Strona 11 z 13

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 09 lip 2015, 23:10
autor: Martingie
[img][img]http://s2.ifotos.pl/mini/Zdjecie-0_waeexxr.jpg[/img][/img]

i obrócona o 90 st

[img][img]http://s5.ifotos.pl/mini/Zdjecie-0_waeexxx.jpg[/img][/img]

Skoro wyszedł taki bubel z taśmy producenta to ja już nie mam zaufania do tej marki. Zorientowałem się przy drugim wahaczu, że coś jest nie tak. Pierwszy wahacz jest poskładany, wziąłem dzień wolnego aby wreszcie uruchomić auto. A tu kupa. Teraz ten pierwszy wahacz muszę znowu rozebrać aby sprawdzić czy nie ma takiej samej "lipy". Mam dość. Teraz wiem, że trzeba było wziąć oryginały.

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 09 lip 2015, 23:25
autor: kylon
Eee nie generalizowałbym. Faktycznie trafił się bubel ale i najlepsze marki z różnych dziedzin miewają problemy. Kupiłem kiedyś nowe auto i zaraz zawróciłem do salonu bo plama płynu pod samochodem. Nie był skręcone żadne zaciski na przewodach chłodzenia. Japończyk :!: :wink:
A kolega wWyciągarce Warna nie miał zamontowanych łożyski ślizgowych.

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 10 lip 2015, 10:10
autor: realBiker
Z polibuszami wahaczy TT miałem taką przygodę że pomiędzy wewnętrzną tuleję a poliuretan dostał się syf (co w błocie nie jest niczym nadzwyczajnym). A że jedno obraca się w drugim to wytarł się poliuretan momentalnie i luuuz się zrobił. Chyba kiedyś tu o tym pisałem... Z metalgumą nie ma takiego problemu bo całość jest zwulkanizowana. Tylko zamienników należy unikać ;)

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 12 sie 2016, 20:42
autor: kylon
W temacie o polibuszach przekładni kierowniczej w J9 też są ciekawe przykłady.
http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... 97#p198697

Powracając natomiast do polibuszy zawieszenia mamy przedstawiciela polskich Pakmanów. Kto kiedyś miał komputer Spectrum lub Atari wie co mam na myśli :wink:

Wnioski pozostawiam dla oglądających owe części.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 12 sie 2016, 20:42
autor: kylon
tu to samo. Coś się krzaczy. Wyskakuje error przy wrzucaniu posta i potem wyskakują dwa identyczne.

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 12 sie 2016, 22:08
autor: Rokfor32
Sam w sobie poliuretan nie jest zły. Fajne tworzywo, łatwe do kształtowania, i - w przeciwieństwie do gumy, bez tematów korozji stykowej z żelaztwem (zawartość siarki w masie gumy - pozostałość procesu wulkanizowania).

Niestety - nie ma, a raczej nieopłacalna jest technologia wulkanizowania tego w monolityczne silentbloki. Skutkiem czego tworzy się hybrydy, a wprasowanymi tulejami, które sa niestabilne - czyli po czasie (jak to "plastik") płyną, i tracą wymiary, przez co siły tarcia zanikają - i tuleja zaczyna pracować jako para cierna, a nie w masie ...Są też tuleje "wylewane" które wyglądają jak wulkanizowane. Niestety - do "zwykłej" stalli tworzywo to przylega słabo, więc trwałość takiego silentbloku jest dosyć mała.

Ogólnie - jest z tym problem. Obecnie się rozglądam za czymś do J8 - i jest kicha. Albo zamienniki febesta (raczej średnia półka), albo składane poliuretany .... . Albo oryginały, po dwie stówy za sztukę ...

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 18 paź 2018, 15:33
autor: Ptasiek
Czesc.
Zamotałem się...pomocy,
Te ktore montuje mają takie dziubki wystajace.
Tuleje wachaczy dolne przednie maja być montowane 9-3 a tylne 12-6 ?
W moim cos było nie teges zamontowane...
https://drive.google.com/open?id=1W3_kr ... e86hQezNUe

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 19 paź 2018, 09:35
autor: Ptasiek
UP
Nikt, nic?

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 20 paź 2018, 10:43
autor: Ptasiek
https://drive.google.com/file/d/1jBFxzU ... sp=sharing
OK miałem pomroczność jasną.
A ta focia z instrukcji mnie zbiła z tropu,gdyz rzekomo przedstawia wahacz od 120 ale jakos tak do gory nogami(!?)
Ogladałem filmy, zdjecia i widze ze tuleje sa obsadzane w rozny sposób. To dziwi. :roll:
Może ktos kumaty potwierdzi.
Pozdrowka

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 27 maja 2019, 16:54
autor: megadeth
Oddałem dziś Toyotkę do mechaników, mam parę pilnych spraw do naprawy w tym wymianę sworzni w górnych wahaczach.
Poprosiłem o sprawdzenie tulei w obu wahaczach góra/dół, byłem nawet nastawiony na ich ewentualną wymianę w razie takiej potrzeby...
Mechanik oddzwonił i marudzi: że ta długa śruba z górnego wahacza to raczej będzie problematyczna w wyjęciu, on nie ma jak się do niej dobrać, nie ma miejsca na jej wybicie. Że jak wybije jedną stronę to może druga nie będzie chciałą wyjść... Nie wiem jak go zmotywować do dziania... Mówi że najlepiej to do warsztatu 4x4 z tym pojechać. Na pytanie czy są tuleje są zużyte - odpowiada że są sztywne. Najgorsze jest to że w Sob skończył mi się przegląd techniczny
Jak sobie radzicie z demontażem śruby wahacza, tuleji? Jakieś przedłużki i młotkiem je się wybija? Palnik w ruch?

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 27 maja 2019, 18:07
autor: zombi
szlifierka kątowa :D

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 27 maja 2019, 18:41
autor: kylon
Zmieniłbym mechanika ;-)

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 16 maja 2020, 13:24
autor: Ptasiek
Tak że ten
W sumie auto jezdziło 18 miesiecy ok 5000km zrobione, Tulejki dolne przednie Febest hehe
Zmielone w pierony. Szkoda czasu i nerwow na ten badziew. Nie polecam.
Teraz sie waham czy poliuretany, ktore sie pewnie wytrą bo na to nie ma siły...czy oryginalne??

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 17 maja 2020, 07:49
autor: gobio
Oryginalne.

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

: 17 maja 2020, 15:24
autor: Ptasiek
To najrozsadniej ale dziwne że jest inna cena i numer a fizycznie to jeden piernik.
Czy przednie czy tylne.. 48061-35040 i 48061-35050
Jest jescze SKR