Strona 4 z 7

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 01 lip 2015, 20:25
autor: Rokfor32
Możliwe. Acz te mosty sa mocno za szerokie do 4R (15 cm szersze) - więc cokolwiek ciekawie to musi wyglądać ... :wink:

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 09 lip 2015, 23:44
autor: bigi
Rokfor czekam wiec na Twoj raport ;)
Chce auto wlasnie na dozywocie a nie jestem wymagajacy, 9ka moglaby byc po uporzadkowaniu przodu i silnika (mam dziwne wycie po nagrzaniu) no i paru tam detali :) Malo pali i pasuje mi jej szerokosc (mieszcze sie miedzy drzewa).
Cena ktora podales dosc wysoka ale jesli auto ma byc na lata to moze i warto.
a jak wyglada szerokoc mostow z GR w stosunku to 9? duzo trzeba poszerzac nadkola? zeby nie wygladalo to jak rozjechana zaba.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 10 lip 2015, 08:14
autor: Rokfor32
Y61 ma szerokość prawie taką jak J8 - czyli nieco ponad 160cm. J9 potrzebuje 154cm. Y60 ma węziej - ale nie wiem ile dokładnie, a gruche i tak ma po złej stronie. No a dwa - jest tylko jedno kompatybilne przełożenie patrola i toyoty - to 4,11 z patrola 4,2. Przy czym kompatybilne z toyotową przekłądnią 9,5" - do 8" też nie ma przełożenia 4,11.

Zatem jak już taki dawca - to jednocześnie przedni i tylny most.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 20 sie 2015, 20:38
autor: bigi
Tylny i tak mam do wymiany bo zaklejony od ponad roku epoksydem :) Ale jakby mialo to dzialac to moze warto z 61 zapodac? Sam bym sie za to pewnie nie bral bo brak pomocy i sprzetu. Jak widzialbys takie rozwiazanie, jak z czasochlonnoscia? Jaki bylby komfort i czy w ogole by byl?

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 20 sie 2015, 22:13
autor: Rokfor32
Oba mosty z Y61?

Ciężkie. A przedni i tak wymaga "przestawienia" gruchy na lewą stronę. Dodatkowo - standardowe przełożenia parcha 2,8 (czyli najpopularniejsze - i najtańsze) to ok. 4,6. Trochę wolno, jak na klekota J9 - wyjdą dosyć niskie prędkości przelotowe - albo trzymanie siilnika powyżej 3 tysi rpm.przy prędkościach kole stówy.

Dwa - zerknij sobie na ceny i dostępność. Nie ma różowo - rynek używek się wyczyścił z tych tajli. Zostało trochę anglików - ale do nissana nie wystarczy wąs zwrotnicy, jak w toytoyach, żeby z anglika zrobić LHD - trza całą zwrotnicę.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 24 sie 2015, 22:22
autor: Jerry
W Inter Cars są maglownice Lauber w cenie 1595,-
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 25 sie 2015, 00:03
autor: Tuco
Niestety nie ma szans kupić. W Lauberze do września brak listew zębatych i w związku z tym nie przyjmują do regeneracji.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 25 sie 2015, 16:40
autor: realBiker
możesz swoją dać do regeneracji, w mojej okolicy to jakiś tysiak z groszami.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 30 sie 2015, 10:09
autor: Jerry
Jerry pisze:W Inter Cars są maglownice Lauber w cenie 1595,-
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?
Już wiem jak z tym jest. Mam kumpla, który zajmuje się sprzedażą części do samochodów. W 95% są to osobówki, ale o 4x4 też ma jakieś pojęcie. Przez jego ręce przechodzą tysiące części więc dysponuje już pewnymi danymi statystycznymi. Zapytany o części Lauber z IC powiedział, że to naprawdę zmarnowane pieniądze. Jest ok. 50% szans na to, że magiel będzie ciekł jeszcze przed założeniem :( Luzy są bardzo prawdopodobne. Oczywiście to jest na gwarancji więc trzeba oddać i wymienią, ale:
- czasem po prostu nie mają na co wymienić,
- i tak trzeba zrobić robotę (demontaż, montaż, transport), za którą nikt nam nie zwróci.
Generalnie złom regenerowany po taniości. Trzeba by mieć dużo szczęścia, żeby to zadziałało.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 31 sie 2015, 09:14
autor: Tuco
Ja już raz regenerowałem w Lauber. Wytrzymała 4 lata. Problem zaczął się od drobnego uszkodzenia wgniecenia listwy. Tym razem robiłem to gdzie indziej.
Żeby to dobrze zrobić (regenerację) trzeba by zamiast szlifować listwę i dorabiać elementy pod wymiar, wymienić ją na nową + dać nowe oryginalne uszczelnienia. Ale tego w 1000-1500 zł nie da się zmieścić ;)
Wszystkie części są dostępne tylko sumaryczna cena nie będzie niska.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 31 sie 2015, 10:57
autor: Rokfor32
Plus tłok, cylinder, a i od syfu w płynie przy zużytej listwie leci również sterownik hydrauliczny. Zwykle też również pompa.

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 31 sie 2015, 12:49
autor: Tuco
Zgadza się. U mnie poleciała pompa. Właśnie czekam na części. ;)

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 31 sie 2015, 20:59
autor: Rokfor32
Samo szlifowanie listwy to też nie tak prosto. Owszem, wałek szlifuje się łatwo - ale w listwie zużywają się również zęby. Nierównomiernie - czyli w środkowej części znacznie bardziej niż na końcach. A szlifowanie zębów - to już nie zwykła uniwersalna szlifierka do wałków ... :wink:

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 31 sie 2015, 21:39
autor: Tuco
Jeszcze można próbować kasować luz bez szlifowania ;) ale to nie zawsze wychodzi. Jest tutorial w internecie: http://www.ttora.com/forum/showthread.php?t=160576

Re: maglownica -regenerować czy używka

: 30 lip 2018, 12:51
autor: Mirekk
Czy ktoś ćwiczył może przekładnię kierowniczą do 90-ki z Chin?
Cena za "nową" jak za regenerację starej, liczac nawet z cłem i przesyłką.
Ciekawe, czy to coś warte jest?
https://pl.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... autifyAB=0