Dwa pytania - drucik pod maska, kontrolka oleju

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Javo
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2008, 23:38
Kontakt:

Dwa pytania - drucik pod maska, kontrolka oleju

Post autor: Javo »

Witam

Mam takie dwa pytanka.

1) Do czego sluzy ten drucik na zdjeciu? I co moze powodowac to ze nie jest przyczepiony do przepustnicy, bo chyba tam powinien byc...

Moze to miec jakis wplyw na spalanie ktore jest jakies dziwnie wysokie u mnie? (100km po miescie - normalna jazda, bez szalenstw - i 100km w trasie (90km/h) - i za chwile - jakies 60-70km - wyjezdze wszystko co zalalem czyli 42Litry... z tego wychodzi ze spalanie mam kolo 14 litrow (kola 275/70/16 szosowe)

foto:
http://img292.imageshack.us/img292/1747/aaeg7.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/5892/bbnd3.jpg

2) Czy kontrolka oleju powinna gasnac po tak dlugim czasie? Silnik jest zimny, po nocy. Stan oleju jest dobry (max - niedawno wymieniany). Zalany olej - jakis mineralny, nie weim jaki, ale zakladam ze dobry bo byl wymienany w "wyprawa 4x4" ;) Jak auto sei rozgrzeje, to ta lampka juz szybciej gasnie, tuz po odpaleniu, wiec problem jest tylko jak auto chwile postoi, i silnik sie schlodzi.

I tak przy okazji, czy wszystkie KZJ tak dziwnie odpalaja? Ze dlugo jest ten stan przejsciowy, ze jeszcze nie zapalil, ale nie zgasnie jak przestane odpalac...

filmik:

http://pl.youtube.com/watch?v=XWCdAQ4GZMg

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

- Drucik trzeba zaczepić w analogiczny sposób jak od linki gazu. (muszę tylko spradzić dokładnie czy nie sieję herezji).

- olej masz Shella (oryginał z beczki 15W40)

- ile czekasz na zgaśnięcie lampki?
- dziś zainstaluję głośniki do kompa to posłucham filmiku :wink:

Awatar użytkownika
Javo
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2008, 23:38
Kontakt:

Post autor: Javo »

kylon pisze:- Drucik trzeba zaczepić w analogiczny sposób jak od linki gazu. (muszę tylko spradzić dokładnie czy nie sieję herezji).

- olej masz Shella (oryginał z beczki 15W40)

- ile czekasz na zgaśnięcie lampki?
- dziś zainstaluję głośniki do kompa to posłucham filmiku :wink:
A od czego jest ten drucik?

Co do lampki to widac na filmiku, to jest kolo 3s.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Głośniki podłączone. Tak. To odpalanie nie jest normalne. Trzeba sprawdzić świece żarowe i poduszki silnika przy okazji. Coś tam się troszku łomocze.

Awatar użytkownika
Javo
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2008, 23:38
Kontakt:

Post autor: Javo »

Jakos sie umawiac, czy moge na przyklad jutro podjechac z ulicy?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Hmm.
Z ulicy to słabo. Jesteśmy przed urlopami i gonimy co by wszystko pooddawać. Dryndnij we wtorek albo jutro po południu. Scigaj mnie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Tak dla podtrzymania razgawora drucik jest do tempomatu czyli druga linka gazu. Porównaliśmy również czasy zaświecenia się kontrolki z innymi samochodami i jest podobnie. Ten model tak ma :wink:

Awatar użytkownika
Javo
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2008, 23:38
Kontakt:

Post autor: Javo »

a spalanie wyszlo 11L/100km. Czesc jezdzona na klimie wiec chyba nie tak zle. :wink: Wieksze kola, pewnie tez maja na to jakis wplyw.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Niektóre samochody dość znacznie odczuwają zmianę opon - nie tylko zmiana opon na większe ale również bieżnika na bardziej agresywny. Myślę, że 11 litrów to norma.

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Dwa pytania - drucik pod maska, kontrolka oleju

Post autor: tomas »

odswieze troszku temat, bo nie dokonca wszystko zostalo powiedziane.
co do uruchamiania silnika i tego lomotu - w instrukcji napisane jest aby przy zimnym silniku wcisnac pedal gazu do polowy, ten silnik ma przepustnice ktora mu ogranicza w chwili rozruchu ilosc powietrza. Wystarczy nawet delikatnie nacisnac pedal aby uniknac tego lomotu. Jak tak robie i jest OK, ale jak nie zrobie to wtedy silnik tak lomocze. Bylo tak nawet gdy wymienilem wszystkie swiece, bo tez tak myslalem, ze to ich wina.
A ta linka - jezeli skrzynia manual to tempomat, jezeli skrzynia automat to sterowanie redukcja biegow w skrzyni (tak w skrocie).

ODPOWIEDZ