Jak w temacie czy może ktoś podpowie jak to zrobić.
Problem ze wspomaganiem zaczął się dawno temu teraz znalazł się czas na robotę przy nim. Wykręciłem pompę i zawiozłem do regeneracji. i co dalej jak przed założeniem pompy po regeneracji pozbyć się starego płynu. Czy demontaż przekładni (przy okazji zobaczę na stan mieszków) jest dobrym pomysłem czy pomimo jej demontażu nie zejdzie cały stary płyn? Czy może to głupi pomysł?
Wymiana płynu w układzie wspomagania VZJ95?
Moderator: luk4s7
Re: Wymiana płynu w układzie wspomagania VZJ95?
Zapomniałem napisać lecz przekładnia może sugerować ze chodzi o układ wspomagania kierownicy. I jeszcze jedno pytanie jakim najlepiej płynem zalać cały układ?
Re: Wymiana płynu w układzie wspomagania VZJ95?
Najskuteczniejszą metodą (w przypadku kompletnego układu) jest zakup najtańszego ATF'a, odessanie płynu ze zbiorniczka, zdjęcie wężyka powrotnego i poprzez kawałek dodatkowej przeźroczystej rurki wpuszczenie go do pustej butelki, należy pamiętać o solidnym połączeniu rurek i zatkaniu dolotu w zbiorniczku Lejemy płyn do zbiorniczka, odpalamy i kręcimy fajerą do oporu lewa-prawa uzupełniając poziom aż z powrotnego węża zacznie się lać tylko czysty płyn. Następnie zalewamy układ płynem właściwym (jakiś firmowy ATF) i odpowietrzamy kręcąc kierownicą lewo-prawo max na pracującym silniku - ze względu na spienienie płynu czynność powtarzamy po klikudziesięcu minutach.
Demontowanie magla jeśli nie cieknie to moim zdaniem "głupiego robota"
Demontowanie magla jeśli nie cieknie to moim zdaniem "głupiego robota"
Re: Wymiana płynu w układzie wspomagania VZJ95?
Mozesz odkrecic przewody od przekaładni zlac płyn zbiorniczek wyjąc, wyczyscic jest to układ samoodpowietrzajacy wiec bez problemowo byle pompa nie pracowała na sucho , albo bawic sie jak wyzej kolega opisał -metoda tez dobra