Strona 7 z 12

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 15:06
autor: luk4s7
Coś w tym jest! Nie słyszałem w końcu żeby auto spaliło więcej niż mu wlano :)

Interesuje mnie wpływ ciśnienia na opory toczenia. Oczywiście nie książkowo bo to wiem, ale praktyczne w tym modelu, na AT'kach itp. Jeśli wpływ jest mały to można użyć tej samej metody co na cieknący olej ("Coś mi cieknie. Olej. Olałam" ;) ), jeśli zaś znaczny to może kompresor na pokład i adaptacyjna regulacja ciśnienia?

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 15:34
autor: plum76
hej
spuść sobie powietrze o połowe w kołach i rozpędź sie do 80km/h i wrzuć luz a zobaczysz jak duże sa opory toczenia.

Ja ostatnio to zrobiłem podczas testów (nieświadomie) i wrażenie jest jakby auto jechało na ręcznym.

Stawiam więc ze ze 2 litry trzeba dorzucić do średniego spalania a może i więcej.
pawel

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 16:21
autor: seburaj
plum76 pisze:hej
spuść sobie powietrze o połowe w kołach i rozpędź sie do 80km/h i wrzuć luz a zobaczysz jak duże sa opory toczenia.
zaryzykowałbym tezę, że w ten sposób badasz nie tylko opory toczenia, ale i aerodynamiczne :mrgreen:

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 16:45
autor: plum76
oczywiscie ze oba, ale jak drugi identyczny test wykonasz na innym cisnieniu to czynnik oporu jest pomijalny i zostaje tylko toczenie.
pawel

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 17:43
autor: luk4s7
Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend. Planuję trochę technicznie się poudzielać przy aucie m.in. wymienić przednie lampy na zregenerowane.

Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 17:46
autor: seburaj
luk4s7 pisze:Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend
mocno ciekawi mnie... jak 8)
luk4s7 pisze: Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
jakoś ten gość od nagrody się nazywał... Gaweł ? nieeee... Noweł ? tez nie :?
aaaaaaaaa, wiem - NOBEL !!

:mrgreen:

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 18:12
autor: czobi
ale som tez nagrody darvina albo nike to zalezy :mrgreen:

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 18:25
autor: waldek_BB
wychodzi na to że mam zepsute auto bo w swoich cooperach mam na asfalta 2.5-2.7 a "sprężystości" nie brakuje :D

ps.a przez tory i po bruku jadę wolniej :D

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 21:01
autor: seburaj
2.5 - 2.7 ??
allah Cie opuścił ? :shock:

Re: J95 - okiem użytkownika

: 08 kwie 2014, 21:14
autor: waldek_BB
to tłumacząc - nie jeżdzę na nich na co dzień - a że co dzień pokonuje blisko 40 km z czego 30km po S1 to tak...żeby było lżej mam tyle na czarnych i suchych dojazdówkach ...

ps. przy ognisku i krupnioku powiesz mi co z tym allahem ;)

Re: J95 - okiem użytkownika

: 09 kwie 2014, 15:33
autor: luk4s7
seburaj pisze:
luk4s7 pisze:Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend
mocno ciekawi mnie... jak 8)
Ano ogranoleptycznie - upuszczam do 1.5 i jeżdżę badając subiektywne odczucia :D
seburaj pisze:
luk4s7 pisze: Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
jakoś ten gość od nagrody się nazywał... Gaweł ? nieeee... Noweł ? tez nie :?
aaaaaaaaa, wiem - NOBEL !!

:mrgreen:
Zakpił złośliwie... :)

Re: J95 - okiem użytkownika

: 09 kwie 2014, 17:55
autor: seburaj
jak będziesz grzeczny to podrzucę fotkę, gdzie w j9 jest fajne miejsce na zabudowanie kompresora - tak aby i nie przeszkadzał, i dostęp był doskonały 8)

Re: J95 - okiem użytkownika

: 09 kwie 2014, 18:23
autor: waldek_BB
podrzuć i niegrzecznym ;)

Re: J95 - okiem użytkownika

: 09 kwie 2014, 20:32
autor: seburaj
czternaście piw, proszzzz....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: J95 - okiem użytkownika

: 09 kwie 2014, 20:35
autor: seburaj
dla Waldka podpowiedź - że kompresor do kupienia u sąsiada, w mieście świętej kremówki ;)