizej -20'C . Do temp 0'C czas ten zmniejsza sie proporcjonalnie.
Jesli cos nie tak ze swiecami, a mamy je nowe i sprawdzilismy ze prad na swiece dochodzi to trzeba jeszcze sprawdzic czujnik temp plynu chlodzacego. Tak mowi swieta ksiega serwisowa do 1KZ-TE.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2011, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:20
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
chyba tomas przybiłeś przysłowiowy gwóźdź do trumny :wink: i chyba masz racje z tym że świece się nadal "grzeją" po tym jak kontrolka zgaśnie. ja osobiście zauważyłem że o wiele lepiej zapala przy tym własnie sposobie. a tak swoją drogą to nawet "łopatologicznie" myśląc to po co by producent "zmuszał" klienta do np. kręcenia trzy razy kluczykiem przed odpaleniem?
zwłaszcza w Toyocie LC j9 która w swoich latach była jednym z najwyższych modeli (Toyoty) na rynku.
Wg. mnie można stosować oby dwa sposoby ale po co katować stacyjkę skoro kontrolka "grzania" nie zgrywa się z właściwym grzaniem świec.
WIELKIE dzięki dla Grzmocika i Jurq'a za wrzucenie filmików które pokazują jak można podejść do tego tematu w inny sposób i jak to się sprawdza. :)

Czyli podsumowując: świece grzeją nawet gdy zgaśnie kontrolka "grzania" (czyli ta pomarańczowa sprężynka)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group