Witam
Wiem, że było dużo wątków związanych z olejami - jednak nigdzie nie mogę tego znaleźć wystarczająco precyzyjnie (lub jasno dla mnie) - a wręcz widzę sprzeczności... Pomożecie?
Chciałbym zmienić oleje w obu mostach, skrzyni, i reduktorze... O ile w przypadku skrzyni i reduktora nie mam żadnych wątpliwości, i chciałbym zastosować dokładnie ten:
Mobil Mobilube 1 SHC SAE 75W-90 [olej syntetyczny] (tak, wiem że każdy lubi różne marki - w każdym razie tu specyfikacja jest dla mnie jasna)
O tyle w przypadku mostów według instrukcji ma być to olej SAE90 - a nic takiego nie mogę znaleźć...
Sprzedawca w sklepie proponuje mi Mobil Mobilube HD-A 85W-90 [olej mineralny]
Gdzieś w wątkach na forum znalazłem informację, którą zrozumiałem tak, że ten sam olej co do skrzyni lać też do mostów - czy coś pokręciłem? Kolega Kylon bodajże sugerował olej Shell 75W-90...
Jeśli jest już to gdzieś jasno poruszone - to wybaczcie... po prostu nie znalazłem i dalej mnie to nurtuje... bo patrząc na np. mobila - nie widzę nic takiego jak SAE90... i przez to nie bardzo rozumiem.
Pozdrawiam
Olej w mostach - doprecyzowanie
Moderator: luk4s7
Re: Olej w mostach - doprecyzowanie
80W-90 w mostach, w reduktorze to samo co w skrzyni manualnej 75W-90
SAE 90 to olej bez oznaczenia temp użytkowania, zgodnie z instrukcją powyżej -18°C
SAE 90 to olej bez oznaczenia temp użytkowania, zgodnie z instrukcją powyżej -18°C
Re: Olej w mostach - doprecyzowanie
OK - SAE90 to olej bez oznaczenia temp użytkowania - ale czy w takim razie zarówno 75W-90, 80W-90 i 85W-90 to nie są SAE90?
No i teraz kolejna kwestia - 75W-90 do skrzyni i reduktora to pełny syntetyk...
85W-90 który podałem jako przykład to olej mineralny. A ten 80W-90 o którym pisze PblO - to syntetyk? mineralny? i jak to się ma np do 85W-90... Totalnie się w tym gubię i nie mogę zrozumieć na logikę... Można używać takie lub takie? zwykle było tak, że syntetyki lepsze (w przypadku silników) bo czystsze itd... a jak jest ze skrzyniami i mostami?
No i teraz kolejna kwestia - 75W-90 do skrzyni i reduktora to pełny syntetyk...
85W-90 który podałem jako przykład to olej mineralny. A ten 80W-90 o którym pisze PblO - to syntetyk? mineralny? i jak to się ma np do 85W-90... Totalnie się w tym gubię i nie mogę zrozumieć na logikę... Można używać takie lub takie? zwykle było tak, że syntetyki lepsze (w przypadku silników) bo czystsze itd... a jak jest ze skrzyniami i mostami?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Olej w mostach - doprecyzowanie
Myślę że nie musisz sie tak nad tym modlić, ten samochód bedzie szczęśliwy jak po prostu wymienisz w nim olej na mniej wiecej taki jak jest instrukcji (mówię tu o mostach i reduktorze). A czy syntetyk czy nie syntetyk i jakiej marki to juz naprawdę nie ma znaczenia.
Re: Olej w mostach - doprecyzowanie
Pewnie masz sporo racji - ale on nie był jakoś szczególnie eksploatowany w terenie, topiony itd - i ten olej w mostach nie wygląda źle (podobno był zmieniany co jakiś czas ) - a jeśli już mam to zmienić - to chciałbym to zrobić właśnie na taki jak jest w instrukcji - nawet nie mniej więcej co w miarę dokładnie... stąd moje pytania. Tak jak napisałem - skrzynia i reduktor nie budzą moich wątpliwości i tu już mam wybrany olej.
Chodzi mi tylko i wyłącznie o mosty - może ktoś ma identyczny model i mógłby napisać co dokładnie wlewa do mostów... Tu nie chodzi o koszt oleju - tylko mój święty spokój i wrodzoną dociekliwość ... a jak już raz zmienię na dany olej - to będę się tego trzymał póki będę miał to autko...
Pozdrawiam!
Chodzi mi tylko i wyłącznie o mosty - może ktoś ma identyczny model i mógłby napisać co dokładnie wlewa do mostów... Tu nie chodzi o koszt oleju - tylko mój święty spokój i wrodzoną dociekliwość ... a jak już raz zmienię na dany olej - to będę się tego trzymał póki będę miał to autko...
Pozdrawiam!