Wymiana oleju w mostach

Moderator: luk4s7

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Wymiana oleju w mostach

Post autor: aaawaldi »

Mam pytanie do fachowców odnośnie tego, jak często wymieniać olej w mostach. Serwis zaleca co 30000 km. Czy jeśli auto nie jeździ w terenie, mosty nie są regularnie topione, trzeba bezwzględnie tak często wymieniać olej ? Dodam, że sprawdzałem jego stan i jest idealny ( zero jakichkolwiek opiłków, kolor jak z "pierwszego tłoczenia" ).

edit by fobos - kolorki są dla admina i moderatorów :wink:

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: Cobra »

Witam witam witam...

Ja wymieniam olej w mostach co wymiane oleju 10-20 tys. km....

Pytanie. Czy masz zrobione odpowietrzenie mostów wyżej niż w standardzie...

Podczas często topienia może być tak że do mostów może się dostać woda...

Ja u Siebie zrobiłem pod samą maskę a tył pod samą karoserię....

A o jakim samochodziku mowa??

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: LEX »

Jeśli jeździsz rzadko w terenie w którym mógłbyś umoczyć pod wodą cały most to wymieniaj raz na jakieś 2 lata albo i rzadziej. Temperatury nie sątam tak wysokie jak w silniku, więc olej nie ulega degradacji tak szybko jak w silniku.

Jednak zalecam co jakiś czas włożyć palec przez wlew i zobaczyć jaki jest olej. Możesz też włożyć kawałek sznurka. Jeśli jest przejrzysty to wszystko gra, ale jeśli zaczyna się robić mętny to wiadomo, że jakiś syf się do środka dostaje. Oczywiście jak masz kremową zupę to znaczy, że masz olej z wodą fifty-fifty :-)

Odpowietrzenia aż po jajka to mus, bo kosztuje to 20zł (za przewód gumowy) a wiele daje.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: Cobra »

Też zależy jak długo siedzi w tej wodzie.....

I gęstość oleju ma znaczenie. A czy ma blokady również...

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: aaawaldi »

Dzięki za podpowiedzi. Jest tak jak myślałem, że skoro nie jeżdżę w terenie, a olej jest idealnie przeźroczysty, to nie ma sensu go tak często wymieniać.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: Cobra »

Pamiętaj tylko o tych odpowietrzeniach :) tanio wyjdzie a może być bardzo przydatne :)

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: Michalkrk »

nie sugeruj sie kolorem (przezroczystoscia) oleju wsadzajac palec do korka wlewowego ,poniewaz jak zlejesz olej z mostu do przezroczystej butelki nie bedzie on taki przezroczysty :D ,ja tam wole czesciej wymieniac bo koszt to zaden i roboty niewiele a ile przyjemnosci :wink: :lol: pozdr.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: kylon »

Co Wy z tymi odpowietrzeniami. Jak most cieknie to i woda do niego wejdzie, a odpowietrzenia to się robi w starych gratach jak korki pozapychane i pourywane. Ja nie mam odpowietrzeń w białej Toyce i wody w mostach nigdy nie miałem.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: seburaj »

ale które "korki" pozapychane i pourywane - co autor miał na myśli :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: LEX »

Pewnie chodziło o te metalowe kapturki nad mostem, które czasami są zamiast rurek odpowietrzających. Jak nie ma wody to sobie oddychają, a jak tylko dostaje się woda to się zamykają. O to szło?

Ja jednak tym koreczkom nie ufam, bo często bierze je rdza i albo są cały czas otwarte wpuszczając syf, albo się zatykają na amen i wtedy różnice ciśnień powodują przepuszczanie oleju przez uszczelniacze.

twardy
Posty: 88
Rejestracja: 04 lis 2009, 22:19
Auto: LJ70, KZJ95L, Chimi
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: twardy »

wg mnie przy normalnej eksploatacji (wg producenta jest to głównie asfalt) to:
przegląd 20 000 km/12 miesięcy
wymiana 40 000 km/48 miesięcy

i ja bym się tego trzymał.

wyprawy, rajdy, wyjazdy, czyli używanie auta zgodnie z przeznaczeniem powinno automatycznie powodować odruch sprawdzania auta po każdym wyjeździe - tak jest najtaniej i bez zbędnej nerwówki przed kolejnym wyjazdem

arcziak1
Posty: 65
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:59
Auto: Toyota land cruiser 90 prado 1KT-TE 3.0

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: arcziak1 »

witam, a gdzie wymienia olej w mostach ? mozecie wyslesz mnie zdj. jak robi wymienia? dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: rmaster »

Na mostach masz dwie śruby. Jedna do spuszcza oleju w dolnej części wkrecana z boku i jedną wyżej która określa poziom. Dolną zlewasz a tą wyżej strzykawką wlewasz aż będzie wyciekało co oznacza prawidłowy poziom. Zakrecasz i po robocie.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: zombi »

To ja dodam jeszcze, żeby nie iść na skróty i nie wysysac oleju przez wlew. Spuszczanie dokladniej pozbedzie się zalegajacego syfu.

arcziak1
Posty: 65
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:59
Auto: Toyota land cruiser 90 prado 1KT-TE 3.0

Re: Wymiana oleju w mostach

Post autor: arcziak1 »

ok

ODPOWIEDZ