Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kylon »

A rozbierałeś silniczek blokady :?:

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Zyzol »

nie nie rozbierałem, boję się, że już go nie sklecę z powrotem :wink:

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Michalkrk »

witam wszystkich ,mam podobny problem ,tyle ze rozbroilem silniczek wysypalem troche jakiegos syfu ,odrdzewilem ,sprawdzilem miernikiem sprawnosc ogranicznikow ,wszystko dziala ..ale na stole ,czy ma ktos z was dostep do schematu budowy silniczka bo moze czegos w nim brakuje :roll: ? podejzewam jeszcze przekaznik ,gdzie sie on znajduje ? ew. moze ktos z was ma instrukcje jak go sprawdzic na kostce ,czyli na korych pinach powinno byc przejscie w danym polozeniu ,z gory dzieki ,niestety na necie nigdzie nie moge dorwac sensownej instrukcji czy schematow ,pzdr.

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Zyzol »

masz jakieś foty z prac?

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: tomas »

troche o reanimacji tego ustrojstwa jest tu:
http://www.worldpath.net/~thompson/tacoma/locker.htm
tez sie przymierzam do tego w swoim, ale czekam az sie ociepli troche, nie mam garazu, a czekam jeszcze na uzywke od mlodszego wiekiem dawcy.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Michalkrk »

dzieki wielkie TOMAS !
nie bylem pewny czy to wina silniczka czy przekaznika ,zrobilem wiec kopie przekaznika takiego jak w lc tyle ze na dwoch dwu zakresowych ,zeby co chwile pod auto nie wchodzic ;) ,podlaczylem i silniczek dziala wiec wina lezy gdzies w przekazniku w samochodzie :roll: ,musze to ustrojstwo znalezc
do zrobienia zalaczania silniczka posluzylem sie rozwiazaniem z tej strony ,jest tam schemat jak to zrobic
http://carterswebsite.com/4runner/mods/locker/
Obrazek
po prawej to wlasnie moj home made stycznik do testow
zauwazylem ze problemy z zalaczaniem blokady moze powodowac poluzowanie tych trzech blaszek poruszajacych sie po biezni mechanizmu ,dobrze jest je podkleic zeby sztywno trzymaly sie w tym bakalicie czy co to tam jest ;)

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: MaxLux »

A ma ktos moze fotke tego przekaznika do blokady ??

mam dyfer z dzialajacym silniczkiem, orginalne wiazki, orginalny wylacznik ale... brakuje mi jeszcze tego magicznego sterownika a hiena znalazla 3 rozne przekazniczki plytki, kwadratowe okragle i nie wie ktory mi wyslac ...

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: emilio »

Cześć
Michał , u mnie problem był podobny , po wyczyszczeniu i złożeniu nie chciało działać , ale z tego co pamiętam w obudowie były jakieś płytkki , czy to nie przypadkiem magnesy i ważna jest ich biegunowość ???

pozdro
emilio

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Michalkrk »

podlaczylem silniczek po wyczyszczeniu do prostownika przez kopie przekaznika LC tak zeby ograniczniki znajdujace sie na biezni mogly kontrolowac maksymalne wychylenie zebatki i wszystko dziala ,co do "magnesikow" ? hmm jedyne magnesiki sa w silniczku slimakowym ,a zmiane polaryzacji jego dzialania kontroluja wlasnie ograniczniki poprzez przekaznik , co do montazu .. z tego co wyczytalem ze strony dolaczonej przez tomasa ,przy montazu silniczka musi byc w poz. lock ,nalezy podniesc auto zablokowac mechanizm roznicowy przesuwajac krzywke recznie w poz. lock ,czyli czujnik dyfra powinien sie zalaczyc ilampka blokady na desce musi zgasnac ,jezeli czujnik jest sprawny ,przykrecic silniczeek blokady w poz."lock" i powino dzialac ,oczywiscie jesli dobrze zrozumialem tekst ,czy tak jest ..nie wiem ,jutro sie dowiem :roll: tak czy owak silniczek teraz dziala przynajmniej na stole :)

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Michalkrk »

MAXLUX tez nie moge odnalezc tego przekaznika wiec jesli bedzieesz pierwszy to daj znac ,jest jeszcze mozliwosc ze blokada jest sterowana z ECU ,jesli tak to mozesz zrobic sterowanie z dwoch przekaznikow dwubiegowych (tak ja zrobilem do testow) lub wykorzystac przekaznik podgrzewania (znajdziesz w linku tomasa) podlaczenie jest banalnie proste ,w razie czego daj znac to pomoge

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Zyzol »

robi się ciekawie :wink:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: MaxLux »

Michalkrk pisze:MAXLUX tez nie moge odnalezc tego przekaznika wiec jesli bedzieesz pierwszy to daj znac ,jest jeszcze mozliwosc ze blokada jest sterowana z ECU ,jesli tak to mozesz zrobic sterowanie z dwoch przekaznikow dwubiegowych (tak ja zrobilem do testow) lub wykorzystac przekaznik podgrzewania (znajdziesz w linku tomasa) podlaczenie jest banalnie proste ,w razie czego daj znac to pomoge
Czober mial mi dzis sprawdzic czy da sie wyciagnac orginalny sterownik, ale pewnie bedzie problem...

ale z tego co widac to uklad ten jest faktycznie banalny

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Michalkrk »

orginalny sterownik jest prawdopodobnie za centralnym kokpitem ,widac go po wyjeciu radia (mowie prawdopodobnie bo nie jestem pewien czy to to ,a na jakims schemacie to widzialem)
ja u siebie zrobilem wlasny sterownik na trzech przekaznikach dwubiegowych helli ,dlatego trzy poniewaz chcialem wykorzystac seryjny przelacznik a pozostale dwa to lock i unlock ,poprowadzilem wlasna wiazke przewodow 5 kabli podlaczonych do seryjnych kostek ,seryjne przewody przy kostkach zaslepilem termokurczkami ,kable od czujnika zalaczania blokady zostaly na swoim miejscu ,tak wiec po zalaczeniu blokady wszystko dziala jak powinno czyli miga kontrolka blokady a pozniej swieci po odblokowaniu gasnie ,wiec w moim przypadku wina lezala po stronie ori sterownika ,ktory ominalem i teraz wszystko jest ok
blokada dziala :D ,
jak bede mial troche wolnego czasu zobacze jak jest zrobiony orginalny sterownik i co moglo w nim pasc no chyba ze to wina okablowania ale nie mam schematu i nie moge tego sprawdzic

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Meris »

myslia ze co HDJ80 czy 90 ale blokady som takie samy i sterowanie tez takie same.... tu mozno na ten temat poczytac i popaczyc, mnie bardzo pomoglo:
http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/ ... r-fun.html
http://forum.ih8mud.com/79-95-toyota-tr ... tches.html

mam tez problem z odlenczaniem tylnego bloku, jest gdzies kiepski kontakt... sterowanie jest malym voltazem i on czensto "gubisie" na stykach i korozji... na szybko po prostu dolonczylem jeden wcisk i odlanczem (podajie +12V minujonc ECU)... ecu moze byc z prawa w dolu za plastikem ...

silnik rozbierasie letko, tyko zakladanie korpusa z magnesikami czeba kombinowac, ale na linkach to zauwazycie. Bywa problem ze w srodku zbierasia brud pszez szerwana trombka...
Bywa otskakujie magnesik i kontaktujie z innym - czeba na mesico wystawic z klejem...
Sprawdzic cala magistralia pszewoduw...

Pamientaicie :!: podanie prondu 12V na blokade moze byc kolo 1ei sekundy :!: inacej zacnie gzacsie i mozno spalic.... ECU i te 3 kontakty-listwy za to otpowiedny, zeby wylonczyc silnik jak on zrobi potszebny obroty...

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Michalkrk »

nic nie spalisz jesli dasz odpowiedni bezpiecznik ,ja wykorzystalem seryjna plusowa instalacje wiec od skrzynki bezpiecznikow do sterownika ze stycznikami ,kable sygnalowe lock i unlock wolalem dac swoje zeby nie dawac na seryjne przewody napiecia po to by nie uszkodzic wlasnie ecu diff lock ,a w razie zablokowania silniczka w czasie domykania ,poprostu spali sie bezpiecznik tak samo jak w seryjnej instalacji

ODPOWIEDZ