LC 95

Moderator: luk4s7

nethobbit
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2008, 11:44

Post autor: nethobbit »

tyle, że po tym Twoim chipie to ja za bardzo nie wierzę, że Ci się uda

ja tez nie mam plonnych nadziei ale przeciez nie bede demontowal tego chipa poza tym auto dosyc żwawo sie zbiera

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Post autor: pku »

Ja to mysle ze kwestia zywotnosci silnika ma dwa wprost proporcjonalne wskazniki. Jeden to głowa kierowcy, a drugi to szczęście :)

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Post autor: pku »

nethobbit pisze:a ja sie dowiedzialem wczoraj ze mam w swoim 1KZ-TE profesjonalnie zalozonego chipa (niemiecka faktura) i ze obecnie moja j9 ma 153 kuce.Pisalem wczesniej o intercoolerze ale po tej informacji chyba odpuszcze.
Co do spalania to przetestowalem na trasie 395 km z czego 200 bylo po autostradzie i skopcil mi 14,5l/100km :?
Faktem jest ze po autostradzie jechalem praktycznie caly czas 160 km/h - chcialem sprawdzic mozliwosci ktore konczylu sie na 170.
Teraz chce go zlitrazowac przy spokojnej jezdzie max 120-130 km/h
zobaczymy ile wychłepce ale nie spodziewam sie wyniku ponizej 10l/100 km
Z tym chipem to jeszcze poza profesjonalnym montazem wazne jest jaki to chip i co robi. Ogolnie to jest tak ze wiekszosc chipow do toyot polega tylko i wylacznie na zmianie dawki paliwa /na wieksza/ bez zadnych zmian momentu trysku. Co wiecej jest to robione po fabrycznym CPU (w sensie kabelkologii) bez brania pod uwage stanu silnika /czujniki/. Wefekcie cos jest tam mocniej , ale czy lepiej to ciezko powiedziec. Znajdz tego chipa zobacz co to jest i poszukaj w necie informacji.

Naprawde powazne zmiany zachowania CPU polegaja na zmianie sposobu reakcji w/w na stan silnika /zmiana tzw krzywych - wykresikow okreslajacych ile dac czego jak czegos jest iles tam/. Robi sie to przez ingerencje w pamiec modulu fabrycznego - troche zmienia sie jego zachowanie.

Wszystko co jest zakladane przed lub po CPU jest jego oszukiwaniem. Przed - oszukuje sie parametry z czujnikow. Po - oszukuje sie dawki paliwa, czasami moment wtrysku.

busz
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2008, 21:00

Post autor: busz »

Z tymi chipami to uważajcie. Swojego czasu orientowałem się u tunera który zakładał do d4d z j90 za jakieś 3-4 tys. (zdaje się, że z Krakowa był, ale ręki za to nie dam sobie uciąć). Auto miało przyspieszenie do 100 km/h jak benzyna 3,4 ale sypały się komputery i musieli je wymieniać (tuner dawał gwarancję na usługę). Odesłali jakieś urządzenie do producenta i nie robili w tym czasie chiptuningu d4d. Nie wiem jak to się skończyło, tak czy siak widocznie nie jest to obojętne dla silnika.
A sam d4d bardzo wytrzymały, po sąsiedzku parkuje gość z przebiegiem 450 tys, bez problemów.

ODPOWIEDZ