Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 12:21
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 01 lip 2015, 20:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Możliwe. Acz te mosty sa mocno za szerokie do 4R (15 cm szersze) - więc cokolwiek ciekawie to musi wyglądać ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2015, 23:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 21:15
Posty: 240
Lokalizacja: choszczno
Auto: KDJ 95
Rokfor czekam wiec na Twoj raport ;)
Chce auto wlasnie na dozywocie a nie jestem wymagajacy, 9ka moglaby byc po uporzadkowaniu przodu i silnika (mam dziwne wycie po nagrzaniu) no i paru tam detali :) Malo pali i pasuje mi jej szerokosc (mieszcze sie miedzy drzewa).
Cena ktora podales dosc wysoka ale jesli auto ma byc na lata to moze i warto.
a jak wyglada szerokoc mostow z GR w stosunku to 9? duzo trzeba poszerzac nadkola? zeby nie wygladalo to jak rozjechana zaba.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 8:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Y61 ma szerokość prawie taką jak J8 - czyli nieco ponad 160cm. J9 potrzebuje 154cm. Y60 ma węziej - ale nie wiem ile dokładnie, a gruche i tak ma po złej stronie. No a dwa - jest tylko jedno kompatybilne przełożenie patrola i toyoty - to 4,11 z patrola 4,2. Przy czym kompatybilne z toyotową przekłądnią 9,5" - do 8" też nie ma przełożenia 4,11.

Zatem jak już taki dawca - to jednocześnie przedni i tylny most.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sie 2015, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 21:15
Posty: 240
Lokalizacja: choszczno
Auto: KDJ 95
Tylny i tak mam do wymiany bo zaklejony od ponad roku epoksydem :) Ale jakby mialo to dzialac to moze warto z 61 zapodac? Sam bym sie za to pewnie nie bral bo brak pomocy i sprzetu. Jak widzialbys takie rozwiazanie, jak z czasochlonnoscia? Jaki bylby komfort i czy w ogole by byl?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sie 2015, 22:13 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Oba mosty z Y61?

Ciężkie. A przedni i tak wymaga "przestawienia" gruchy na lewą stronę. Dodatkowo - standardowe przełożenia parcha 2,8 (czyli najpopularniejsze - i najtańsze) to ok. 4,6. Trochę wolno, jak na klekota J9 - wyjdą dosyć niskie prędkości przelotowe - albo trzymanie siilnika powyżej 3 tysi rpm.przy prędkościach kole stówy.

Dwa - zerknij sobie na ceny i dostępność. Nie ma różowo - rynek używek się wyczyścił z tych tajli. Zostało trochę anglików - ale do nissana nie wystarczy wąs zwrotnicy, jak w toytoyach, żeby z anglika zrobić LHD - trza całą zwrotnicę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2015, 22:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Posty: 193
Lokalizacja: Piastów
Auto: KZJ95
W Inter Cars są maglownice Lauber w cenie 1595,-
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2015, 0:03 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Niestety nie ma szans kupić. W Lauberze do września brak listew zębatych i w związku z tym nie przyjmują do regeneracji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2015, 16:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
możesz swoją dać do regeneracji, w mojej okolicy to jakiś tysiak z groszami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 sie 2015, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Posty: 193
Lokalizacja: Piastów
Auto: KZJ95
Jerry pisze:
W Inter Cars są maglownice Lauber w cenie 1595,-
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?


Już wiem jak z tym jest. Mam kumpla, który zajmuje się sprzedażą części do samochodów. W 95% są to osobówki, ale o 4x4 też ma jakieś pojęcie. Przez jego ręce przechodzą tysiące części więc dysponuje już pewnymi danymi statystycznymi. Zapytany o części Lauber z IC powiedział, że to naprawdę zmarnowane pieniądze. Jest ok. 50% szans na to, że magiel będzie ciekł jeszcze przed założeniem :( Luzy są bardzo prawdopodobne. Oczywiście to jest na gwarancji więc trzeba oddać i wymienią, ale:
- czasem po prostu nie mają na co wymienić,
- i tak trzeba zrobić robotę (demontaż, montaż, transport), za którą nikt nam nie zwróci.
Generalnie złom regenerowany po taniości. Trzeba by mieć dużo szczęścia, żeby to zadziałało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2015, 9:14 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Ja już raz regenerowałem w Lauber. Wytrzymała 4 lata. Problem zaczął się od drobnego uszkodzenia wgniecenia listwy. Tym razem robiłem to gdzie indziej.
Żeby to dobrze zrobić (regenerację) trzeba by zamiast szlifować listwę i dorabiać elementy pod wymiar, wymienić ją na nową + dać nowe oryginalne uszczelnienia. Ale tego w 1000-1500 zł nie da się zmieścić ;)
Wszystkie części są dostępne tylko sumaryczna cena nie będzie niska.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2015, 10:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Plus tłok, cylinder, a i od syfu w płynie przy zużytej listwie leci również sterownik hydrauliczny. Zwykle też również pompa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2015, 12:49 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Zgadza się. U mnie poleciała pompa. Właśnie czekam na części. ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2015, 20:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Samo szlifowanie listwy to też nie tak prosto. Owszem, wałek szlifuje się łatwo - ale w listwie zużywają się również zęby. Nierównomiernie - czyli w środkowej części znacznie bardziej niż na końcach. A szlifowanie zębów - to już nie zwykła uniwersalna szlifierka do wałków ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2015, 21:39 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2159
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Jeszcze można próbować kasować luz bez szlifowania ;) ale to nie zawsze wychodzi. Jest tutorial w internecie: http://www.ttora.com/forum/showthread.php?t=160576


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lip 2018, 12:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 453
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Czy ktoś ćwiczył może przekładnię kierowniczą do 90-ki z Chin?
Cena za "nową" jak za regenerację starej, liczac nawet z cłem i przesyłką.
Ciekawe, czy to coś warte jest?
https://pl.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... autifyAB=0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group