zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: klepa »

Jeśli dobrze licze to wychodzi +50 na przód. Więc, pytanie jak w temacie czy ma sens pozostawienie seryjnej zawiechy (przynajmniej na jeden sezon).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: kylon »

Klapnie seria

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: jezus »

Generalnie sama winda wychodzi srednio miedzy 36 a 42 kilo...zderzak tez kilka kilo...razem pewnie 70kg sie nazbiera...do tego wszystko wysuniete przed oś...więc seria z pewnościa padnie...i to zaraz po załozeniu szpeja..... :(

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: klepa »

jezus pisze:Generalnie sama winda wychodzi srednio miedzy 36 a 42 kilo...zderzak tez kilka kilo...razem pewnie 70kg sie nazbiera...do tego wszystko wysuniete przed oś...więc seria z pewnościa padnie...i to zaraz po załozeniu szpeja..... :(
zderzak jeśli dobrze pamiętam ok 40 kg. To mnie zmartwiliście, bo z powodów budżetowych profesjonalne podejście do zawieszenia zostawiłem sobie na następny sezon.

Czy mogę na jeden sezon to jakoś nisko kosztowo rozwiązać?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: kylon »

To zrób sobie zawieszenie i olej ten zderzak. Naucz się jeździć bez wyciągarki uważając na plastiki. Potem będzie tylko łatwiej.

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: klepa »

kylon pisze:To zrób sobie zawieszenie i olej ten zderzak. Naucz się jeździć bez wyciągarki uważając na plastiki. Potem będzie tylko łatwiej.


Też rozważałem taką opcję jak planowałem sobie poszczególne modyfikacje. Niemniej zależy mi na wyciągarce i tutaj decyzja już zapadła. Wiem, że trochę od dupy strony do tematu podchodzę, ale cóż czasem tak jest.

Można więc jakoś sensownie na jeden sezon dostosować zawieszenie pod winde i zderzak? Czy to strata kasy i czasu.
Jeśli tak to jakie szacunkowe koszty powinienem brać pod uwage.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: Heniu »

Albo zacznij od zmiany opon na jakieś bardziej "terenowe" i w drogi polne na tym co masz, jak pojeździsz to i pozostałe decyzje nabiorą innego wymiaru. Koszt wymiany samych sprężyn i amortyzatorów to ponad 3 tys w przypadku J9 a i przydałoby się też polibusze założyć na przodzie....

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: klepa »

Heniu pisze:Albo zacznij od zmiany opon na jakieś bardziej "terenowe" i w drogi polne na tym co masz, jak pojeździsz to i pozostałe decyzje nabiorą innego wymiaru. Koszt wymiany samych sprężyn i amortyzatorów to ponad 3 tys w przypadku J9 a i przydałoby się też polibusze założyć na przodzie....
Oponki mam odpowiednie BFGoodrich AT, komplet osłon (silnik, bak,reduktor) też zamontowany.

Nie będe zakładał nowego wątku więc skoro wygląda na to, ze wymiana sprężyn i amortyzatorów przede mną to mam kilka pytań do kolegów:
- zależy mi na tym, żeby taka wymiana za bardzo nie usztywniła samochodu (dużo turystycznych wypadów jest z dzieciakami), a nie chcę żeby zbierały zęby z podłogi / pewnie na razie zamiast polibuszy zostawię seryjne gumy
- dalej ważne jest dla mnie utrzymanie dobrych parametrów na czarnym, to ma być głównie turystyka
- na co zwrócić uwagę dokonując wyboru sprężyn i amortyzatorów
- inne ważne kwestie/pytania na które powinienem sobie odpowiedzieć zanim zabiore się do robienie zawieszenia

Przepraszam za pytania laika, ale przejrzałem spisy tematów i dużą część wątków na forum i nie znalazłem wprost odpowiedzi. Jeśli temat był poruszany to proszę o wskazanie linka

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: hashid »

wymiana zawiechy tylko poprawi komfort prowadzenia samochodu a delikatne usztywnienie nie powinno być odczuwalne. w turystyce po delikatnych wybojach tylko lepiej.
Wymień zawiechę na początku. Ewentualnie zamontuj wyciągarkę na płycie do seryjnego plastikowego zderzaka i zaoszczędzisz na wstawianiu 40kg niepotrzebnej stali skoro auto ma być do turystyki. na holerę ten zderzak. i 40kg kto i z czego to robił - za ciężki.

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: consigliero »

Poczytaj mój wątek i moje subiektywne odczucia na temat zawieszenia , może coś ci to pomoże http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... kcesoryjne" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: Kojot »

Witaj Klepa
- Jeździłem tak kilka miesięcy tzn stalowy zderzak ( tylko trochę lżejszy nie ARB ) + wyciągarka ze stalową liną + osłony silnika stalowe gr 6 mm - na standardowym zawieszeniu - nawet ' Zmote " udało mi się zakończyć - bez problemu, można wszystko .

pozdrawiam
Kojot

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: realBiker »

Też uważam że dobra zawiecha o wiele więcej wniesie do jazdy turystycznej niż stalowy zdyrzok i wyciągarka. Rycie w bagnie i ciąganie się na sznurku to chyba nie jest to co małe dzieci lubią najbardziej ;)

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: zderzak ARB + wyciągarka vs seryjne zawieszenie

Post autor: klepa »

realBiker pisze:Też uważam że dobra zawiecha o wiele więcej wniesie do jazdy turystycznej niż stalowy zdyrzok i wyciągarka. Rycie w bagnie i ciąganie się na sznurku to chyba nie jest to co małe dzieci lubią najbardziej ;)
Akurat rycie w blocie mogłoby ogòlny entuzjazm wzbudzić :) a tak poważnie to Kojot troche mnie pocieszyl bo wyglada na to, ze na seryjnym bede musial przez pare miesiecy sie przeturlac. Niemniej dobra zawiecha przede mna. Przeczytalem co consigliero w swoim watku opisal. I tutaj pytanie do Was: jakie sprezyny i amory wybrac, zeby nie bylo piekielnie twardo. Poza zderzakiem i winda nie jezdze z jakims super obciazeniem. Wiem, ze kazdy peownie bedzie polecal swoje, ale moze przynajmniej jakos to mnie ukierunkuje. Z racji na wysokosc garazu max lift to 2 cale. No chyba, ze bede mial pierwsza J9 w cabrio.

ODPOWIEDZ