Strona 7 z 12
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 15:06
autor: luk4s7
Coś w tym jest! Nie słyszałem w końcu żeby auto spaliło więcej niż mu wlano
Interesuje mnie wpływ ciśnienia na opory toczenia. Oczywiście nie książkowo bo to wiem, ale praktyczne w tym modelu, na AT'kach itp. Jeśli wpływ jest mały to można użyć tej samej metody co na cieknący olej ("Coś mi cieknie. Olej. Olałam"
), jeśli zaś znaczny to może kompresor na pokład i adaptacyjna regulacja ciśnienia?
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 15:34
autor: plum76
hej
spuść sobie powietrze o połowe w kołach i rozpędź sie do 80km/h i wrzuć luz a zobaczysz jak duże sa opory toczenia.
Ja ostatnio to zrobiłem podczas testów (nieświadomie) i wrażenie jest jakby auto jechało na ręcznym.
Stawiam więc ze ze 2 litry trzeba dorzucić do średniego spalania a może i więcej.
pawel
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 16:21
autor: seburaj
plum76 pisze:hej
spuść sobie powietrze o połowe w kołach i rozpędź sie do 80km/h i wrzuć luz a zobaczysz jak duże sa opory toczenia.
zaryzykowałbym tezę, że w ten sposób badasz nie tylko opory toczenia, ale i aerodynamiczne
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 16:45
autor: plum76
oczywiscie ze oba, ale jak drugi identyczny test wykonasz na innym cisnieniu to czynnik oporu jest pomijalny i zostaje tylko toczenie.
pawel
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 17:43
autor: luk4s7
Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend. Planuję trochę technicznie się poudzielać przy aucie m.in. wymienić przednie lampy na zregenerowane.
Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 17:46
autor: seburaj
luk4s7 pisze:Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend
mocno ciekawi mnie... jak
luk4s7 pisze:
Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
jakoś ten gość od nagrody się nazywał... Gaweł ? nieeee... Noweł ? tez nie
aaaaaaaaa, wiem - NOBEL !!
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 18:12
autor: czobi
ale som tez nagrody darvina albo nike to zalezy
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 18:25
autor: waldek_BB
wychodzi na to że mam zepsute auto bo w swoich cooperach mam na asfalta 2.5-2.7 a "sprężystości" nie brakuje
ps.a przez tory i po bruku jadę wolniej
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 21:01
autor: seburaj
2.5 - 2.7 ??
allah Cie opuścił ?
Re: J95 - okiem użytkownika
: 08 kwie 2014, 21:14
autor: waldek_BB
to tłumacząc - nie jeżdzę na nich na co dzień - a że co dzień pokonuje blisko 40 km z czego 30km po S1 to tak...żeby było lżej mam tyle na czarnych i suchych dojazdówkach ...
ps. przy ognisku i krupnioku powiesz mi co z tym allahem
Re: J95 - okiem użytkownika
: 09 kwie 2014, 15:33
autor: luk4s7
seburaj pisze:luk4s7 pisze:Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend
mocno ciekawi mnie... jak
Ano ogranoleptycznie - upuszczam do 1.5 i jeżdżę badając subiektywne odczucia
seburaj pisze:luk4s7 pisze:
Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
jakoś ten gość od nagrody się nazywał... Gaweł ? nieeee... Noweł ? tez nie
aaaaaaaaa, wiem - NOBEL !!
Zakpił złośliwie...
Re: J95 - okiem użytkownika
: 09 kwie 2014, 17:55
autor: seburaj
jak będziesz grzeczny to podrzucę fotkę, gdzie w j9 jest fajne miejsce na zabudowanie kompresora - tak aby i nie przeszkadzał, i dostęp był doskonały
Re: J95 - okiem użytkownika
: 09 kwie 2014, 18:23
autor: waldek_BB
podrzuć i niegrzecznym
Re: J95 - okiem użytkownika
: 09 kwie 2014, 20:32
autor: seburaj
Re: J95 - okiem użytkownika
: 09 kwie 2014, 20:35
autor: seburaj
dla Waldka podpowiedź - że kompresor do kupienia u sąsiada, w mieście świętej kremówki