Lusterka zewnętrzne
Moderator: luk4s7
Re: Lusterka zewnętrzne
Czy orientuje się może ktoś, czy lusterka z wtyczką na 5 pin różnią się od tych na 7 funkcją składania, czy jest tam więcej różnic
Re: Lusterka zewnętrzne
Wprawdzie sam ze sobą piszę ale chyba mam przyczynę niedziałania podgrzewania - nie wystarczy założyć lusterka elektr. i przełączników - potrzebny jest jeszcze przekaźnik
I tu pytanie - jak mogę namierzyć taki przekaźnik Czy ma on jakieś specyficzne parametry, czy też ważny jest tylko układ "nóżek" Chciałem poznać cenę orginału, ale niestety, od rana sprzedaż części jest zajęta i nie może odebrać telefonu
I tu pytanie - jak mogę namierzyć taki przekaźnik Czy ma on jakieś specyficzne parametry, czy też ważny jest tylko układ "nóżek" Chciałem poznać cenę orginału, ale niestety, od rana sprzedaż części jest zajęta i nie może odebrać telefonu
Re: Lusterka zewnętrzne
I kolejny raz odpowiem sobie - dla potomności Przekaźnik koszerny kosztuje ca 140 zeta w ASO we Wrocku. Niezbyt koszerny ale identyczny - w GM kosztuje niecałe 27 zeta.
Po zamontowaniu i spadku temperatury zewnętrznej ogrzewanie lusterka zaczęło działać.
Wnioski - instalacja elektryczna (przyn. w KDJ) jest plug&play; różnice w kostkach / lusterkach 5 i 7 pin to składanie elektryczne (w kostce 7 pin wpięte lustro z 5 -> działa regulacja i podgrzewanie).
Do tuningu potrzebne są: lusterka (nie z anglika, bo mają inny kąt ustawienia obudowy lustra), włączniki szt. 2 (regulacja, podgrzewanie), przekaźnik i odrobina czasu na zamontowanie (b.proste, jedyna zabawa polega na upolowaniu pod deską wiązki do włącznika - jest "poskładana" i zaklejona taśmą izolacyjną).
Teraz czekam tylko na lewe lusterko i powrót zimy, żeby nacieszyć się odzyskaną widocznością
Po zamontowaniu i spadku temperatury zewnętrznej ogrzewanie lusterka zaczęło działać.
Wnioski - instalacja elektryczna (przyn. w KDJ) jest plug&play; różnice w kostkach / lusterkach 5 i 7 pin to składanie elektryczne (w kostce 7 pin wpięte lustro z 5 -> działa regulacja i podgrzewanie).
Do tuningu potrzebne są: lusterka (nie z anglika, bo mają inny kąt ustawienia obudowy lustra), włączniki szt. 2 (regulacja, podgrzewanie), przekaźnik i odrobina czasu na zamontowanie (b.proste, jedyna zabawa polega na upolowaniu pod deską wiązki do włącznika - jest "poskładana" i zaklejona taśmą izolacyjną).
Teraz czekam tylko na lewe lusterko i powrót zimy, żeby nacieszyć się odzyskaną widocznością
Re: Lusterka zewnętrzne
Rok minął i chciałem się pochwalić zakończonym tuningiem lusterek ale niestety, lusterko, które do mnie dotarło jest z anglika (choć zdjęte z belga).
Czy ktoś wie coś na temat przerobienia Nie chodzi mi o wersję na wkręty jak na poprzedniej stronie Różnica wydaje się być tylko w tej części stanowiącej podstawę lusterka a mocowanej do drzwi. Czy da się zamienić samą podstawę i będzie ok A jeśli tak, to jak rozebrać wtyczkę elektryczną aby można było wyjąć kabelek przez mały otwór
Czy ktoś wie coś na temat przerobienia Nie chodzi mi o wersję na wkręty jak na poprzedniej stronie Różnica wydaje się być tylko w tej części stanowiącej podstawę lusterka a mocowanej do drzwi. Czy da się zamienić samą podstawę i będzie ok A jeśli tak, to jak rozebrać wtyczkę elektryczną aby można było wyjąć kabelek przez mały otwór
Re: Lusterka zewnętrzne
Odpowiem sobie znowu sam
Wtyczkę można rozebrać podważając taki plasticzek na górze (fotę potem dorzucę) i powyciągać piny.
Po przełożeniu uchwytu mocującego do drzwi da się wkręcić tylko 2 z 3 śrub. Lusterko z anglika ma trochę inną geometrię i o ile widoczność na boki jest zdecydowanie lepsza, o tyle problemem dla wyższych osób może być wysokość lusterka.
Jutro po jeździe może napiszę, na ile to uciążliwe.
Wtyczkę można rozebrać podważając taki plasticzek na górze (fotę potem dorzucę) i powyciągać piny.
Po przełożeniu uchwytu mocującego do drzwi da się wkręcić tylko 2 z 3 śrub. Lusterko z anglika ma trochę inną geometrię i o ile widoczność na boki jest zdecydowanie lepsza, o tyle problemem dla wyższych osób może być wysokość lusterka.
Jutro po jeździe może napiszę, na ile to uciążliwe.
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: Lusterka zewnętrzne
Maras dla potrzymania na duchu dodam, że czytam wnikliwie. To tak, żebyś nie miał poczucia, że piszesz tylko dla siebie
Re: Lusterka zewnętrzne
Nie miałem wrażenia, że piszę dla siebie. Potomni pewnie skorzystają. Natomiast miewam poczucie schizofrenii
Żeby się nieco bardziej zagłębić w tym poczuciu - kąt lusterka (góra / dół) odrobinę przeszkadza - do przyzwyczajenia się, natomiast dzięki ogólnie dużym lusterkom, nie przeszkadza.
Gratis dodam info, że po założeniu drugiego grzanego lusterka zniknął problem wyłączania się po sekundzie włącznika podgrzewania (przynajmniej na razie działa od włączenia do wyłączenia).
Żeby się nieco bardziej zagłębić w tym poczuciu - kąt lusterka (góra / dół) odrobinę przeszkadza - do przyzwyczajenia się, natomiast dzięki ogólnie dużym lusterkom, nie przeszkadza.
Gratis dodam info, że po założeniu drugiego grzanego lusterka zniknął problem wyłączania się po sekundzie włącznika podgrzewania (przynajmniej na razie działa od włączenia do wyłączenia).