Czy jest sens wkładać dłuższe łączniki stabilizatora w wyliftowanej 2'' j9.
Z tego co się doczytałem w przepastnym internecie to do liftu 2'' można zapodać łączniki o 30mm dłuższe.
Nawet się do tego zabierałem, ale się nie zabrałem. A tu pech i wymienić muszę szybko.
Wątpliwości co do sensu przedłużenia nasunęły mi się jak patrzę co się stało z tym co miałem.
Na zdjęciu widać, ze został wygięty, jakby przy kompresji. Dłuższy teoretycznie szybciej będzie się blokował. A z drugiej strony, jak łącznik był krótki to mógł się ustawić pod złym kontem i przy powrocie wygina się nie w tą stronę.
Jakie sa w tym temacie opinie wynikające z praktyki? ( co robić? jak żyć? )
PS. po ostatnim wypadzie same straty.
łącznika stabilizatora - std czy +30mm
Moderator: luk4s7
łącznika stabilizatora - std czy +30mm
- Załączniki
-
- stab_link.jpg (78,26 KiB) Przejrzano 1357 razy
Re: łącznika stabilizatora - std czy +30mm
Po pierwszych przymiarkach wychodzi, ze w moim przypadku warto przedłużyć drążki o 15-20mm, mam 40mm liftu na przodzie.
Wystrugałem sobie coś takiego, więc montując dopasuję długość. Gwint zrobiony obustronnie, żeby nie rozgrzewać materiału spawając.
Dostępne są łączniki do przycięcia na długość - wiec struganie ma średni sens, ale ja miałem na zapasie komplet Whiteline więc nie było sensu kupować następnego.
PS. na tył idzie rozmiar taki jak ori z przodu (list 2'')
Wystrugałem sobie coś takiego, więc montując dopasuję długość. Gwint zrobiony obustronnie, żeby nie rozgrzewać materiału spawając.
Dostępne są łączniki do przycięcia na długość - wiec struganie ma średni sens, ale ja miałem na zapasie komplet Whiteline więc nie było sensu kupować następnego.
PS. na tył idzie rozmiar taki jak ori z przodu (list 2'')
- Załączniki
-
- k1.jpg (58,9 KiB) Przejrzano 1319 razy
Re: łącznika stabilizatora - std czy +30mm
Do offroadu takie elementy w pierwszej kolejności się wywala.
Do jazdy po czarnym wymienia na lekko większe i mocniejsze - można przerobić oryginał.
Każda modyfikacja auta pociąga za sobą kolejne i uwidacznia kolejne słabe punkty.
Lepiej gdy podda się część za 20 zł niż taka za 20 000, więc trzeba się zastanowić, które elementy mają być "bezpiecznikiem" dla tych trudniejszych do wymiany i droższych.
o.Radek LJ73 1991
Do jazdy po czarnym wymienia na lekko większe i mocniejsze - można przerobić oryginał.
Każda modyfikacja auta pociąga za sobą kolejne i uwidacznia kolejne słabe punkty.
Lepiej gdy podda się część za 20 zł niż taka za 20 000, więc trzeba się zastanowić, które elementy mają być "bezpiecznikiem" dla tych trudniejszych do wymiany i droższych.
o.Radek LJ73 1991
Re: łącznika stabilizatora - std czy +30mm
Kurde, ja zamontowałem normalne jak z katalogu, mimo liftu 4 cm. Nie zauważyłem, że trzeba by było coś przedłużać.
Re: łącznika stabilizatora - std czy +30mm
@Mirekk, przy 40mm nie jest to niezbędne, ale koniec stabilizatora powinien być poziomo ewentualnie lekko do góry.
Krótkie końcówki naciągają stabilizator co nie jest zalecane, wstępne napięcie zmienia rozkład sił i przy dużym skoku w dół zmienia się kont pomiędzy końcówką, a stabilizatorem i w skrajnych wypadkach na powrocie występuje przegięcie w druga strone.
Chyba dlatego producenci dają niepełne 2'' czyli 40mmm. Wydaje się to być granicą, gdzie uchodzi na sucho brak dodatkowych przeróbek. Jak opuszczenie mostu, zmiana drążka stabilizatora.
Krótkie końcówki naciągają stabilizator co nie jest zalecane, wstępne napięcie zmienia rozkład sił i przy dużym skoku w dół zmienia się kont pomiędzy końcówką, a stabilizatorem i w skrajnych wypadkach na powrocie występuje przegięcie w druga strone.
Chyba dlatego producenci dają niepełne 2'' czyli 40mmm. Wydaje się to być granicą, gdzie uchodzi na sucho brak dodatkowych przeróbek. Jak opuszczenie mostu, zmiana drążka stabilizatora.