Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 11:41
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 maja 2015, 22:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 298
ale inni nie będą się zastanawiać czy stoisz na flakach czy nie. Możesz to sprawdzić doświadczalnie zmierz wysokość od podłoża popuść powietrza i znowu zmierz. powtórz to kilka razy i zastanów się jakei można wnioski wyciągać z twojego pomiaru


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2015, 17:21
Posty: 4
Dobra, może trochę pytanie było bez sensu.
Może w takim razie ktoś z kolegów jest w stanie podać wymiar od osi koła do najwyższego punktu wycięcia w błotniku informując przy tym jakie ma zawieszenie (fabryka/lift jaki).

Poniżej zdjęcie:
http://imageshack.com/a/img538/4608/cL2xdF.jpg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 17:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HDJ100 1HD-FTE
było: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Ten parametr zmienia się tak dynamicznie, że to chyba nie ma sensu.
Ilość paliwa - wpływa.
Temperatura na zewnątrz - wpływa
Ciśnienie powietrza przy amorach gazowych - wpływa
Sprężyny czy są nowe, czy nie - wpływa
Szeklę zawiesisz na zderzaku - wpływa ... (no ciut)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 17:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2073
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Niech już będzie. Zmierzyłem odległość od ziemi do rantu błotnika przykładając miarkę pionowo przechodzącą przez środek koła.
Mam wersję z poszerzeniami błotników o standardowymi kołami 265/70 R16. Ciśnienie obniżone z fabrycznych 2.0 to 1.8. Zawieszenie pełna seria. Niestety auto stało na leciutkiej górce przechylone na lewą burtę. Mniej więcej 3/4 zbiornika paliwa i żadnego bagażu ani pasażerów.
Przy ustawianiu geometrii raportowano że auto ma minimalnie klapniętą prawą którąś przednią sprężynę. Mój pomiar tego nie potwierdza.

Wyniki pomiarów:
LT: 88 cm
PT: 90,5 cm
PP: 89 cm
LP: 87,5 cm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2015, 17:21
Posty: 4
Uff udało się, dziękuję dobry człowieku.

Zważywszy, że dziś w Polsce wszędzie podobne warunki atmosferyczne łącznie z ilością paliwa wygląda, że u mnie fabryka stoi.

Podziękował raz jeszcze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 11:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 408
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
sebastian44 w innym wątku prosił o wymiar od brzegu nadkola do środka piasty
i takie wymiary u mnie to 53cm z przodu oraz 51cm z tyłu przy pełnym zbiorniku i szpeju w bagażniku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2015, 12:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat-do sprzedania
UZJ 100
Cześć
Nie dawno kupiłem d4d w automacie. Pięknie śmiga ale trochę trzeba w niej odnowić. Na dzień dobry chce kupić ramę i porządnie, na spokojnie ją wypieścić, a potem przekładka już z nowym zawieszeniem , gumami, tulejami , itd. I tu pytanie o dane techniczne ramy właśnie :)
Wiecie może czy ramy od j9 różnią się między sobą? Ktoś tu na forum pisał ,że mocowanie skrzyni w wersji 'automat' jest w innym miejscu. Ale nic pewnego... A czy spokojnie można kupić wersję z kierownicą po prawej stronie i będzie pasować ? Jak macie jakieś sprawdzone dane to z góry dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2015, 18:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Typ skrzyni faktycznie determinuje ustawienie belki pod reduktor. Podobnie jak typ silnika - cały napęd benzynowy jest przesunięty do przodu względem klekota.

Co do anglika - muszę zerknąć, ale zdaje się ze też jest lustrzane odbicie mocowania przekładni kierowniczej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2015, 20:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
A czy można bez szkody dla pracy silnika i jego zawieszenia podnieść poduchę skrzyni do góry co by ten nieszczęsny reduktor tak nisko nie wisiał? Nad skrzynią jest trochę miejsca, więc?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2015, 8:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Troche miejsca tez potrzeba, żeby było. Sie byś zdziwił, ile potrafi się ruszać nadwozie względem ramy :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2015, 17:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat-do sprzedania
UZJ 100
Hej , nalazłem ramę w moim mieście - nie ma problemu z odległym transportem , nie ma rdzy , ale po dekodery vin mówią ,że jest od automatu ale niestety od wersji benzynowej 3,4l. Jak bardzo różni się to mocowanie silnika benzynowego względem diesla ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2015, 19:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1920
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
prawdopodobnie sa inne łapy mocowania silnika niż diesla

zdajesz sobie sprawę że wymiana ramy to rejestracja całego samochodu na nową ramę?

Rama jest jedynym nie wymiennym elementem auta z powodu że posiada numer Vin identyfikujący auto

przełożenie mojej starej lj70 to był zakup ramy z papierami a potem rejestracja od nowa całego auta na nowej jramie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2015, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat-do sprzedania
UZJ 100
VIN to numer nadwozia . Kilka lat miałem Pajero II i na przeglądach sprawdzali tylko numery nadwozia. Nikt nigdy nie pytał o numery ramy , tak jak nie pytają o numery silnika. Uważam ,że rama to część zamienna. Jakie masz w takim razie numery nadwozia ? Przebite na te z ramy , czy jakąś tabliczkę zastępczą ?
Przy wycieczkach na wschód będzie tylko dreszczyk emocji bo w motocyklu zawsze sprawdzali mi numery ramy :) No ale nie mam wyjścia , rama jest przegnita a ja kupując auto podpaliłem się jego osiągami i niską ceną.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwie 2016, 8:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Niestety jesteś w błędzie kolego, numer VIN to dokładnie numer ramy dla pojazdu o kontrukcji ramowej. To że jest on powtórzony na tabliczce na nadwoziu to już inna sprawa. Może na przeglądach u Ciebie nie zwracali na to uwagi ale u mnie zawsze sprawdzają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwie 2016, 9:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Dokładnie. Numer ramy musi być taki sam jak numer nadwozia. W wielu samochodach jest on również powtarzany na innych częściach . W J200 np na elementach blacharskich. numer ramy nie ma znaczenia w pojazdach samonośnych gdyż takowej nie posiadają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group