Strona 1 z 6

Dane techniczne

: 27 mar 2008, 21:15
autor: kylon
Tu będziemy wpisywać znane nam dane techniczne. Wymiary, płyny, ilości długości, masy itp. Jeśli ktoś coś ma to dawajcie proszę. Jesli podajecie informacje piszcie model samochodu oraz rocznik. Ten temat wyjątkowo będę się starał porządkować dla czytelności. Czyli jeśli coś pociacham nie obrażajcie się :wink:

: 25 cze 2008, 12:53
autor: wizja
Toyota Land Cruiser LJ95 diesel (3.0 D-4D, 1KD-FTV, KDJ95)
============================================


Ogólne:
---------------
Zawieszenie (przód/tył): niezależne (sprężyny ze stabilizatorem) / sztywny most z blokadą mechanizmu różnicowego (sprężyny ze stabilizatorem)
Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane
Minimalna średnica zawracania: 5,7 (m)
Pojemność zbiornika paliwa: 90 (l)
Opony: 265/70R16 (felgi 16x7")


Silnik:

-------------------
Oznaczenie: 1KD-FTV
Rzędowy, 4 cylindry (IL4)
Turbo doładowany - zmienna geometria łopatek (VGT/VNT)
Rozrząd DOHC, 16 zaworów (Twin Cam), pasek
Wtrysk bezpośredni - Common Rail
Pojemność: 3.0l (2982cm^3)
Moc: 122kW (163KM) przy 3400 obr./min
Max. moment obrotowy: 343Nm przy 1400 obr./min (skrzynia automatyczna oraz manualna)
Stopień sprężania: 18.4:1


Wymiary i waga
-----------------------
Długość całkowita: 4755 (mm)
Szerokość całkowita: 1820 (mm)
Wysokość całkowita: 1875 (mm)
Rozstaw osi: 2675 (mm)
Rozstaw kół przednich: 1505 (mm)
Rozstaw kół tylnych: 1510 (mm)
Prześwit: 230 (mm)
Głębokość brodzenia: 700 (mm)
Nawis przedni: 855 (mm)
Nawis tylni: 1070 (mm)
Kąt najazdu: 32 (stopnie)
Kąt zejścia: 26 (stopnie)
Kąt rampowy: 20 (stopnie)
Max. kąt przechyłu bocznego: 42 (stopnie)
Całkowity dopuszczalny ciężar: 2750 (kg)
Dopuszczalny nacisk na osie (przód/tył): 1250 / 1700 (kg)
Dopuszczalny nacisk na hak: 130 (kg)


Skrzynia biegów (R151F):
--------------------
Typ: 5-biegowa manualna
Przełożenia:
1-szy: 4.314
2-gi: 2.330
3-ci: 1.436
4-ty: 1.000
5-ty: 0.838
R: 4.220


Oleje (tekst zapożyczony):
----------------------------------------
- Silnik 1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik 1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2

Oleje do innych modeli na stronie:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp

Gdyby co to proszę o sprostowanie.

Re: Dane techniczne

: 29 gru 2009, 16:12
autor: Kames
czy ktos wazył J 90 tak normalnie na wadze bo ja doznałem szoku :!: albo u nas jaja na złomie odchodzą

Re: Dane techniczne

: 29 gru 2009, 17:19
autor: pablo200
A ile Ci wyszło?

Re: Dane techniczne

: 29 gru 2009, 17:27
autor: Kames
pablo200 pisze:A ile Ci wyszło?
no kur...2150 :!: :!: ome +40mm koła mt 265/75r16 na bed.lock. zabudowa bagaznika bagaznik dachowy ,przedni zderzak metal superwinch 9,0 lina syntetyczna a i osłony podwozia

Re: Dane techniczne

: 29 gru 2009, 17:37
autor: kozi
no i co w tym złego?

Re: Dane techniczne

: 29 gru 2009, 18:28
autor: pablo200
To dobrze Ci wyszło, jak na krótką z tym szpejem. :lol: :lol:

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 09:03
autor: Kames
no niby nic ale ile wazy goły landek :?:

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 09:21
autor: Pyrka

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 11:16
autor: Kames
e to spoko :wink: ja mam napisane w tłumaczeniu z hiszpanskiego 1750 kg i tak sie zastanawiałem ile wpakowałem w auto 400 kg :?: sprawdze jeszcze /dmc/ moze tez bzdury :!: jedynym plusem jest zapiecie wiek.wagowo przyczepy bez koniecznosci posiadania uprawnien :mrgreen:

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 16:32
autor: aaawaldi
Waga zalezy też od rodzaju skrzyni, silnika i wyposażenia. Moja długa D4D z manualem, waży 1850 kg.

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 16:36
autor: pablo200
@Kames, Aż zerknąłem do dowodu -masa własna 1830kg. J95 z 1KZTE.
Pawel

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 16:48
autor: Kames
napewno 95 jest nieco ciezsza od 90 :!: ej niewazne mam 2150 i dobrze mi z tym :wink:

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 16:52
autor: wołynka
moja 99rok -1790 kg

Re: Dane techniczne

: 30 gru 2009, 16:54
autor: Kames
coraz lepiej :shock: :?: