LC 95

Moderator: luk4s7

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

LC 95

Post autor: Zyzol »

Witam serdecznie.
Szukałem na forum ale nie odnalazłem...
więc pozwolę sobie zapytać: jaka jest wasza opinia co do 95 a mianowicie chodzi mi o silniczek czy tylko D4D? czy poprzednik wystarczy dla tej masy?
Auto użytkowane będzie na codzień..a docelowo w przyszłości na wyprawowe :)
z góry dzięki za uwagi.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Jechałem Kwiatkowym J95 w sierpniu. Było fajnie. KZT-E tańszy.

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Post autor: mlodyy »

Ale D4D szybszy 8)

Kwiatec

Post autor: Kwiatec »

ja nic nie wiem spałem wtedy, d4d jako dupowóz fajniejszy i chyba wogóle fajnieszy ale ja sie nie znam ;)
następny mój wóz to będzie a4 nowe zachorowałem ;) buuuuu

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Post autor: Zyzol »

no to teraz będę miał rebus :lol:
przeglądałem oferty toyota.de..i spotkałem kilka modeli, więc myśle sobie zapytam bo nie wiem czy poczekać i zadać z motorkiem nowszym czy jak już to coś sprawdzonego..
Co ciekawsze w niemcowni potrafią dać nawet gwarancję na 8 latka 8)
nie wiem tylko co obejmuje :lol:

napisz emsi jak wrażenia z D-4D

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Re: LC 95

Post autor: pku »

Zyzol pisze:czy poprzednik wystarczy dla tej masy?
Auto użytkowane będzie na codzień..a docelowo w przyszłości na wyprawowe :)
z góry dzięki za uwagi.
Wybrac musisz sam ale co wiem i pamietam to napisze:

1. D4D jest dynamiczniejszy, wiec fajniejszy na codzien
2. D4D wiecej pali
3. D4D ma turbine o zmiennej geometrii co jest ustrojstwem delikatnym /bardzo/
4. To sa te same silniki /D4D i 1KZTE/ roznia sie zasilaniem wiec ...
5. ta sama mechanika w D4D jest "obciążona" wiekszą mocą i momentem.
6. D4D ma wiecej kabelkow do urwania/zalania
7. W wersjach z D4D kabelki ABS do/w kolach sa szerokości kabelków od walkmena :) i taka tez maja wytrzymałość (to taka luźna obserwacja, ale moge sie mylic)
8. 1KZ-TE spokojnie daje rade w terenie.


Moj wniosek jest taki ze D4D to bardzo fajny silnik, tylko czy lepszy od 1KZ-TE - zależy do czego ....

i w ogole nie jestem stronniczy bo przecież mam 1KZ-TE i to nawet w trzeciej odsłonie :)

Awatar użytkownika
wizja
Posty: 139
Rejestracja: 02 gru 2007, 17:00
Auto: KDJ95
Kontakt:

Re: LC 95

Post autor: wizja »

pku pisze: 2. D4D wiecej pali
no to ile pali 1kz-te? bo 1kd-ftv średnio 10.5 miasto i 8.5 trasa.

wydawało mi się, że common rail jest technologią o wiele precyzyjniejszą w podawaniu paliwa, ergo spali mniej.. mylę się?

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Re: LC 95

Post autor: pku »

wizja pisze:
pku pisze: 2. D4D wiecej pali
no to ile pali 1kz-te? bo 1kd-ftv średnio 10.5 miasto i 8.5 trasa.

wydawało mi się, że common rail jest technologią o wiele precyzyjniejszą w podawaniu paliwa, ergo spali mniej.. mylę się?
Wydawalo mi sie ze wiecej /z doswiadczenia po jezdzeniu w terenie z drugim takim samym tylko ze z D4D, ale moze zle pamietam/ W kazdym razie Twoje wyniki to chyba z rajdu "na kropelce" :), nie slyszalem zeby tak malo paliły.
Moj pali w miescie ok. 12 na trasie ponizej 10 - jesli jade tak do 120, powyzej to sie robi lej w zbiorniku. Samochod jest ciezszy od fabryki o jakies 200-250 kg.

Pamietam ze jak byl mlody i "fabryczny" to palil w miescie ok. 10 i mniej, ale to bylo dawno .. niestety.

Awatar użytkownika
wizja
Posty: 139
Rejestracja: 02 gru 2007, 17:00
Auto: KDJ95
Kontakt:

Re: LC 95

Post autor: wizja »

pku pisze:Twoje wyniki to chyba z rajdu "na kropelce" :), nie slyszalem zeby tak malo paliły.

(...)

Pamietam ze jak byl mlody i "fabryczny" to palil w miescie ok. 10 i mniej, ale to bylo dawno .. niestety.
czyli jednak :-)

Jeżdżę normalnie-dynamicznie, na pewno nie jestem zawalidrogą, ale też nie ścigantem. Na trasie 110-120 :-) Kulam się na BFG AT.

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Post autor: pku »

Włóż do samochodu sześc worków cementu i zobacz ile będzie palił :)

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Post autor: Zyzol »

powoli zaczyna mi się rozjaśniać..z silnikami oczywiście :shock:

nethobbit
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2008, 11:44

Post autor: nethobbit »

a ja sie dowiedzialem wczoraj ze mam w swoim 1KZ-TE profesjonalnie zalozonego chipa (niemiecka faktura) i ze obecnie moja j9 ma 153 kuce.Pisalem wczesniej o intercoolerze ale po tej informacji chyba odpuszcze.
Co do spalania to przetestowalem na trasie 395 km z czego 200 bylo po autostradzie i skopcil mi 14,5l/100km :?
Faktem jest ze po autostradzie jechalem praktycznie caly czas 160 km/h - chcialem sprawdzic mozliwosci ktore konczylu sie na 170.
Teraz chce go zlitrazowac przy spokojnej jezdzie max 120-130 km/h
zobaczymy ile wychłepce ale nie spodziewam sie wyniku ponizej 10l/100 km

emsi

Post autor: emsi »

tylko nie szarżuj z tymi prędkościami kosmicznymi, bo zaraz będziesz szukał silnika :-)

w końcu to terenówka, a nie wyścigówka

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Post autor: Black »

a warto się uczyć na cudzych błędach 8) kolega po testach autostradowych, trzecim KZ-TE jeździ grzecznie <100km/h i twierdzi, że <10l da się zejść
tyle, że po tym Twoim chipie to ja za bardzo nie wierzę, że Ci się uda
(ja mam trochę złomu do lansu nawieszane :-), i jakieś większe opony z białymi napisami, to moje wyniki spalania są kompletnie nieadekwatne do porównań)

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Post autor: pku »

Przy 140 sie zmielił, ładny grzechot był :(

ODPOWIEDZ