Ponieważ przerobiłem ten temat uzupełnię wcześniejsze info dla mających opory przed samodzielnym demontażem
Tak wygląda tapicerka zamontowana
Do demontażu potrzebujemy śrubokręt krzyżakowy i jakiś nieduży płaski (do podważania zaślepki). U mnie były 3 śruby "normalne":
W klamce..........................pod zaślepką.............Pod panelem szyb elektrycznych
..
..
... i dwie plastikowe spinki
Po wyjęciu zaślepki można poodkręcać wszystkie widoczne śruby. Żeby dostać się do tej pod panelem sterowania szyb, trzeba go unieść. Zakładam, że trzeba to robić podważając przednią część (patrząc w kierunku jazdy). Tylko zakładam, ponieważ mój panel ktoś już demontował, czego skutkiem jest:
Po wyjęciu panelu można odkręcić ostatnią śrubę. Cała tapicerka mocowana jest plastikowymi spinkami
Mi najłatwiej było zacząć od dołu drzwi, bo było gdzie wsadzić palce do podważenia boczku. Przed zdjęciem całości pamiętać tylko trzeba o tym, że panel szyb podpięty jest do wiązki drzwi a i klamka będzie blokować nasze zamiary. Jedno i drugie jest banalne do rozwiązania - od panelu wystarczy odpiąć wiązkę
a po przekręceniu tapicerki o 90 stopni klamka przejdzie przez otwór bez protestów.
Wynikiem naszych działań są:
i
Montaż w odwrotnej kolejności. Najłatwiej zacząć od przełożenia klamki na właściwą stronę, wsunięcia tapicerki pod kątem pod plastikową osłonę lusterka (jeśli jej nie demontowaliśmy). Potem już tylko wsunąć zgarniacz szyby w otwór (patrząc na przycisk blokady zamka drzwi), podłączyć wtyczki, powciskać spinki, powkręcać wszystkie śruby, wcisnąć zaślepkę i zakończenie prac uczcić można zimnym piwem