Strona 1 z 2

Nagrzewnica elektryczna

: 18 gru 2010, 14:12
autor: tt
Na wyposażeniu mojej J95 jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna. Z instrukcji wyczytałem, że zwiększa sprawność ogrzewania (i nic mądrego więcej na ten temat)
Po jej włączeniu powietrze wylatujące z kanałów wydaje się być cieplejsze (chyba, że tylko mi się tak wydaje).
Może mnie ktoś oświecić i krótko wytłumaczyć zasadę działania tej nagrzewnicy. Nie wiem czy jest to spirala nagrzewająca powietrze czy jakaś dodatkowa grzałka w bloku silnika.

Z góry dzięki za odpowiedz

Tomek

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 18 gru 2010, 15:27
autor: kylon
Też serdecznie witamy na forum

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 18 gru 2010, 22:49
autor: tt
Sorry za brak przywitania.
Wiem, czytałem żeby po zarejestrowaniu przywitać się. Chciałem to zrobić jak kultura wymaga, kliknąłem: regulaminy > tu się witamy ale na dole nie ma okienka ODPOWIEDZ tak jak przy innych tematach i nie wiem jak tam dopisać moje powitanie. Pierwszy raz w życiu korzystam z forum nie wiem jeszcze jak to tu wszystko działa.
Proszę o podpowiedz a zaraz się poprawię.

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 19 gru 2010, 18:49
autor: wiecus
koledzy jeśli tu jest o ogrzewaniu to chciałbym się podłączyć, mam taki problem nawet jak silnik jest dobrze rozgrzany to w samochodzie nie nagrzewa sie tak jakbym chciał, chyba że to jest tak duże auto że sie nie nagrzeje?? nadmuch ustawiony na dwójke(i podmuch jest według mnie słaby) ogrzewanie na maxa a w samochodzie jade w kurtce czasami moge ją rozpiąć :] i jeszcze jedno pytanko mam ten dodatkowy nadmuch na tył który osobno sią włacza ale jak go włącze to z nawiewów na tylne nogi leci zimne powietrze tzn. nie włączałem go nigdy na dłużej niż pół godziny ale wątpie żeby on sie tak długo rozgrzewał?? czy macie jakies rady na te problemy??

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 20 gru 2010, 09:18
autor: tomas
@wiecus - co prawda nie na temat piszesz ale, jesli problem dotyczy obu nagrzewnic to moze byc uklad zapowietrzony, ale sprawdz najpierw czy linka sterujaca zaworem ogrzewania chodzi luzno w pancerzu. Moze wlasnie nie otwiera w pelni zaworu. Ja mialem podobny objaw - zima nie moglem osiagnac full grzania a latem nie moglem sie schlodzic. Lecialo wyraznie cieple powietrze. I wlasnie latem stwierdzilem ze jest cos nie tak. Okazalo sie ze zacinala sie linka w pancerzu, pomio tego ze pokretlem moglem krecic w lewo i w prawo w calym zakresie to nie powodowalo to w pelni otwarcia jak i zamkniecia zaworu. Jesli masz klimatyzacje to moze tego nie odczules, ja nie mam i wyraznie czulem ze latem cos mnie dogrzewa dodatkowo w te upaly. Wymienilem linke i teraz dziala jak nalezy.

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 20 gru 2010, 20:02
autor: wiecus
wiem wiem przepraszam ze nie ten temat ale nie chciałem zakładać nowego tematu, a pytanko do kolegów czy jak ustawicie nadmuch na dwójke to "wichura" jest mocna czy raczej delikatna bo wydaje mi sie ze i cos z siła dmuchania jest nie tak jak potrzeba.

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 20 gru 2010, 21:27
autor: tomas
2 stopien delikatnie, wichure czuc na 3 stopniu a na 4 to juz huragan

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 02 lut 2011, 14:55
autor: maras
Żeby nie zakładać nowego tematu - czy ktoś wie, jak można w prosty sposób sprawdzić skuteczność dogrzewacza silnika w KDJcie :?: Ogólną zasadę działania znam, ale nie wiem, czy u mnie układ działa, a jeśli nawet, to czy wystarczająco sprawnie. Tzn. obroty podnosi, ale wg opisu to nie jest jego jedyne działanie.

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 02 lut 2011, 17:19
autor: oskar
maras pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu - czy ktoś wie, jak można w prosty sposób sprawdzić skuteczność dogrzewacza silnika w KDJcie :?: Ogólną zasadę działania znam, ale nie wiem, czy u mnie układ działa, a jeśli nawet, to czy wystarczająco sprawnie. Tzn. obroty podnosi, ale wg opisu to nie jest jego jedyne działanie.
Pytałem w ASO o co chodzi z jałowymi obrotami w zimie, ponieważ jak odpalałem to różnie się ustawiały, bywało koło 1000 obr/min. Usłyszałem, że z komputerem tak jest i on sam ustala jakie obroty wrzucić po kilkunastostopniowym mrozie nawet do 1200 obr/min, zaś dogrzewanie silnika podnosi jeszcze, czasem na postoju włączałem, ale nie zwykłem palić ropy na darmo...póki co. A jakie jeszcze ma działanie wg. tego opisu?

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 03 lut 2011, 09:20
autor: maras
oskar pisze: A jakie jeszcze ma działanie wg. tego opisu?
Podniesienie obrotów + sprzęgiełko załącza "dogrzewacz", który zaczyna się kręcić i silikon w jego układzie zaczyna się rozgrzewać. Ciepło to ogrzewa płyn w układzie chłodzenia. Schemat układu jest mniej więcej w połowie strony (po niemiecku - dalej jest tłumaczenie nazw poszczeg. elementów na angielski).

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 22 gru 2011, 13:34
autor: oskar
Piszę tu bo nie chcę tworzyć tematu nowego.
Problem jest ważki, bo zima już tchnęła mrozem, a ogrzewanie to jakoś tak nie czuje zimy i wciąż chłodzi... :?
Nawet na rozgrzanym silniku leci letnio-chłodne powietrze, mimo pokrętła grzania na maxa i dmuchawy na maxa.
Płynu chłodzącego jest połowa w zbiorniku wyrównawczym.
Pytanie brzmi gdzie jest zawór do odpowietrzania i czy w warunkach garażowych da się to machnąć?

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 22 gru 2011, 18:43
autor: finger
W KZJ95 ogrzewanie jest tak wydajne, ze przy 0st robi doslownie saune jesli silnik pracuje na jalowym biegu. Doslownie saune, bo dwie nagie osoby i leje sie pot z czola 8)

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 23 gru 2011, 07:55
autor: oskar
Heh to muszę balię z zimną wodą wrzucić do kufra :mrgreen:
A tak poważnie to dogrzewanie tyłu grzeje aż miło a to kierownik i pasendżer z przodu marzną :?

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 23 gru 2011, 14:40
autor: finger
U mnie grzeje tak samo z obu stron.

Wydaje mi sie, ze moze byc problem z klapkami nawiewu, ale bardziej prawdopodobne wydaje mi sie, ze nagrzewnica jest zakamieniona i nie ma skutecznej wymiany ciepla.

Re: Nagrzewnica elektryczna

: 23 gru 2011, 20:14
autor: realBiker
maras pisze:
oskar pisze: A jakie jeszcze ma działanie wg. tego opisu?
Podniesienie obrotów + sprzęgiełko załącza "dogrzewacz", który zaczyna się kręcić i silikon w jego układzie zaczyna się rozgrzewać. Ciepło to ogrzewa płyn w układzie chłodzenia. Schemat układu jest mniej więcej w połowie strony (po niemiecku - dalej jest tłumaczenie nazw poszczeg. elementów na angielski).
Z tego opisu wynika, że pasek napędza jakieś ustrojstwo do grzania. Mam przycisk idle up, podnosi na jałowym obroty do 1200 ale pod machą jakoś nie widzę maszynki która by robiła grzanie... Na obrazku to coś jest na wierzchu, a ja tam nic nie mam, z lewej jest kompresor klimy, ale z prawej nie ma nic :/