Problem z automatem!

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: MaxLux »

seburaj pisze:
Rafi pisze: W czasie jazdy zrzucasz na N, np. gdy dojeżdżasz do świateł? ?
jezus marian, co za zwyczaj :?: :shock:
Dokladnie - po to jest autamat zeby korzystac z hamulca a nie przelaczac z D-N...
Choc u kumpla w isuzu wyraznie "lzej" jak sie zrzuci na N na swiatlach :roll:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: seburaj »

nie zrzucać na żadne N !
dla automatu jest fizjologiczną sytuacją stanie na D i na hamulcu... nawet w korkach! w żaden sposób nie stanowi to analogii dla stania na wciśniętym sprzęgle w manualu :!: :roll:

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Problem z automatem!

Post autor: realBiker »

tym bardziej ze chyba manual do tojota wspomina co by nie wyrzucać na N podczas jazdy...

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: Rafi »

Zwyczaj będący powodem awarii około połowy automatów jakie trafiają do znajomego warsztatu zajmującego się remontem takich skrzyń (kumple mojego mechanika). Tak mu powiedzieli... Jak przyjeżdża do nich klient z psującą się skrzynią (jak auto jeszcze jeździ) to proszą go o to, żeby pokazał jak jeździ. I ludzie pokazują. Tłuką tego neutrala jak luz w manualu. A potem się dowiadują, że to nie to samo. Też się zdziwiłem :wink:

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: Problem z automatem!

Post autor: Adam »

Nie jestem ekspertem w tej skomplikowanej materii ale jeżdżę automatami od 25 lat, jakiś mam fart bo w większości toykami, dla wygody często wyrzucam na N na skrzyżowaniach i nigdy nie miałem problemów ze skrzynią.
Mało tego w nowym aucie mam funkcję hold, która sama wrzuca na N jak stoję na skrzyżowaniu. Nigdzie też w instrukcji nigdy nie olśnił mnie producent, że mam tego nie robić :mrgreen:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: MaxLux »

Wlasnie od tego jest forum zeby ci uswiadomic ze jezdzisz jak kapelusznik :mrgreen:

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: emilio »

Adam napisal że wrzuca N na skrzyzowaniu wiec prawidlowo , robie dokladnie tak samo , tylko wtedy gdy auto stoi , w ten sposob oszczedz się troche zycia pompie hamulcowej , w szczegolnosci jak się stoi dluzej w korku
Prawda jest że zrzucanie na N w czasie jazdy to zabojstwo dla skrzyni poprzez spadek cisnienia i brak odpowiedniego smarowania , ale o tym już było;-)

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: MaxLux »

emilio pisze:Adam napisal że wrzuca N na skrzyzowaniu wiec prawidlowo , robie dokladnie tak samo , tylko wtedy gdy auto stoi , w ten sposob oszczedz się troche zycia pompie hamulcowej , w szczegolnosci jak się stoi dluzej w korku
Prawda jest że zrzucanie na N w czasie jazdy to zabojstwo dla skrzyni poprzez spadek cisnienia i brak odpowiedniego smarowania , ale o tym już było;-)
A co ma do ego pompa hamulcowa ? - akurat ona to caly czas dziala i jej obojetne czy dasz N z hamulcem czy D z hamulcem :?

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: Problem z automatem!

Post autor: emilio »

Pewnie że tak tyle N z hamulcem to raczej nie uzywam :-)

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: Problem z automatem!

Post autor: Adam »

Ktoś kiedyś tu napisał moim zdaniem kompletną bzdurę, że nie można przełączać na N jak auto stoi z zapalonym silnikiem, mało tego, że nie wyobraża sobie hamowania silnikiem bo łopatki w sprzęgle hydrokinetycznym się odwracają, czy coś takiego, i tak powstała wiedza nt. nie włączania N na postoju :wink:
Przemyślenia te nie ujmowały:
1/ tego, że auto hamuje w tracie jazdy silnikiem, z automatem, z górki i jak zdejmiemy nogę z gazu
2/ że przełączanie z D na N nie jest fizycznie zablokowane, informacji o tym żeby tak nie robić nie ma w instrukcji czyli pewnie większość użytkowników [poza naszym forum] tak robi dla wygody, a jak można fizycznie to zrobić i nie jest zabronione w instrukcji to na pewno nie jest szkodliwe
3/ N dla skrzyni jest tym samym co P tylko bez blokady czyli stojąc na parkingu na P z zapalonym silnikiem szkodziłbym skrzyni : )
4/ w nowych toykach funkcja hold sama przerzuca na N w trakcie postoju na światłach
5/ ASO w trakcie napraw zostawiają auta na N, zapalają silniki, testują, gdyby to było szkodliwe to Toyota ustaliłaby inne standardy
Takie mam przemyślenia, ale jak ktoś chce się męczyć to fajnie rozwija ścięgno achillesa :D

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Problem z automatem!

Post autor: realBiker »

Na postoju nie robi, wrzucam N jak auto stoi co by but sie nie zużywał trzymając hamulec ;) Ale ludzie wyrzucaną na N jak sobie z górki jadą "co by paliwa zaoszczędzić" i tego robić nie wolno :?

ODPOWIEDZ