zamarzniete paliwo -kłopot check

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

Moze ktos tak miał i pomoze w tamacie zatankowałem złe paliwo zamarzło -wylałem zapodałem nowy filtr układ wyczyszczony po paru kilometrach zaswiecił sie check i poziom wody w filtrze , ponowna zmiana filtra wylane paliwo z baku
. Na wym paliwie słychac wtryski i swieci sie check na obrotach pow. 2tys ,- odpowietrzony :!: i tak sobie chodzi juz drugi dzien , raz idzie fajnie po paru minutach nie i tak co chwile zmienia mu sie głos ktos miał taki dziwny przypadek

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

Panowie kody błyskowe 12 .13 , 14 wie kto co oznaczają :?:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

Wszystko wskazuje na problem z pompą wtryskową , a w tym silniku tylko to sie djagnozuje ze spraw silnikowych , podobno padał tam jakis kruciec do sterowania wtryskiem obaczymy pompa juz na stole

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

Bym zapomniał z tego wszystkieo tlc 90 Kz-te 3,0 99r
Dzis był kierownik pierdzielonej stacyji :twisted: spisalismy protokół reklamacyjny i obaczym co będzie :wink:

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: tomas »

kod 12 - brak sygnalu z czujnika TDC polozenia walu korbowego :
- otwarty lub zwarty obwod czujnika przy 400 i wiecej obrotow
- uszkodzony czujnik
- uszkodzony ECU
kod 13 - brak sygnalu z czujnika predkosci (obrotow) silnik przy 680 i wiecej obrotow przez ponad 0.5 sek lub,
brak sygnalu z czujnika predkosci silnika przy obrotach jalowych przez ponad 2 sek :
- otwarty lub zwarty obwod czujnika ,
- uszkodzony czujnik
- uszkodzony ECU
kod 14 - tylko na rozgrzanym silniku - kat wtrysku odchylony o 7 stopni lub wiecej od normy przez ponad 10 sek :
- otwarty lub zwarty obwod zaworu TCV (timing control
- zablokowany filtr paliwa
- niewlasciwe cisnienie wewnatrz pompy
- uszkodzony ECU

TCV jest pod sekcja rozdzielajaca w pompie, czujnik predkosci silnika jest na pompie, czujnik polozenia walu jest nisko pod rozrusznikiem.
Czy zerowales kody po drugiej wymianie filtra ? Poniewaz aby ECU zapamietal kod 14 potrzeba 2 uruchomien silnika z tym bledem. Moze wystarczy czyszczenie pompy, ale moze poszedl TCV.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

tomas pisze:kod 12 - brak sygnalu z czujnika TDC polozenia walu korbowego :
- otwarty lub zwarty obwod czujnika przy 400 i wiecej obrotow
- uszkodzony czujnik
- uszkodzony ECU
kod 13 - brak sygnalu z czujnika predkosci (obrotow) silnik przy 680 i wiecej obrotow przez ponad 0.5 sek lub,
brak sygnalu z czujnika predkosci silnika przy obrotach jalowych przez ponad 2 sek :
- otwarty lub zwarty obwod czujnika ,
- uszkodzony czujnik
- uszkodzony ECU
kod 14 - tylko na rozgrzanym silniku - kat wtrysku odchylony o 7 stopni lub wiecej od normy przez ponad 10 sek :
- otwarty lub zwarty obwod zaworu TCV (timing control
- zablokowany filtr paliwa
- niewlasciwe cisnienie wewnatrz pompy
- uszkodzony ECU

TCV jest pod sekcja rozdzielajaca w pompie, czujnik predkosci silnika jest na pompie, czujnik polozenia walu jest nisko pod rozrusznikiem.
Czy zerowales kody po drugiej wymianie filtra ? Poniewaz aby ECU zapamietal kod 14 potrzeba 2 uruchomien silnika z tym bledem. Moze wystarczy czyszczenie pompy, ale moze poszedl TCV.
Stawiam na pompe bo syf poszedł niemiłosierny i stało sie to po oczyszczeniu układu , wszystko było ok. przez jakies 100 km i nagle jadac lekkie szarpniecie i check potem jak wyzej

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

NO dzis zadzwonił pan pompiarz pompa do kosza :cry: nie opłacalna naprawa -syf zrobił swoje, jest nowa dzis zakładamy ciekawe jak na to zareaguje Orlen -skur............ bo inaczej tego nie mozna nazwac teraz mam auto za 50 tys :wink:

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: oskar »

A to był zwykły ON czy może ich superhiperhighendowa Verva, nieźle ci namieszał tak czy inaczej. Ile naprawa wchłonęła jeśli można spytać? Nawet nie chcę myśleć co by zrobił z moim D4D, skoro w niezniszczalnym 1-KZTE tak nabroił.

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: tomas »

To wyrazy wspolczucia i glebokiego ubolewania :( . Kontrole z UOKiK podeslac im.
Smutny final usterki, wiem jak to boli. Ale glowa do gory, 1KZ-TE to i tak jeden z solidniejszych silnikow.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

tomas pisze:To wyrazy wspolczucia i glebokiego ubolewania :( . Kontrole z UOKiK podeslac im.
Smutny final usterki, wiem jak to boli. Ale glowa do gory, 1KZ-TE to i tak jeden z solidniejszych silnikow.
Wam opowiem :!: w Piątek tydzien temu jechałem z połowica na impreze firmową do Zakopanego , jak przystało na Piątek ruch niemiłosierny -wiec i na stacyji nie brakowało samochodów na kacu ,ale po co stac w kolejce jak mozna nalac z dystrybutora dla tira, bzy ,chlup i po sprawie -prawdopodobnie to dosc niezbyt czesto uzywany dystrybutor był przyczyną owego zajscia , lecz nic tu stacyji nie usprawiedliwia gdyz paliwo dostarczane jest z tego samego zbiornika do wszystkich dystrybut. ON .Po przejechaniu 5 km zostawiłem samochód na zamknietym parkingu przy hotelowym . Sobota koło południa temperatura -5 gradosow - wsiadam do tlc i brum odpalił :wink: bez najmniejszego problemu , klepnieciem w deske wypowiedziałem słowa i za to cie kocham i kur......... chyba w nie odpowiednim momencie . TLC padło :cry: :!:
Wysiadam otwieram maske i patrze jak bym tam czegos szukał -co panowie zobaczyłem -peknietą podstawe filtra -sie leje :!: wiec podpompowałem ,autko zapaliło i z nadzieja pojechalismy w strone domu, samochód zostawiłem w firmie z zamierem Poniedziłkowej reanimacji . Poniedziłek juz nie wygladał tak optymistycznie wylane paliwo odkrecony filtr potwierdziły moje obawy jacie pierd.... takiego czegos jeszce nie widziałem , niestety po nalaniu odpowiedniej ropki wymianie filtra skasowaniu błedu check autko juz nie chciało powyzej wolnych obrot. pracowac . Rozebranie wtryskiwaczy ,wyjecie pompy wysłanie do regeneracji nie przyniosło nic , djagnoza była straszna pompa nie do naprawy zatarta i zapierdzielona jakims mazuto podobna supstancją . szukamy nowej ---jest zanlazłem :!: :wink: o cene lepiej nie pytac :mrgreen: . Terz czekam na nowe wtryski i odpowiedz z Orlenu , dystrybutor na feralnej stacyji zamkniety ,papiery poszły i czekam, mam niadzieje głupi jetem ale mam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

NOOOOOO wreszcie działa teraz na nowej pompie i wtryskach :wink:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Rafi »

Kames nie zapomnij napisać co z tą reklamacją, bo bardzo jestem ciekawy jak się zachowają.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

oki :wink:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: zamarzniete paliwo -kłopot check

Post autor: Kames »

:D :D :D Wczora z wieczora zadzwonił pan z PKN ORLEN z przeprosinami za tak długi okres oczekiwania na decyzje reklamacji i powiadomił mnie dodatkowo o pozytywnej decyz. wypłaty kosztów naprawy TLC . Sprawa trrafiła do firmy ubez. WARTA ,ktora to ma przelac w najblizszych dniach kwote za naprawe na podane konto bankowe . :wink:
Na tym przykładzie stwierdzam iz warto czasami powalczyc o swoje ,przecie codziennie za to płacimy ,wiec cos za cos- dali du...y niech płacą , i tak na koniec powiem wam jeszcze jedno -przy takich wypadkach bardzo wazna jest pozytywna postawa ajenta feralnej stacyji , od niego to zalezy czy sprawa trafi dalej czy zatkają nam kufe słowami ,ale panie kochany jakie ma pan dowody ze to akuratnio tu pan tankował . i to było by na tyle :!: są jeszcze uczciwi ludzie na tej ziemi.
Podziekowania dla pana Bartłomieja Kutyły Ajenta oraz kierownika tanksztela za wzorową postawe obywatelską :wink:

ODPOWIEDZ