Strona 4 z 6

Re: Dane techniczne

: 11 maja 2015, 22:22
autor: zombi
ale inni nie będą się zastanawiać czy stoisz na flakach czy nie. Możesz to sprawdzić doświadczalnie zmierz wysokość od podłoża popuść powietrza i znowu zmierz. powtórz to kilka razy i zastanów się jakei można wnioski wyciągać z twojego pomiaru

Re: Dane techniczne

: 20 maja 2015, 16:59
autor: wooboodoo1
Dobra, może trochę pytanie było bez sensu.
Może w takim razie ktoś z kolegów jest w stanie podać wymiar od osi koła do najwyższego punktu wycięcia w błotniku informując przy tym jakie ma zawieszenie (fabryka/lift jaki).

Poniżej zdjęcie:
http://imageshack.com/a/img538/4608/cL2xdF.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dane techniczne

: 20 maja 2015, 17:07
autor: BOCIAN
Ten parametr zmienia się tak dynamicznie, że to chyba nie ma sensu.
Ilość paliwa - wpływa.
Temperatura na zewnątrz - wpływa
Ciśnienie powietrza przy amorach gazowych - wpływa
Sprężyny czy są nowe, czy nie - wpływa
Szeklę zawiesisz na zderzaku - wpływa ... (no ciut)

Re: Dane techniczne

: 20 maja 2015, 17:44
autor: luk4s7
Niech już będzie. Zmierzyłem odległość od ziemi do rantu błotnika przykładając miarkę pionowo przechodzącą przez środek koła.
Mam wersję z poszerzeniami błotników o standardowymi kołami 265/70 R16. Ciśnienie obniżone z fabrycznych 2.0 to 1.8. Zawieszenie pełna seria. Niestety auto stało na leciutkiej górce przechylone na lewą burtę. Mniej więcej 3/4 zbiornika paliwa i żadnego bagażu ani pasażerów.
Przy ustawianiu geometrii raportowano że auto ma minimalnie klapniętą prawą którąś przednią sprężynę. Mój pomiar tego nie potwierdza.

Wyniki pomiarów:
LT: 88 cm
PT: 90,5 cm
PP: 89 cm
LP: 87,5 cm

Re: Dane techniczne

: 20 maja 2015, 20:31
autor: wooboodoo1
Uff udało się, dziękuję dobry człowieku.

Zważywszy, że dziś w Polsce wszędzie podobne warunki atmosferyczne łącznie z ilością paliwa wygląda, że u mnie fabryka stoi.

Podziękował raz jeszcze.

Re: Dane techniczne

: 21 maja 2015, 11:52
autor: waldek_BB
sebastian44 w innym wątku prosił o wymiar od brzegu nadkola do środka piasty
i takie wymiary u mnie to 53cm z przodu oraz 51cm z tyłu przy pełnym zbiorniku i szpeju w bagażniku

Re: Dane techniczne

: 06 gru 2015, 11:44
autor: everybike
Cześć
Nie dawno kupiłem d4d w automacie. Pięknie śmiga ale trochę trzeba w niej odnowić. Na dzień dobry chce kupić ramę i porządnie, na spokojnie ją wypieścić, a potem przekładka już z nowym zawieszeniem , gumami, tulejami , itd. I tu pytanie o dane techniczne ramy właśnie :)
Wiecie może czy ramy od j9 różnią się między sobą? Ktoś tu na forum pisał ,że mocowanie skrzyni w wersji 'automat' jest w innym miejscu. Ale nic pewnego... A czy spokojnie można kupić wersję z kierownicą po prawej stronie i będzie pasować ? Jak macie jakieś sprawdzone dane to z góry dzięki.

Re: Dane techniczne

: 06 gru 2015, 17:24
autor: Rokfor32
Typ skrzyni faktycznie determinuje ustawienie belki pod reduktor. Podobnie jak typ silnika - cały napęd benzynowy jest przesunięty do przodu względem klekota.

Co do anglika - muszę zerknąć, ale zdaje się ze też jest lustrzane odbicie mocowania przekładni kierowniczej.

Re: Dane techniczne

: 06 gru 2015, 19:55
autor: realBiker
A czy można bez szkody dla pracy silnika i jego zawieszenia podnieść poduchę skrzyni do góry co by ten nieszczęsny reduktor tak nisko nie wisiał? Nad skrzynią jest trochę miejsca, więc?

Re: Dane techniczne

: 07 gru 2015, 07:58
autor: Rokfor32
Troche miejsca tez potrzeba, żeby było. Sie byś zdziwił, ile potrafi się ruszać nadwozie względem ramy :wink:

Re: Dane techniczne

: 15 gru 2015, 16:53
autor: everybike
Hej , nalazłem ramę w moim mieście - nie ma problemu z odległym transportem , nie ma rdzy , ale po dekodery vin mówią ,że jest od automatu ale niestety od wersji benzynowej 3,4l. Jak bardzo różni się to mocowanie silnika benzynowego względem diesla ?

Re: Dane techniczne

: 15 gru 2015, 18:04
autor: kpeugeot
prawdopodobnie sa inne łapy mocowania silnika niż diesla

zdajesz sobie sprawę że wymiana ramy to rejestracja całego samochodu na nową ramę?

Rama jest jedynym nie wymiennym elementem auta z powodu że posiada numer Vin identyfikujący auto

przełożenie mojej starej lj70 to był zakup ramy z papierami a potem rejestracja od nowa całego auta na nowej jramie

Re: Dane techniczne

: 16 gru 2015, 20:51
autor: everybike
VIN to numer nadwozia . Kilka lat miałem Pajero II i na przeglądach sprawdzali tylko numery nadwozia. Nikt nigdy nie pytał o numery ramy , tak jak nie pytają o numery silnika. Uważam ,że rama to część zamienna. Jakie masz w takim razie numery nadwozia ? Przebite na te z ramy , czy jakąś tabliczkę zastępczą ?
Przy wycieczkach na wschód będzie tylko dreszczyk emocji bo w motocyklu zawsze sprawdzali mi numery ramy :) No ale nie mam wyjścia , rama jest przegnita a ja kupując auto podpaliłem się jego osiągami i niską ceną.

Re: Dane techniczne

: 06 kwie 2016, 08:40
autor: sebastian44
Niestety jesteś w błędzie kolego, numer VIN to dokładnie numer ramy dla pojazdu o kontrukcji ramowej. To że jest on powtórzony na tabliczce na nadwoziu to już inna sprawa. Może na przeglądach u Ciebie nie zwracali na to uwagi ale u mnie zawsze sprawdzają.

Re: Dane techniczne

: 06 kwie 2016, 09:21
autor: kylon
Dokładnie. Numer ramy musi być taki sam jak numer nadwozia. W wielu samochodach jest on również powtarzany na innych częściach . W J200 np na elementach blacharskich. numer ramy nie ma znaczenia w pojazdach samonośnych gdyż takowej nie posiadają.