Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 23:41
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
Post: 09 lip 2015, 23:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 cze 2015, 8:29
Posty: 10
Lokalizacja: Pieniężno
[img][img]http://s2.ifotos.pl/mini/Zdjecie-0_waeexxr.jpg[/img][/img]

i obrócona o 90 st

[img][img]http://s5.ifotos.pl/mini/Zdjecie-0_waeexxx.jpg[/img][/img]

Skoro wyszedł taki bubel z taśmy producenta to ja już nie mam zaufania do tej marki. Zorientowałem się przy drugim wahaczu, że coś jest nie tak. Pierwszy wahacz jest poskładany, wziąłem dzień wolnego aby wreszcie uruchomić auto. A tu kupa. Teraz ten pierwszy wahacz muszę znowu rozebrać aby sprawdzić czy nie ma takiej samej "lipy". Mam dość. Teraz wiem, że trzeba było wziąć oryginały.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2015, 23:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15225
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Eee nie generalizowałbym. Faktycznie trafił się bubel ale i najlepsze marki z różnych dziedzin miewają problemy. Kupiłem kiedyś nowe auto i zaraz zawróciłem do salonu bo plama płynu pod samochodem. Nie był skręcone żadne zaciski na przewodach chłodzenia. Japończyk :!: :wink:
A kolega wWyciągarce Warna nie miał zamontowanych łożyski ślizgowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
Z polibuszami wahaczy TT miałem taką przygodę że pomiędzy wewnętrzną tuleję a poliuretan dostał się syf (co w błocie nie jest niczym nadzwyczajnym). A że jedno obraca się w drugim to wytarł się poliuretan momentalnie i luuuz się zrobił. Chyba kiedyś tu o tym pisałem... Z metalgumą nie ma takiego problemu bo całość jest zwulkanizowana. Tylko zamienników należy unikać ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sie 2016, 20:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15225
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
W temacie o polibuszach przekładni kierowniczej w J9 też są ciekawe przykłady.
http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... 97#p198697

Powracając natomiast do polibuszy zawieszenia mamy przedstawiciela polskich Pakmanów. Kto kiedyś miał komputer Spectrum lub Atari wie co mam na myśli :wink:

Wnioski pozostawiam dla oglądających owe części.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio zmieniony 12 sie 2016, 20:53 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sie 2016, 20:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15225
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
tu to samo. Coś się krzaczy. Wyskakuje error przy wrzucaniu posta i potem wyskakują dwa identyczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sie 2016, 22:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Sam w sobie poliuretan nie jest zły. Fajne tworzywo, łatwe do kształtowania, i - w przeciwieństwie do gumy, bez tematów korozji stykowej z żelaztwem (zawartość siarki w masie gumy - pozostałość procesu wulkanizowania).

Niestety - nie ma, a raczej nieopłacalna jest technologia wulkanizowania tego w monolityczne silentbloki. Skutkiem czego tworzy się hybrydy, a wprasowanymi tulejami, które sa niestabilne - czyli po czasie (jak to "plastik") płyną, i tracą wymiary, przez co siły tarcia zanikają - i tuleja zaczyna pracować jako para cierna, a nie w masie ...Są też tuleje "wylewane" które wyglądają jak wulkanizowane. Niestety - do "zwykłej" stalli tworzywo to przylega słabo, więc trwałość takiego silentbloku jest dosyć mała.

Ogólnie - jest z tym problem. Obecnie się rozglądam za czymś do J8 - i jest kicha. Albo zamienniki febesta (raczej średnia półka), albo składane poliuretany .... . Albo oryginały, po dwie stówy za sztukę ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 paź 2018, 15:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Czesc.
Zamotałem się...pomocy,
Te ktore montuje mają takie dziubki wystajace.
Tuleje wachaczy dolne przednie maja być montowane 9-3 a tylne 12-6 ?
W moim cos było nie teges zamontowane...
https://drive.google.com/open?id=1W3_krDMBN9X50cjekNl2eye86hQezNUe


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2018, 9:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
UP
Nikt, nic?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2018, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
https://drive.google.com/file/d/1jBFxzUdJg5tmsDXn1Ue7QGkWhFWT2ZTS/view?usp=sharing
OK miałem pomroczność jasną.
A ta focia z instrukcji mnie zbiła z tropu,gdyz rzekomo przedstawia wahacz od 120 ale jakos tak do gory nogami(!?)
Ogladałem filmy, zdjecia i widze ze tuleje sa obsadzane w rozny sposób. To dziwi. :roll:
Może ktos kumaty potwierdzi.
Pozdrowka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group