Hamulec reczny

Moderator: luk4s7

mike
Posty: 35
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Auto: 120 D4D
Kontakt:

Hamulec reczny

Post autor: mike »

Witam,
mialem slaby reczny wiec wziolem sie za wymiane,nowe tarczobebny,klocki i szczeki,po wymianie hamowanie sie poprawilo ale reczny jest slabszy niz byl,powiedzmy ze trzyma na ostatnim zabku ale autem da sie ruszyc,regulacje robilem tak ze popuscilem przy dzwigni,po dokreceniu regulacji na max w szczekach popuszczalem az do malego tarcia kola,po zalozeniu kola sprawdzalem jeszcze raz i znowu sciagalem bo dociagniecie kola zmienilo regulacje,i potem dociaglem na dzwigni,tak 2 razy i efektow nie ma,stwierdzilem ze pojezdze zeby sie ulozylo ale tarcze grzeja sie mocno po krotkich odcinkach czy to normalne po wymianie?
w klockach so male blaszki po 1 szt na klocek przy rozbiorce wszstko sie pokruszylo z rdza i nie jestem pewien jak to bylo czy jest roznica w zamontowaniu na gorze klocka czy na dole?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: kylon »

Tarcze nie powinny się grzać . Zobacz również czy nie masz już wyciągniętej zbyt mocno linki ręcznego.
Często w tych autach stoją zapieczone dźwigienki ręcznego te, które wchodzą w tarczę kotwiczną. Sprawdź czy aby nie napinasz całego układu a szczęki nie mają do końca swobodnego ruchu. Rdza wpływa negatywnie również na ich odbijanie bo sprężynki przy lince nie maja siły pokonać rdzy.

mike
Posty: 35
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Auto: 120 D4D
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: mike »

wszystko wyczyszczone i nasmarowane,rozruszane wl z dzwigienkami

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: kylon »

To jeśli jesteś pewien regulacji to:
- może być wyciągnięta linka. (podjedź na bębny i zmierz siłę hamowania czy po obu stronach jest równomiernie)
- autem zawsze da się ruszyć na ręcznym to jest hamulec pomocniczy a nie główny
- klocki nic nie mają wspólnego z ręcznym
- jeśli zaś chodzi o słabe główne hamowanie z tyłu to jarzma pływające mogą stać i wtedy hamuje tylko jedna strona z tłoczkiem. Częsty przypadek.

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: Zyzol »

rozumiem, że przy wyciągniętej lince sila hamowania będzie różna po obu stronach :?:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: seburaj »

no właśnie, podłączm sie do pytania Kielonie :mrgreen:
bedzie ? bo tak mam, kółko po stronie kierowcy hamuje zajefajnie, a to drugie (napędzane linka pośrednio) słabiej...

przy czym do linki zastrzezen nie mam, wszystko działa na trzech, czterech ząbkach na dzwigni :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: kylon »

Niech ktoś zaciąga linkę a Ty patrz czy równomiernie ciągnie po obu stronach. Jeśli linka jest wyrwana z gumowego mocowania przy moście też będzie inaczej się układać. Jeśli któryś kawałek jest wyciągnięty wtedy hamulec teoretycznie nie będzie brał równo.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: seburaj »

aaa, czyli mowimy o "wyciagnieciu" tego kawalka, co to biegnie z lewego (kierowca) koła do prawego (pasażer) ? :)

generalnie, z calym szacunkiem, dośc durne rowiązanie, nie można bylo tego zrobic symetrycznie (znaczy linki na koła) ? :roll:

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: Tuco »

Obstawiam wyciągniętą linkę. Ja u siebie wymienilem i problem przestał istnieć.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: seburaj »

dobra, ale tak konkretnie:

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_T ... _4601.html" onclick="window.open(this.href);return false;

o której lince mowicie ? czy ta linka idąca od dzwigni ręcznego az do zacisku po stronie kierowcy stanowi nierozłączną całość/komplet z tą linką za mostem, łączącą dwa zaciski/dzwigienki przy zaciskach ?

czy wyciągnieta jest ta pierwsz, czy druga ? :roll:

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: Tuco »

To stanowi jedną całość. ceny nie pamiętam 190 albo 290 PLN.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: kylon »

Tak jest. Linka stanowi jeden element.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: seburaj »

Tuco pisze:To stanowi jedną całość. ceny nie pamiętam 190 albo 290 PLN.
to byłoby niezle... toydiy pokazuje 81 E :?

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: Tuco »

http://www.wyprawa4x4.pl/info/linka_ham ... -5040.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mike
Posty: 35
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:56
Auto: 120 D4D
Kontakt:

Re: Hamulec reczny

Post autor: mike »

rozumiem ze przy wymianie linek trzeba wszystko rozbierac tarcze,szczeki etc

ODPOWIEDZ