Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 11:21
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 gru 2012, 8:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Np. mechanik, który walczy o klienta ceną.
Np. użytkownik, który się nie zna a widzi produkt tańszy
Np. użytkownik, który posiada już auto a każda naprawa to chora cena i najlepiej aby warsztaty dopłacały do napraw :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2012, 18:15 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2156
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
kylon pisze:
- wybite otwory do skręcenia wahaczy


Kylon a co zrobić w przypadku jak są wybite otwory do skręcania wahaczy z tyłu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2012, 18:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zaspawać i nawiercić nowe tudzież naspawać podkładki ale troszkę to już rzeźbowato :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2012, 18:40 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2156
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Dziękuję. :D Rzeźbie mówimy kategoryczne nie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2012, 21:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2012, 21:32
Posty: 64
Lokalizacja: Przysucha
Auto: J90
Kylon sądzę, że ktoś, kto kupował te polibusze nie widział, co czyni… :D Masakra :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2012, 21:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
yep, to straszne padło, zwłaszcza te do przednich wahaczy. nawet w dotyku sam materiał bardziej przypomina miśki-żelki niż twardy i sprężysty poliuretan łorginalnych TT, omijać to z daleka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sty 2014, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
Auto: Mercedes G W463. Było kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Witam

będę jutro wymieniał tuleje przednich wahaczy. Z tego co wyczytałem w tym wątku to w przypadku TT są przednie/ tylne.
Ja zakupiłem komplet Whiteline'a w WYprawa4x4 i się zastanawiam, czy tutaj też jest rozróżnienie na przednie tylne? miał to ktoś w ręku albo może KYLON-mógłbyś mi podpowiedzieć w tej sprawie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sty 2014, 21:13 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
W przypadku Whiteline nie ma takiego dylematu w tym samochodzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2014, 8:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
Auto: Mercedes G W463. Było kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Hej

Kylon- dzięki za odpowiedź. W takim razie dzisiaj przystępuję do wymiany. Wahacze już leżą wyjęte i czekają:-)

Grzech


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2014, 9:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
Auto: Mercedes G W463. Było kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
tuleje wymienione. Whiteline'a moge polecić, towar jakosciowo jest ok. A co do odczuź z jazdy to powiem za jakiś czas.
Wymiana tulei w dolnych wahaczach jest do przejścia. Wyciągnięcie starych na prasie raczej niemożliwe ze względu na kołnierz. Nie ma o co zaprzeć wahacza. Dlatego ja wydlubalem środek i potem wybiłem je.
Obrazek
nie ma z tym problemu poniewaz tuleja i tak idzie do śmieci.

Wprasowanie nowej to już bułka z masełkiem. Ja nowe tuleje dzień wcześniej wsadziłem do zamrażarki na -20 co z pewnością pomogło:-)
Obrazek
Przy okazji wmontowałem nowe swożnie 555- też było trochę zabawy przy wyciąganiu ale poszło!
poniżej gotowy wahacz z nowymi tulejami
Obrazek

maglownica równiez otrzymała nowe mocowania z Whiteline'a- w tym przypadku tuleje wyciśnięte na prasię bez problemu. Z kolei nowe można zamontować dosłownie wciskając je ręką.
gotowa przekładnia
Obrazek
oczywiście przy tej okazji zostały wymienione drążki kierownicze oraz osłony drążków. Zlikwidowałem też minimalny luz na przekładni.
Obrazek

odnośnie demontowania wahaczy- w moim przypadku udało się odkręcić śruby oraz nakrętki z mimośrodeami regulacyjnymi.
Obrazek
Tulejek wchodzących w wahacze nie udało sie uratować- zapiekły się i musiałem przecinać je żeby wogóle wahacze powyciągać. Kupiłem nowe w intercarsie- w Toyocie trzeba było czekać aż ściągną ze stolycy lub z Belgii;-). A w intercarsie były następnego dnia na 8 rano w tej samej cenie co w ASO:-)

jak macie jakies uwagi to powyższego to dawajcie- będzie dla potomnych!

Zostało ustawienie geometrii ale przed tym chciałbym jeszcze zmienić osłony przegubów zewnętrzych. Jak to najszybicje zrobić- lepiej wyciągać przegub zewnętrzy i zbijać czy dojść od przegubu wewnętrznego?
Czy aby wyciagnąć przegub zewnętrzny muszę wyciągać swożeń dolny wahacza czy przy kaksymalnym skręci kół po odkręceniu końcówek drążkó uda sie go wyciągnąć?

pozdrawiam

Grzech


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2014, 12:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
Auto: Mercedes G W463. Było kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
mam prośbę do admina o wydzielenie tego kawałka tekstu o wymianie osłony przegubu zewnętrznego jako osobnego wątku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 cze 2014, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 294
Padła mi tylna tuleja dolnego wahacza (lewy przód).
W wersji minimum, ale rozsądnie, które tuleje muszę wymienić:
a) Tylko tą podnietą,
b) Tylne z prawej i lewej,
c) całość przednia i tylna w obu kołach
d) przednia i tylna dolnego wahacza :?:

Przed wakacjami niechętnie wydam nieprzewidziane 2000pln, dlatego zastanawiam się jaka jest rozsądna wersja minimum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 cze 2014, 22:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jeszcze nie wiesz o tym że jednak wydasz :mrgreen:
- ciekaw jestem kto sprzeda jednego polibusza z kompletu
- tak to tylko w ASO bo tam na sztuki. No chyba że z zamiennika na kilka miesięcy bo padnie.
- jak wyjmniesz wahacz jak będzie stała śruba :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 cze 2014, 22:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 294
Wybór padł na ASO - większość to asfalt z rodziną
Śruby ... - z tym też jestem już pogodzony.
Czyli co powinienem wymienić. komplet lewa i prawa strona? - będzie boleć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2014, 7:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 17:33
Posty: 437
Lokalizacja: znad Bałtyku...Ustka
Auto: KDJ95'02
Co brać myśli o artykule... szczególnie o fragmencie z urywającymi się sworzniami http://autokult.pl/2913,poliuretan-w-za ... y-i-zalety


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: endurance i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group