Dwa pytania - drucik pod maska, kontrolka oleju
Moderator: luk4s7
Dwa pytania - drucik pod maska, kontrolka oleju
Witam
Mam takie dwa pytanka.
1) Do czego sluzy ten drucik na zdjeciu? I co moze powodowac to ze nie jest przyczepiony do przepustnicy, bo chyba tam powinien byc...
Moze to miec jakis wplyw na spalanie ktore jest jakies dziwnie wysokie u mnie? (100km po miescie - normalna jazda, bez szalenstw - i 100km w trasie (90km/h) - i za chwile - jakies 60-70km - wyjezdze wszystko co zalalem czyli 42Litry... z tego wychodzi ze spalanie mam kolo 14 litrow (kola 275/70/16 szosowe)
foto:
http://img292.imageshack.us/img292/1747/aaeg7.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/5892/bbnd3.jpg
2) Czy kontrolka oleju powinna gasnac po tak dlugim czasie? Silnik jest zimny, po nocy. Stan oleju jest dobry (max - niedawno wymieniany). Zalany olej - jakis mineralny, nie weim jaki, ale zakladam ze dobry bo byl wymienany w "wyprawa 4x4" Jak auto sei rozgrzeje, to ta lampka juz szybciej gasnie, tuz po odpaleniu, wiec problem jest tylko jak auto chwile postoi, i silnik sie schlodzi.
I tak przy okazji, czy wszystkie KZJ tak dziwnie odpalaja? Ze dlugo jest ten stan przejsciowy, ze jeszcze nie zapalil, ale nie zgasnie jak przestane odpalac...
filmik:
http://pl.youtube.com/watch?v=XWCdAQ4GZMg
Mam takie dwa pytanka.
1) Do czego sluzy ten drucik na zdjeciu? I co moze powodowac to ze nie jest przyczepiony do przepustnicy, bo chyba tam powinien byc...
Moze to miec jakis wplyw na spalanie ktore jest jakies dziwnie wysokie u mnie? (100km po miescie - normalna jazda, bez szalenstw - i 100km w trasie (90km/h) - i za chwile - jakies 60-70km - wyjezdze wszystko co zalalem czyli 42Litry... z tego wychodzi ze spalanie mam kolo 14 litrow (kola 275/70/16 szosowe)
foto:
http://img292.imageshack.us/img292/1747/aaeg7.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/5892/bbnd3.jpg
2) Czy kontrolka oleju powinna gasnac po tak dlugim czasie? Silnik jest zimny, po nocy. Stan oleju jest dobry (max - niedawno wymieniany). Zalany olej - jakis mineralny, nie weim jaki, ale zakladam ze dobry bo byl wymienany w "wyprawa 4x4" Jak auto sei rozgrzeje, to ta lampka juz szybciej gasnie, tuz po odpaleniu, wiec problem jest tylko jak auto chwile postoi, i silnik sie schlodzi.
I tak przy okazji, czy wszystkie KZJ tak dziwnie odpalaja? Ze dlugo jest ten stan przejsciowy, ze jeszcze nie zapalil, ale nie zgasnie jak przestane odpalac...
filmik:
http://pl.youtube.com/watch?v=XWCdAQ4GZMg
A od czego jest ten drucik?kylon pisze:- Drucik trzeba zaczepić w analogiczny sposób jak od linki gazu. (muszę tylko spradzić dokładnie czy nie sieję herezji).
- olej masz Shella (oryginał z beczki 15W40)
- ile czekasz na zgaśnięcie lampki?
- dziś zainstaluję głośniki do kompa to posłucham filmiku
Co do lampki to widac na filmiku, to jest kolo 3s.
Re: Dwa pytania - drucik pod maska, kontrolka oleju
odswieze troszku temat, bo nie dokonca wszystko zostalo powiedziane.
co do uruchamiania silnika i tego lomotu - w instrukcji napisane jest aby przy zimnym silniku wcisnac pedal gazu do polowy, ten silnik ma przepustnice ktora mu ogranicza w chwili rozruchu ilosc powietrza. Wystarczy nawet delikatnie nacisnac pedal aby uniknac tego lomotu. Jak tak robie i jest OK, ale jak nie zrobie to wtedy silnik tak lomocze. Bylo tak nawet gdy wymienilem wszystkie swiece, bo tez tak myslalem, ze to ich wina.
A ta linka - jezeli skrzynia manual to tempomat, jezeli skrzynia automat to sterowanie redukcja biegow w skrzyni (tak w skrocie).
co do uruchamiania silnika i tego lomotu - w instrukcji napisane jest aby przy zimnym silniku wcisnac pedal gazu do polowy, ten silnik ma przepustnice ktora mu ogranicza w chwili rozruchu ilosc powietrza. Wystarczy nawet delikatnie nacisnac pedal aby uniknac tego lomotu. Jak tak robie i jest OK, ale jak nie zrobie to wtedy silnik tak lomocze. Bylo tak nawet gdy wymienilem wszystkie swiece, bo tez tak myslalem, ze to ich wina.
A ta linka - jezeli skrzynia manual to tempomat, jezeli skrzynia automat to sterowanie redukcja biegow w skrzyni (tak w skrocie).