Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 18:42
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 sie 2018, 16:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 470
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Heniu, opieram sie na tym co mówi o tym zawieszeniu poprzedni własciciel.
Ja zrobiłem do dzisiaj cca. 27 tys. km. Amortyzatory umarły jakieś 4 tys km temu, na wycieczce. Spręzyna pękła najprawdopodobniej 900 km temu. Na dołku na autostradzie poczułem jakby się przez tylne zawieszenie przetoczył duzy kamień. Albo druga możliwośc, że pękła po raz pierwszy 1,5 tys. km wczesniej na bezdrożu, a na tej autostradzie pękła drugi raz. Dopiero wczoraj to zauważyłem, jak się rozleciała. Auto było zapakowane bagażami więc dociskało tylną oś. Jednak na pewno nie przekraczało masą 2,4 tony.
Nie znam historii samochodu sprzed września 2017.
Kawałek który wyciagnąłem wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Jak widać, przełom zdążył juz podrdzewieć.
Tez mi się to wydaje wyjątkowo za szybko, ale to wszystko co mogę na ten temat powiedzieć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2018, 17:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Posty: 1035
Lokalizacja: Kielce
Auto: LJ70 '86
Jest to taki pierwszy przypadek bynajmniej o którym wiem i jestem naprawdę zaskoczony bo do tej pory nie odnotowaliśmy takiego uszkodzenia, prosiłbym cię o więcej zdjęć na dobinsons@mtmprofi.pl zgłoszę ten przypadek fabryce , prawdopodobnie wymienią na nowe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2018, 17:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 470
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Dogadani :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 paź 2018, 9:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 470
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Piszę informacyjnie, że własnie kurier doniósł mi 2 szt. nowiutkich sprężyn tylnych Dobinsons, które firma wymieniła za darmo.
Bardzo miły gest.
I jestem pod ogromnym, pozytywnym wrażeniem totalnie profesjonalnej komunikacji z MTMProfi.

Ponieważ, w sprawie poczyniłem jakiś czas temu zdecydowane kroki, to mam już aktualnie w samochodzie zainstalowane nowe zawieszenie i z oczywistych powodów rzeczone sprężyny nie będą mi przez dłuższy czas potrzebne. Zatem jak tylko się ogarnę, wystawię je na sprzedaż w odpowiednim dziale.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 paź 2018, 19:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Nie mam zamiaru sie tutaj doktoryzowac.
Moja KZJ95L dostaje zderzak stalowy, dodatkowy aku i wyciagarke, z tylu bedzie zderzak stalowy i na dach kurnik. Beda tez solidne progi i oslony spodu (Masa z przodu wyjdzie +120...150kg z tylu +150...+250kg.
Chce by przod w takiej konfiguracji byl ok +30mm a tyl ok +40mm wyżej aby tesciowa sie nie wdrapała.
Chodzi o poprawe kątów. Kapcie Hankook rt03 265/75r16.
Czy mogę uprzejmie prosić o pomoc w doborze sprezyn i amortyzatorów?



p.s.Miałem doświadczenia z Lovells w discovery i sporo tylne mi siadly mimo braku jazdy i obciażenia, wiem że Ironmany lubia klapcieć. .. Czy zrobic biede lifta i zarznąć serie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 paź 2018, 20:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5850
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To na focie to nie jest przełom zmęczeniowy. To zwykłe, jednorazowe kruche pękniecie - w dodatku podwójne (czyli ta sprężyna pękła dwa razy). Jest to efekt wadliwej obróbki cieplnej - lub nietrzymania parametrów przez dany wytop stali (i w konsekwencji wadliwa obróbka cieplna).

Mówiąc bardziej potocznie - efekt "przehartowania" - materiał utwardzony za bardzo. i za słabo odpuszczony, skutkiem czego praktycznie nie ma zakresu plastycznego. Póki powierzchnia jest gładka - to jakoś działa. Ale wystarczy drobna wada na powierzchni - np. wżer korozyjny - i to wystarcza do zainicjowania pęknięcia.

Na marginesie - przełom wygląda jednocześnie wzorcowo - ładna, drobnoziarnista struktura, bez wad wewnątrz materiału. Tyle - że przełom stali sprężynowej wygląda nieco inaczej. To na focie wygląda jak ... złamany gwintownik :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 paź 2018, 20:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 414
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
wiesz, do discovery do tyłu to jest kilka rodzajów spręzyn. Nie wiadomo kto dobierał, jaki model i do jakiego obciążenia. Jak dasz komfort na +50 kg ( a takie też są) to nie dziwota, że po załądowaniu na wyprawę siądą.

Przy takim obciążeniu jak podajesz ( choć w te wartości z przodu powątpiewam) to na pewno zawias HD.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 paź 2018, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Zibi pisze:
wiesz, do discovery do tyłu to jest kilka rodzajów spręzyn. Nie wiadomo kto dobierał, jaki model i do jakiego obciążenia. Jak dasz komfort na +50 kg ( a takie też są) to nie dziwota, że po załądowaniu na wyprawę siądą.

Przy takim obciążeniu jak podajesz ( choć w te wartości z przodu powątpiewam) to na pewno zawias HD.


Wiem nie jest o disco wątek (płakałem gdy sprzedawałem) ale- tylne mialem RRR27 czyli Medium DII i oklapły znacznie mimo braku stalowego zderzaka i dodatkowego obciazenia.
Do tego nierowno wiec zabawe w podmienianie gwarancyjne chcialbym sobie podarowac i kupic cos innego.
Kzj95 ze zderzakiem ARB + wyciagarka z syntetykiem + dodatkowa bateria+częsciowa masa dachowego swoje waży.
Czyli kolko sie zamyka J95 sie nie nadaje do modyfikacji. Nie założe mega sztywnych sprezyn i opornych amorkow by nie zaryć zebami w kierownice jak mi sworzen poleci. Czy dobór zawiasu to az taka motanka? Proste mam założenia i wymagania.



Jestem Januszem garażownikiem, coraz bliżej do kupna wędki i wypadu na ryby ale to juz by oznaczało że jest po mnie ..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 6:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Dziwne że sprzedawcy nie palą sie do pomocy przy konfiguracji zawiasu.
Czyżby to był grząski temat? Czy to forum jest po prostu martwe :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 7:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5850
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Pisałem o tym w sąsiednim wątku. Niby jak chcesz profesjonalnie podejść do konfiguracji - jak brakuje danych do świadomego doboru?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 8:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Rokfor32 pisze:
Pisałem o tym w sąsiednim wątku. Niby jak chcesz profesjonalnie podejść do konfiguracji - jak brakuje danych do świadomego doboru?

Tzn co wiecej mogłbym podac?
Model wiadomy, masy dane i wymagania chyba oczywiste.
Nie planuje dalekich wielomiesiecznych podrozy jeno wypady w koło komina i krotsze zajawki.
Jedynie polepszenie dzielnosci terenowej/kątow.
Moglbyś prosze pomoc.
Sprzedawcy nie podaja niestety we wszystkich produktach niezbednych parametrow takich jak zakres pracy itp. (tylko wybrane)
Wiem złe auto kupiłem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 8:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15309
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A sprzedawcy mają na forum robić wyścig szczurów? Ja np nie mam czasu brać udziału w elaboratach naukowych :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 8:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15309
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 8:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
kylon pisze:
A sprzedawcy mają na forum robić wyścig szczurów? Ja np nie mam czasu brać udziału w elaboratach naukowych :wink:

Dzieki za tabelke.
Nie musisz tej dyskusji brac osobiscie.
Ja poprostu nie moge uzyskac pomocy w doborze zawieszenia.
Oczywiscie nie chodzi tu o wyscig szczurow, ale co nie ktorzy mogliby sie wykazac znajomoscia tematu zamiast okazywac ignorancje.
Rozumiem, businness swoimi prawami sie toczy. Trzeba uwazac co sie na forum pisze bo to pozniej idzie w swiat i mozna sie w zlym swietle pokazac...hy hy
Boje sie, ze 265/75 r16 Hankook RT03, ktore zakupilem beda zawadzac.
Zrobie na poczatek na podkladkach. Byle do wiosny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 9:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15309
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Dlaczego nie możesz? Każdy sprzedawca swój ogonek chwali. Dopiero życie weryfikuje kto ma rację. Jeśli masz fabryczne ET to przy tym rozmiarze opony nic nie będzie Ci obcierać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group