Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: luk4s7 »

Sprzedałem swego czasu sprawną blokadę która miała tylko dekiel od strony mostu średnio skorodowany. Reszta w bardzo dobrym stanie. Nie mogę więc się zgodzić z twierdzeniem że nie dostaniesz używki. Choć z drugiej strony mówi się że wyjątek potwierdza regułę... :)

buggie
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2014, 22:22
Auto: J95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: buggie »

Ja szukam już pół roku. Gdzie nie pojadę to albo nie ma albo uszkodzona.

Jak ktoś ma używkę to chętnie kupię :-)

Wysłane z mojego SM-T285 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Kwestia ceny. I czy będziesz grymasił, jeżeli będzie starsza wersja (czyli J8 lub hile) - jest wtedy inna wtyczka :wink:

Nowe kosztują tyle - że za sprawną używkę (a szczególnie sprawną i przeserwisowaną, czyli zabezpieczoną przed dalszą korozją) ceny oscylują w okolicy tysiaka.

buggie
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2014, 22:22
Auto: J95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: buggie »

Nie będę grymasił :-) byle się oba tylne kółka razem kręciły. Kabelki sobie połącze na krótko.

Wysłane z mojego SM-T285 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: hunter242 »

Witam wszystkich
Mam prośbę o wskazanie, który z czujników na reduktorze jest sterujący dla modułu blokady. Czy ma ktoś dostęp do schematu elektrycznego blokady?
U mnie sytuacja jest taka, że blokada wymieniona, wiązka z ramy do blokady sprawdzona, lampka mruga, brak prądu na blokadzie. Przeczytałem wszystkie wasze spostrzeżenia i chcę najpierw sprawdzić ten czujnik - zakładam, że tam jest problem, bo nie daje sygnału do modułu. Co będzie później zobaczymy. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdr

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

To ten sam, co do blokady centralnej. Bo zakładam że wiesz, że bez zapięcia centralnej blokady mostów też się nie zapną?

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: hunter242 »

Witam
A skąd - przeca jakbym wiedział to bym nie pytał :)
Ogólnie to chcę zminimalizować poszukiwania, owszem każdy do swojej praktyki doszedł w brudzie i pocie. No ale po to chyba jest forum by sobie pomagać.
Widziałem rysunek katalogowy no i tam są trzy czujniki na reduktorze - można sprawdzić wszystkie, ale to nie zmieni faktu, że tylko jak jeden będzie uszkodzony to będzie sukces. Jeżeli tak jest jak mówisz to wychodzi na to, że muszę szukać gdzie indziej. Czujnik zapięcia centralnej blokady mostów - czyli prąd na pewno z niego idzie bo zapala się kontrolka od spiętego napędu. W takim razie muszę znaleźć przerwę prądu pomiędzy czujnikiem a modułem. Czy można zdiagnozować komputerem moduł - przy silniku jest złącze ECU (czy jakieś tam)? Ma ktoś schemat elektryczny tego układu?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli kontrolka blokady centralnej się zaświeca to czujnik na reduktorze jest sprawny.

Schemat do J9 powinienem mieć - ale to wieczorem, bo wymaga przegrzebania archiwum, i ekstrakcji odpowiedniego kawałka.

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: hunter242 »

Witam
Ja znalazłem coś takiego - załącznik.
Rzuciłem temat znajomemu mechaniorowi - elektryki za bardzo sam nie ruszam, bo mnie totalnie nie kręci.
Jeżeli masz coś swojego to chętnie skorzystam. Pozdr.

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: hunter242 »

jeszcze plik

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: hunter242 »

coś nie idzie
może na maila?

erwinw
Posty: 15
Rejestracja: 27 kwie 2017, 10:33

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: erwinw »

Kupiłem używany siłownik. Będę jechał po niego osobiście. Pytanie dyletanta-jak sprawdzić czy działa i na co zwrócić uwagę podczas oględzin? Czy gdy wczołgam się pod auto i bez montażu do dyfra go podepnę pod kostkę i zadziała to będzie wyznacznik jego sprawności? Sorki za może głupie pytania, ale auto kupiłem niedawno, nacieszyłem się nim 2 dni i wyjechałem w delegację, więc nie mam o nim pojęcia, a to moja pierwsza terenówka.

tomaszg
Posty: 4
Rejestracja: 06 mar 2017, 10:26

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: tomaszg »

wszystko jest w internetach amerykanskich - trzeba trochę pogrzebać
tutaj blokady J8

Obrazek

tutaj warto zajrzeć https://forum.ih8mud.com/threads/rear-l ... elp.17701/

i tak poglądowo:
https://www.youtube.com/watch?v=ZHFUIcyJZtI
https://www.youtube.com/watch?v=CmeE7wQwcdo
https://www.youtube.com/watch?v=xoniaipOCdU&t=2s

erwinw
Posty: 15
Rejestracja: 27 kwie 2017, 10:33

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: erwinw »

Dzięki. Nie jestem anglojęzyczny, ale filmy pomogą.

tomaszg
Posty: 4
Rejestracja: 06 mar 2017, 10:26

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: tomaszg »

język ułatwia ale nie jest konieczny
na podstawie rys masz słownictwo które cię interesuje,dopisujesz sobie model autanp ( toyota land cruiser hdj80 locker ) i wrzucasz w google i szukasz po grafice albo filmach - to co cię konkrenie interesuje tłumaczysz sobie w translatorze - sprawa do ogarnięcia ale wymaga zaangażowania
oznaczenie z kostki :
2,3 - topiny sterujące silniczkiem blokady
jezeli plus jest na 2 a minus na 3 - to otwiera blokadę czyli bolec powinien sie cofać( a jezeli jest zblokaowany to nakreca sie spreżyna ktora go cofnie samoczynie przy poruszaniu sie kół )
jezeli plus jest na 3 a minus na 2 - to blokada powinna sie zapinać czyli bolec sie wysuwa lub spreżyna sie naciąga i wsunie go przy odpowiednim ułozeniu )
biegunowościa steruje włacznik na desce roz
piny 5,6 -to włączają silniczek w poz w skrajnych pozycjach pracy bolca ( shift lock fork )
5 wyłacza silnik w pozycje otwierania blokady czyli przy maksymalnym wsunieciu
6 wyłącza silniczek w pozycji zamknięcia czyli przy maks wysunięciu

jak chcesz sprawdzic na krótko czy działa silniczek to wystarcza 2,3 ale lepiej wyjąc bolec bo może zablokować cały mechanizm i bedzie wrażenie że nie działa a wystarczy tylko go odblokować/ułozyć na zebach i bedzie sie znowu kręcił
jak chcesz zgodnei ze sztuką to wykorzystujesz piny 4,5,6

Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak to tłumaczy google - coś tam mozna zrozumieć
zródło : https://forum.ih8mud.com/threads/rear-l ... elp.17701/


Demontaż i ponowny montaż siłownika zamka tylnego
To zostało napisane z niską nutą i piwem zmoczoną pamięć kilka miesięcy po tym, jak wykonałem siłownik, jeśli są jakieś błędy, daj mi znać

FSM nie podaje informacji na temat demontażu siłownika, tylko usuwania i instalacji. Toyota świadczy to jako montaż, żaden z wózków wewnętrznych nie może być zakupiony oddzielnie. Jeśli uszkodzenie siłownika lub jego uszkodzenie trzeba naprawić lub wymienić całą siłownię, czarownica jest kosztowna. W większości siłownik może tylko wrócić ze sobą w jedną stronę, uważnie obserwując to, jak rozdzieli się, odtworzy je ze sobą, z wyjątkiem jednej rzeczy: należy mierzyć związek pomiędzy "końcowym biegiem" a "wałkiem widelca zmiany biegów" Przed demontażem, że jeśli to niemożliwe, użyj tego, co mierzyłem

Szafka ECU wysyła energię do wozu napędowego, który obraca przekładnię napędu, a następnie napędzane koło zębate, jedna z dwóch sprężyn dociskowych, przymocowana do napędzanego przekładni, jest metalową płytą programującą, styki przechodzą na płytę, środek środkowy Jest zawsze w kontakcie, a druga jeździć na plastikowych terenach i otwiera się, gdy pozycja "zablokowana" lub "odblokowana" napędzana jest przekładnią napędzaną, a moduł ECU zamka widzi to i wyłącza zasilanie silnika, przez większość czasu szafka nie jest podparta Podczas próby zamykania, czyli w celu sprężyn oczekujących, naciskają w zablokowanym kierunku, gdy silnik wyłącza się, czekając, aż szuflada będzie się wysuwa i wpadnie (różnica obrotów tylnych kół), To samo dzieje się w położeniu odblokowania, w którym może pojawić się "driveline windup", ładująca zęby szafki uniemożliwiającej jej podróżowanie, sprężyny oczekujące czekają na rozładowanie i pociągnięcie szuflady do położenia odblokowanego, ponieważ wszystko działa prawidłowo Płyta programująca, że ​​l Zegarkowe zegarkowe ECU, które jest zamocowane za pośrednictwem sprężyn zaczepowych do ostatniego koła zębatego, a "wałek widełek zmiany biegów" musi być taktowany prawidłowo, ponieważ można je łączyć w różnych kombinacjach

Potrzebne są wspólne narzędzia ręczne, młotkowe wkrętaki itp., Smar nieprzewodzący (użyłem standardowego smaru łożyska koła), miernik omowy z zaciskami krokodylki lub pomocnikiem, dobrą regułą czy lepszą precyzją, Pomiary długości.

Najpierw wyjmij siłownik z tylnej osi i zdejmij powierzchnię. Pracuj tam gdzieś, gdzie małe części nie zostaną utracone. Twój zagęszczony stół roboczy może nie być najlepszy

W tym czasie nie zdejmij pokrywy głównej, wyjąć 3 śruby Phillipsa z pokrywy silnika, powoli wyciągnąć osłonę, jak ma się wydarzyć, ma pierścień uszczelniający pod spodem, który może się przykleić, musisz go uratować Jeden kawałek lub będzie musiał znaleźć US odpowiadający pierścieniu o przekroju metrycznym (trudne), armatura może pozostać w siłowniku lub może trzymać się 4 magnesów przyklejonych do pokrywy, jeśli armatura wychodzi z pokrywą Szczotki z silnikiem zostaną usunięte to byłoby dobry pomysł, aby spojrzeć na te, gdy rozpadają się, aby pomóc w ponownej instalacji, są dwa małe sprężyny za szczotkami, które będą je wypychać, a następnie wypaść z siebie, nie luz sprężyny , Szczotki są mocowane za pomocą bardzo cienkich plecionych przewodów miedzianych, uważaj na przewody, które wyglądają delikatnie,

Jeśli armatura pozostawała w miejscu delikatnie obracać się i ciągnąć, aby zobaczyć, czy to pozostanie, najlepiej, aby wyjść, gdy spodziewasz się tego,

Patrząc na złącze elektryczne siłowników (R 9), obraz R9 w tylnej części nadwozia jest od strony korpusu, siłownik jest odbiciem lustrzanym.

Z zatrzaskiem do góry dwa rzędy szpilek:

32x
654


X NC
2 zielone
3 zielone / czerwone
4 czarne
5 żółty
6 zieleni

Interesuje nas 4 wspólne, 5 otwartych po odblokowaniu i 6 otwartych po zablokowaniu
Sprawdzić ciągłość pomiędzy 4 i 5 i 4 i 6, jeśli obydwa mają ciągłość, a siłownik znajduje się w fazie przejściowej, nie jest zablokowany, odryglowany lub przejechany (poza obszarami z tworzywa sztucznego), zaczynając od odblokowanego położenia (ciągłość między 4 i 5) obrócić silnik, jeśli jest zainstalowany, aby wycofać "Wałek widełkowy zmiany biegów", jeśli silnik nie jest zainstalowany, powoli naciska na wał, aż do momentu, w którym ciągłość będzie się obracać między kołkami 4 i 5, w dokładnym miejscu, w którym pęknie otwarte, zmierzyć ilość odsłoniętego wału, kopalnia była równa 2 3/16 ", Obrócić silnik (jeśli jest zainstalowany) w inny sposób, aby wydłużyć wałek lub wyciągnąć go, aż przerwana zostanie ciągłość pomiędzy 4 i 6, jest to zablokowana kopalnia pozycji wynosiła 2 7/8"

Teraz możesz pociągnąć trzy śruby przytrzymujące główną pokrywę, wewnątrz sprężyn zaczepowych, biegów napędzanych, napędów końcowych i tablic programistycznych wyjdzie jako pojedynczy zespół, staraj się zachować je w ten sposób, zwróć uwagę na stożek na ostatnim urządzeniu do ponownej instalacji Ponieważ może zsunąć się z zespołu, jest też mała metalowa klapka na wałku nieznanym, która może spaść, oczyścić wszelkie zanieczyszczenia i stare zanieczyszczenia brudu ze środkiem czyszczącym, alkoholem,

Sprawdź wszystko, naprawując wszelkie szkody

Włożyć smar do smaru, w którym szkielet gwintowany styka się z pokrywą silnika i skręca się z główną obudową z drugiej strony napędu

ODPOWIEDZ