zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Moderator: luk4s7
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Jeśli dobrze licze to wychodzi +50 na przód. Więc, pytanie jak w temacie czy ma sens pozostawienie seryjnej zawiechy (przynajmniej na jeden sezon).
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Klapnie seria
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Generalnie sama winda wychodzi srednio miedzy 36 a 42 kilo...zderzak tez kilka kilo...razem pewnie 70kg sie nazbiera...do tego wszystko wysuniete przed oś...więc seria z pewnościa padnie...i to zaraz po załozeniu szpeja.....
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
zderzak jeśli dobrze pamiętam ok 40 kg. To mnie zmartwiliście, bo z powodów budżetowych profesjonalne podejście do zawieszenia zostawiłem sobie na następny sezon.jezus pisze:Generalnie sama winda wychodzi srednio miedzy 36 a 42 kilo...zderzak tez kilka kilo...razem pewnie 70kg sie nazbiera...do tego wszystko wysuniete przed oś...więc seria z pewnościa padnie...i to zaraz po załozeniu szpeja.....
Czy mogę na jeden sezon to jakoś nisko kosztowo rozwiązać?
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
To zrób sobie zawieszenie i olej ten zderzak. Naucz się jeździć bez wyciągarki uważając na plastiki. Potem będzie tylko łatwiej.
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
kylon pisze:To zrób sobie zawieszenie i olej ten zderzak. Naucz się jeździć bez wyciągarki uważając na plastiki. Potem będzie tylko łatwiej.
Też rozważałem taką opcję jak planowałem sobie poszczególne modyfikacje. Niemniej zależy mi na wyciągarce i tutaj decyzja już zapadła. Wiem, że trochę od dupy strony do tematu podchodzę, ale cóż czasem tak jest.
Można więc jakoś sensownie na jeden sezon dostosować zawieszenie pod winde i zderzak? Czy to strata kasy i czasu.
Jeśli tak to jakie szacunkowe koszty powinienem brać pod uwage.
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Albo zacznij od zmiany opon na jakieś bardziej "terenowe" i w drogi polne na tym co masz, jak pojeździsz to i pozostałe decyzje nabiorą innego wymiaru. Koszt wymiany samych sprężyn i amortyzatorów to ponad 3 tys w przypadku J9 a i przydałoby się też polibusze założyć na przodzie....
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Oponki mam odpowiednie BFGoodrich AT, komplet osłon (silnik, bak,reduktor) też zamontowany.Heniu pisze:Albo zacznij od zmiany opon na jakieś bardziej "terenowe" i w drogi polne na tym co masz, jak pojeździsz to i pozostałe decyzje nabiorą innego wymiaru. Koszt wymiany samych sprężyn i amortyzatorów to ponad 3 tys w przypadku J9 a i przydałoby się też polibusze założyć na przodzie....
Nie będe zakładał nowego wątku więc skoro wygląda na to, ze wymiana sprężyn i amortyzatorów przede mną to mam kilka pytań do kolegów:
- zależy mi na tym, żeby taka wymiana za bardzo nie usztywniła samochodu (dużo turystycznych wypadów jest z dzieciakami), a nie chcę żeby zbierały zęby z podłogi / pewnie na razie zamiast polibuszy zostawię seryjne gumy
- dalej ważne jest dla mnie utrzymanie dobrych parametrów na czarnym, to ma być głównie turystyka
- na co zwrócić uwagę dokonując wyboru sprężyn i amortyzatorów
- inne ważne kwestie/pytania na które powinienem sobie odpowiedzieć zanim zabiore się do robienie zawieszenia
Przepraszam za pytania laika, ale przejrzałem spisy tematów i dużą część wątków na forum i nie znalazłem wprost odpowiedzi. Jeśli temat był poruszany to proszę o wskazanie linka
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
wymiana zawiechy tylko poprawi komfort prowadzenia samochodu a delikatne usztywnienie nie powinno być odczuwalne. w turystyce po delikatnych wybojach tylko lepiej.
Wymień zawiechę na początku. Ewentualnie zamontuj wyciągarkę na płycie do seryjnego plastikowego zderzaka i zaoszczędzisz na wstawianiu 40kg niepotrzebnej stali skoro auto ma być do turystyki. na holerę ten zderzak. i 40kg kto i z czego to robił - za ciężki.
Wymień zawiechę na początku. Ewentualnie zamontuj wyciągarkę na płycie do seryjnego plastikowego zderzaka i zaoszczędzisz na wstawianiu 40kg niepotrzebnej stali skoro auto ma być do turystyki. na holerę ten zderzak. i 40kg kto i z czego to robił - za ciężki.
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Poczytaj mój wątek i moje subiektywne odczucia na temat zawieszenia , może coś ci to pomoże http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... kcesoryjne" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Witaj Klepa
- Jeździłem tak kilka miesięcy tzn stalowy zderzak ( tylko trochę lżejszy nie ARB ) + wyciągarka ze stalową liną + osłony silnika stalowe gr 6 mm - na standardowym zawieszeniu - nawet ' Zmote " udało mi się zakończyć - bez problemu, można wszystko .
pozdrawiam
Kojot
- Jeździłem tak kilka miesięcy tzn stalowy zderzak ( tylko trochę lżejszy nie ARB ) + wyciągarka ze stalową liną + osłony silnika stalowe gr 6 mm - na standardowym zawieszeniu - nawet ' Zmote " udało mi się zakończyć - bez problemu, można wszystko .
pozdrawiam
Kojot
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Też uważam że dobra zawiecha o wiele więcej wniesie do jazdy turystycznej niż stalowy zdyrzok i wyciągarka. Rycie w bagnie i ciąganie się na sznurku to chyba nie jest to co małe dzieci lubią najbardziej
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie
Akurat rycie w blocie mogłoby ogòlny entuzjazm wzbudzić a tak poważnie to Kojot troche mnie pocieszyl bo wyglada na to, ze na seryjnym bede musial przez pare miesiecy sie przeturlac. Niemniej dobra zawiecha przede mna. Przeczytalem co consigliero w swoim watku opisal. I tutaj pytanie do Was: jakie sprezyny i amory wybrac, zeby nie bylo piekielnie twardo. Poza zderzakiem i winda nie jezdze z jakims super obciazeniem. Wiem, ze kazdy peownie bedzie polecal swoje, ale moze przynajmniej jakos to mnie ukierunkuje. Z racji na wysokosc garazu max lift to 2 cale. No chyba, ze bede mial pierwsza J9 w cabrio.realBiker pisze:Też uważam że dobra zawiecha o wiele więcej wniesie do jazdy turystycznej niż stalowy zdyrzok i wyciągarka. Rycie w bagnie i ciąganie się na sznurku to chyba nie jest to co małe dzieci lubią najbardziej