J9 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Coś w tym jest! Nie słyszałem w końcu żeby auto spaliło więcej niż mu wlano :)

Interesuje mnie wpływ ciśnienia na opory toczenia. Oczywiście nie książkowo bo to wiem, ale praktyczne w tym modelu, na AT'kach itp. Jeśli wpływ jest mały to można użyć tej samej metody co na cieknący olej ("Coś mi cieknie. Olej. Olałam" ;) ), jeśli zaś znaczny to może kompresor na pokład i adaptacyjna regulacja ciśnienia?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: plum76 »

hej
spuść sobie powietrze o połowe w kołach i rozpędź sie do 80km/h i wrzuć luz a zobaczysz jak duże sa opory toczenia.

Ja ostatnio to zrobiłem podczas testów (nieświadomie) i wrażenie jest jakby auto jechało na ręcznym.

Stawiam więc ze ze 2 litry trzeba dorzucić do średniego spalania a może i więcej.
pawel

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

plum76 pisze:hej
spuść sobie powietrze o połowe w kołach i rozpędź sie do 80km/h i wrzuć luz a zobaczysz jak duże sa opory toczenia.
zaryzykowałbym tezę, że w ten sposób badasz nie tylko opory toczenia, ale i aerodynamiczne :mrgreen:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: plum76 »

oczywiscie ze oba, ale jak drugi identyczny test wykonasz na innym cisnieniu to czynnik oporu jest pomijalny i zostaje tylko toczenie.
pawel

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend. Planuję trochę technicznie się poudzielać przy aucie m.in. wymienić przednie lampy na zregenerowane.

Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

luk4s7 pisze:Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend
mocno ciekawi mnie... jak 8)
luk4s7 pisze: Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
jakoś ten gość od nagrody się nazywał... Gaweł ? nieeee... Noweł ? tez nie :?
aaaaaaaaa, wiem - NOBEL !!

:mrgreen:

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: czobi »

ale som tez nagrody darvina albo nike to zalezy :mrgreen:

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: waldek_BB »

wychodzi na to że mam zepsute auto bo w swoich cooperach mam na asfalta 2.5-2.7 a "sprężystości" nie brakuje :D

ps.a przez tory i po bruku jadę wolniej :D

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

2.5 - 2.7 ??
allah Cie opuścił ? :shock:

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: waldek_BB »

to tłumacząc - nie jeżdzę na nich na co dzień - a że co dzień pokonuje blisko 40 km z czego 30km po S1 to tak...żeby było lżej mam tyle na czarnych i suchych dojazdówkach ...

ps. przy ognisku i krupnioku powiesz mi co z tym allahem ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

seburaj pisze:
luk4s7 pisze:Sprawdzę to na pewno. Może nawet w najbliższy weekend
mocno ciekawi mnie... jak 8)
Ano ogranoleptycznie - upuszczam do 1.5 i jeżdżę badając subiektywne odczucia :D
seburaj pisze:
luk4s7 pisze: Wniosek nasuwa mi się jednak taki, że aby uzyskać więcej komfortu trzeba kupić kompresor i w zależności od nawierzchni stosować ciśnienie.
jakoś ten gość od nagrody się nazywał... Gaweł ? nieeee... Noweł ? tez nie :?
aaaaaaaaa, wiem - NOBEL !!

:mrgreen:
Zakpił złośliwie... :)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

jak będziesz grzeczny to podrzucę fotkę, gdzie w j9 jest fajne miejsce na zabudowanie kompresora - tak aby i nie przeszkadzał, i dostęp był doskonały 8)

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: waldek_BB »

podrzuć i niegrzecznym ;)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

czternaście piw, proszzzz....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J95 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

dla Waldka podpowiedź - że kompresor do kupienia u sąsiada, w mieście świętej kremówki ;)

ODPOWIEDZ