LC 95
Moderator: luk4s7
LC 95
Witam serdecznie.
Szukałem na forum ale nie odnalazłem...
więc pozwolę sobie zapytać: jaka jest wasza opinia co do 95 a mianowicie chodzi mi o silniczek czy tylko D4D? czy poprzednik wystarczy dla tej masy?
Auto użytkowane będzie na codzień..a docelowo w przyszłości na wyprawowe
z góry dzięki za uwagi.
Szukałem na forum ale nie odnalazłem...
więc pozwolę sobie zapytać: jaka jest wasza opinia co do 95 a mianowicie chodzi mi o silniczek czy tylko D4D? czy poprzednik wystarczy dla tej masy?
Auto użytkowane będzie na codzień..a docelowo w przyszłości na wyprawowe
z góry dzięki za uwagi.
no to teraz będę miał rebus
przeglądałem oferty toyota.de..i spotkałem kilka modeli, więc myśle sobie zapytam bo nie wiem czy poczekać i zadać z motorkiem nowszym czy jak już to coś sprawdzonego..
Co ciekawsze w niemcowni potrafią dać nawet gwarancję na 8 latka
nie wiem tylko co obejmuje
napisz emsi jak wrażenia z D-4D
przeglądałem oferty toyota.de..i spotkałem kilka modeli, więc myśle sobie zapytam bo nie wiem czy poczekać i zadać z motorkiem nowszym czy jak już to coś sprawdzonego..
Co ciekawsze w niemcowni potrafią dać nawet gwarancję na 8 latka
nie wiem tylko co obejmuje
napisz emsi jak wrażenia z D-4D
Re: LC 95
Wybrac musisz sam ale co wiem i pamietam to napisze:Zyzol pisze:czy poprzednik wystarczy dla tej masy?
Auto użytkowane będzie na codzień..a docelowo w przyszłości na wyprawowe
z góry dzięki za uwagi.
1. D4D jest dynamiczniejszy, wiec fajniejszy na codzien
2. D4D wiecej pali
3. D4D ma turbine o zmiennej geometrii co jest ustrojstwem delikatnym /bardzo/
4. To sa te same silniki /D4D i 1KZTE/ roznia sie zasilaniem wiec ...
5. ta sama mechanika w D4D jest "obciążona" wiekszą mocą i momentem.
6. D4D ma wiecej kabelkow do urwania/zalania
7. W wersjach z D4D kabelki ABS do/w kolach sa szerokości kabelków od walkmena i taka tez maja wytrzymałość (to taka luźna obserwacja, ale moge sie mylic)
8. 1KZ-TE spokojnie daje rade w terenie.
Moj wniosek jest taki ze D4D to bardzo fajny silnik, tylko czy lepszy od 1KZ-TE - zależy do czego ....
i w ogole nie jestem stronniczy bo przecież mam 1KZ-TE i to nawet w trzeciej odsłonie
Re: LC 95
no to ile pali 1kz-te? bo 1kd-ftv średnio 10.5 miasto i 8.5 trasa.pku pisze: 2. D4D wiecej pali
wydawało mi się, że common rail jest technologią o wiele precyzyjniejszą w podawaniu paliwa, ergo spali mniej.. mylę się?
Re: LC 95
Wydawalo mi sie ze wiecej /z doswiadczenia po jezdzeniu w terenie z drugim takim samym tylko ze z D4D, ale moze zle pamietam/ W kazdym razie Twoje wyniki to chyba z rajdu "na kropelce" , nie slyszalem zeby tak malo paliły.wizja pisze:no to ile pali 1kz-te? bo 1kd-ftv średnio 10.5 miasto i 8.5 trasa.pku pisze: 2. D4D wiecej pali
wydawało mi się, że common rail jest technologią o wiele precyzyjniejszą w podawaniu paliwa, ergo spali mniej.. mylę się?
Moj pali w miescie ok. 12 na trasie ponizej 10 - jesli jade tak do 120, powyzej to sie robi lej w zbiorniku. Samochod jest ciezszy od fabryki o jakies 200-250 kg.
Pamietam ze jak byl mlody i "fabryczny" to palil w miescie ok. 10 i mniej, ale to bylo dawno .. niestety.
Re: LC 95
czyli jednakpku pisze:Twoje wyniki to chyba z rajdu "na kropelce" , nie slyszalem zeby tak malo paliły.
(...)
Pamietam ze jak byl mlody i "fabryczny" to palil w miescie ok. 10 i mniej, ale to bylo dawno .. niestety.
Jeżdżę normalnie-dynamicznie, na pewno nie jestem zawalidrogą, ale też nie ścigantem. Na trasie 110-120 Kulam się na BFG AT.
a ja sie dowiedzialem wczoraj ze mam w swoim 1KZ-TE profesjonalnie zalozonego chipa (niemiecka faktura) i ze obecnie moja j9 ma 153 kuce.Pisalem wczesniej o intercoolerze ale po tej informacji chyba odpuszcze.
Co do spalania to przetestowalem na trasie 395 km z czego 200 bylo po autostradzie i skopcil mi 14,5l/100km
Faktem jest ze po autostradzie jechalem praktycznie caly czas 160 km/h - chcialem sprawdzic mozliwosci ktore konczylu sie na 170.
Teraz chce go zlitrazowac przy spokojnej jezdzie max 120-130 km/h
zobaczymy ile wychłepce ale nie spodziewam sie wyniku ponizej 10l/100 km
Co do spalania to przetestowalem na trasie 395 km z czego 200 bylo po autostradzie i skopcil mi 14,5l/100km
Faktem jest ze po autostradzie jechalem praktycznie caly czas 160 km/h - chcialem sprawdzic mozliwosci ktore konczylu sie na 170.
Teraz chce go zlitrazowac przy spokojnej jezdzie max 120-130 km/h
zobaczymy ile wychłepce ale nie spodziewam sie wyniku ponizej 10l/100 km
a warto się uczyć na cudzych błędach kolega po testach autostradowych, trzecim KZ-TE jeździ grzecznie <100km/h i twierdzi, że <10l da się zejść
tyle, że po tym Twoim chipie to ja za bardzo nie wierzę, że Ci się uda
(ja mam trochę złomu do lansu nawieszane , i jakieś większe opony z białymi napisami, to moje wyniki spalania są kompletnie nieadekwatne do porównań)
tyle, że po tym Twoim chipie to ja za bardzo nie wierzę, że Ci się uda
(ja mam trochę złomu do lansu nawieszane , i jakieś większe opony z białymi napisami, to moje wyniki spalania są kompletnie nieadekwatne do porównań)