Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 90?
Moderator: luk4s7
Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 90?
Witam.
Jak w temacie. Zapala mi się kontrolka poduszek i gaśnie po przepisowych 6s. Po czym znowu się zapala i świeci cały czas. Czy można to jakoś zdiagnozować? O ile wiem Land Cruiser 90 (mój rocznik 2000) 3.0 TDI nie ma OBD. Z góry dzięki.
Jak w temacie. Zapala mi się kontrolka poduszek i gaśnie po przepisowych 6s. Po czym znowu się zapala i świeci cały czas. Czy można to jakoś zdiagnozować? O ile wiem Land Cruiser 90 (mój rocznik 2000) 3.0 TDI nie ma OBD. Z góry dzięki.
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
pod maską na silniku masz czarne złącze - na deklu pisze DIAGNOSIS z tego co pamiętam
otwierasz dekiel i zwierasz piny E1 - TE1 (lub E1 - TC nie pamiętam dokładnie)
potem włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki SRS
podaj liczbę mignięć i wtedy znajdziemy co go boli
otwierasz dekiel i zwierasz piny E1 - TE1 (lub E1 - TC nie pamiętam dokładnie)
potem włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki SRS
podaj liczbę mignięć i wtedy znajdziemy co go boli
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
gif_kuba pisze:pod maską na silniku masz czarne złącze - na deklu pisze DIAGNOSIS z tego co pamiętam
otwierasz dekiel i zwierasz piny E1 - TE1 (lub E1 - TC nie pamiętam dokładnie)
potem włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki SRS
podaj liczbę mignięć i wtedy znajdziemy co go boli
Zmostkowałem E1-TE1 i dziwna sprawa...kontrolka check engine miga mi cały czas, naliczyłem do 200 mrugnięć i dałem spokój
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
To oznacza ,że nie masz błędów. Oprócz tej kowalskiej metody można do złącza podłaćzyć komputer i odczytać błędy/dane. Do tej operacji potrzebne jest tylko przejście na inne złacze i wielu magików nie kuma o co chodzi. Choć nie jest wykluczone, ze da sie sporawdzić tylko błędy związane z silnikiem.krzymal pisze:gif_kuba pisze:Zmostkowałem E1-TE1 i dziwna sprawa...kontrolka check engine miga mi cały czas, naliczyłem do 200 mrugnięć i dałem spokój
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
Art pisze:To oznacza ,że nie masz błędów. Oprócz tej kowalskiej metody można do złącza podłaćzyć komputer i odczytać błędy/dane. Do tej operacji potrzebne jest tylko przejście na inne złacze i wielu magików nie kuma o co chodzi. Choć nie jest wykluczone, ze da sie sporawdzić tylko błędy związane z silnikiem.krzymal pisze:gif_kuba pisze:Zmostkowałem E1-TE1 i dziwna sprawa...kontrolka check engine miga mi cały czas, naliczyłem do 200 mrugnięć i dałem spokój
Połączyłem E1 z TC i migała kontrolka poduszek, zaraz policzę i napiszę...
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
To oznacza ,że nie masz błędów. Oprócz tej kowalskiej metody można do złącza podłaćzyć komputer i odczytać błędy/dane. Do tej operacji potrzebne jest tylko przejście na inne złacze i wielu magików nie kuma o co chodzi. Choć nie jest wykluczone, ze da sie sporawdzić tylko błędy związane z silnikiem.[/quote]
Połączyłem E1 z TC i migała kontrolka poduszek, zaraz policzę i napiszę...[/quote]
Dobra, więc tak. Licząc mrugniecia wychodzi coś takiego: 14, 54, 64, 74. (liczyłem mrugnięcia kontrolki poduszek)
Połączyłem E1 z TC i migała kontrolka poduszek, zaraz policzę i napiszę...[/quote]
Dobra, więc tak. Licząc mrugniecia wychodzi coś takiego: 14, 54, 64, 74. (liczyłem mrugnięcia kontrolki poduszek)
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
Nie lepiej staranowac jakieś drzewo ..... otworzy sie poduszka albo i nie.....jak nie... to znaczu że coś nie styka... jak tak..... to znaczyć będzie że była dobra.... ......
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
jutro rano podam Ci co te bledy oznaczaja
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
to standardowa procedura stosowana w ASO opisana w Repair Manualu, a nie kowalska metoda. Komputer można podłączyć - Toyota Intelligent Tester 1 i ma w komplecie takie złącze (on zwiera odpowiednie piny i zlicza emitowane impulsy ), ale ja nie jestem magikiem i nie znam sięArt pisze: Oprócz tej kowalskiej metody można do złącza podłaćzyć komputer i odczytać błędy/dane. Do tej operacji potrzebne jest tylko przejście na inne złacze i wielu magików nie kuma o co chodzi. Choć nie jest wykluczone, ze da sie sporawdzić tylko błędy związane z silnikiem.
A diagnozuje się przez to złącze wszystkie diagnozowalne systemy w aucie, a nie tylko silnik
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
gif_kuba pisze:jutro rano podam Ci co te bledy oznaczaja
z góry dzięki, jestem bardzo ciekawy co to się tam nawyrabiało. Szukałem w Necie opisu błędów ale kamień w wodę, nic nie ma, masakra jakaś hmm...auta tyle lat na rynku a w Necie czarna dziura...
Re: Czy ktoś wie jak zdiagnozować poduszki powietrzne w LC 9
opis błędów:
14 - przerwa w obwodzie poduszki kierowcy
54 - przerwa w obwodzie poduszki pasażera
64 - przerwa w obwodzie napinacza prawego
74 - przerwa w obwodzie napinacza lewego
system wyświetla wszystkie błędy jakie zarejestrował, więc nie sugeruj się tym, że usterki nadal są wyświetlane
jeżeli wszystko będzie ok to poduszka sama zgaśnie, nie trzeba wykonywać żadnej procedury kasowania
wg tego, co powiedziałeś mi przez telefon to stawiam na uszkodzoną taśmę pod kierownicą
14 - przerwa w obwodzie poduszki kierowcy
54 - przerwa w obwodzie poduszki pasażera
64 - przerwa w obwodzie napinacza prawego
74 - przerwa w obwodzie napinacza lewego
system wyświetla wszystkie błędy jakie zarejestrował, więc nie sugeruj się tym, że usterki nadal są wyświetlane
jeżeli wszystko będzie ok to poduszka sama zgaśnie, nie trzeba wykonywać żadnej procedury kasowania
wg tego, co powiedziałeś mi przez telefon to stawiam na uszkodzoną taśmę pod kierownicą