Lusterka zewnętrzne

Moderator: luk4s7

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: maras »

Czy orientuje się może ktoś, czy lusterka z wtyczką na 5 pin różnią się od tych na 7 funkcją składania, czy jest tam więcej różnic :?:

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: maras »

Wprawdzie sam ze sobą piszę :wink: ale chyba mam przyczynę niedziałania podgrzewania - nie wystarczy założyć lusterka elektr. i przełączników - potrzebny jest jeszcze przekaźnik :mrgreen:

I tu pytanie - jak mogę namierzyć taki przekaźnik :?: Czy ma on jakieś specyficzne parametry, czy też ważny jest tylko układ "nóżek" :?: Chciałem poznać cenę orginału, ale niestety, od rana sprzedaż części jest zajęta i nie może odebrać telefonu :evil:

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: maras »

I kolejny raz odpowiem sobie - dla potomności :wink: Przekaźnik koszerny kosztuje ca 140 zeta w ASO we Wrocku. Niezbyt koszerny ale identyczny - w GM kosztuje niecałe 27 zeta.

Po zamontowaniu i spadku temperatury zewnętrznej ogrzewanie lusterka zaczęło działać.

Wnioski - instalacja elektryczna (przyn. w KDJ) jest plug&play; różnice w kostkach / lusterkach 5 i 7 pin to składanie elektryczne (w kostce 7 pin wpięte lustro z 5 -> działa regulacja i podgrzewanie).

Do tuningu potrzebne są: lusterka (nie z anglika, bo mają inny kąt ustawienia obudowy lustra), włączniki szt. 2 (regulacja, podgrzewanie), przekaźnik i odrobina czasu na zamontowanie (b.proste, jedyna zabawa polega na upolowaniu pod deską wiązki do włącznika - jest "poskładana" i zaklejona taśmą izolacyjną).

Teraz czekam tylko na lewe lusterko :wink: i powrót zimy, żeby nacieszyć się odzyskaną widocznością :mrgreen:

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: maras »

Rok minął i chciałem się pochwalić zakończonym tuningiem lusterek ale niestety, lusterko, które do mnie dotarło jest z anglika (choć zdjęte z belga).

Czy ktoś wie coś na temat przerobienia :?: Nie chodzi mi o wersję na wkręty jak na poprzedniej stronie :mrgreen: Różnica wydaje się być tylko w tej części stanowiącej podstawę lusterka a mocowanej do drzwi. Czy da się zamienić samą podstawę i będzie ok :?: A jeśli tak, to jak rozebrać wtyczkę elektryczną aby można było wyjąć kabelek przez mały otwór :?:

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: maras »

Odpowiem sobie znowu sam :mrgreen:

Wtyczkę można rozebrać podważając taki plasticzek na górze (fotę potem dorzucę) i powyciągać piny.

Po przełożeniu uchwytu mocującego do drzwi da się wkręcić tylko 2 z 3 śrub. Lusterko z anglika ma trochę inną geometrię i o ile widoczność na boki jest zdecydowanie lepsza, o tyle problemem dla wyższych osób może być wysokość lusterka.

Jutro po jeździe może napiszę, na ile to uciążliwe.

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: klepa »

Maras dla potrzymania na duchu dodam, że czytam wnikliwie. To tak, żebyś nie miał poczucia, że piszesz tylko dla siebie :)

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Lusterka zewnętrzne

Post autor: maras »

Nie miałem wrażenia, że piszę dla siebie. Potomni pewnie skorzystają. Natomiast miewam poczucie schizofrenii :mrgreen:

Żeby się nieco bardziej zagłębić w tym poczuciu - kąt lusterka (góra / dół) odrobinę przeszkadza - do przyzwyczajenia się, natomiast dzięki ogólnie dużym lusterkom, nie przeszkadza.

Gratis dodam info, że po założeniu drugiego grzanego lusterka zniknął problem wyłączania się po sekundzie włącznika podgrzewania (przynajmniej na razie działa od włączenia do wyłączenia).

ODPOWIEDZ