Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: Tomek92 »

Hej,

Czy ktoś orientuje się jakie dokładnie zmiany były wprowadzane w J9 na przestrzeni 7 lat, w których była produkowana? Wiadomo, że były nowe silniki i kosmetyczne zmiany nadwozia. Czy zmieniło się coś jeszcze? Czy modele z lat dwutysięcznych różnią się np. elementami konstrukcyjnymi od starszych kolegów?

Szukałem informacji w Internecie, ale nie udało mi się znaleźć nic konkretnego. Może dlatego, że słowo "lifting" w przypadku aut terenowych zwraca głównie informacje o lifcie zawieszenia.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: sebastian44 »

Z tego co wiem wzmocnili nieznacznie centralny i przedni dyferencjał. Zmieniono wyświetlacz "klinometr", zegary, boczki drzwi, kolorystyke zewnętrzną (poszerzenia w kolorze nadwozia). Zmieniono reflektory głowne ze szklanych na plastikowe.

Wiecej grzechow nie pamietam :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: luk4s7 »

I jeszcze felgi na brzydsze oraz na moje oko o delikatnie innym ET. Te „szpulki” po liftingu jakby bardziej wystają na zewnątrz. Głowy sobie uciąć nie dam ale tak mi jakoś to wygląda.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: sebastian44 »

No tak, te fele pięcioramienne sprzed liftu chyba są najładniejsze. Potem dali takie dekle 3 ramienne, zupełnie mi sie nie podobały.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: Tomek92 »

Dzięki Panowie. Zawsze myślałem, że mam ładne auto, a teraz myślę tylko o tych 3-ramiennych felgach... Byłem przekonany, że są 5-ramienne ;) Tak serio, to te 3-ramienne z Toyoty nie są takie złe. Bo mówicie o tych, tak?
Obrazek

Kiedyś miałem W124 i jak do niego szukałem felg, to popularne były takie 3-ramienne:
Obrazek

Nie mogłem zrozumieć jak można z tym jeździć...

Co do pozostałych zmian, to ciekawi mnie to wzmocnienie dyfrów. Ciekawe czy Rokfor wie coś więcej na ten temat. On jest dużym fanem dyfrów w J9 ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: luk4s7 »

No te ze znaczkiem Mercedesa to ekstremalnie paskudne! Toyotowe trójramienne które masz są znośne ale zdecydowanie wolę te sprzed liftingu o pięciu ramionach.

Jak to w życiu wszystko jest kwestia gustu. Jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki Obrazek

Tak wygląda moje byłe auto z felgami jakie powinny być na nim po opuszczeniu fabryki (choć felgi po renowacji dostały deko inny kolor).

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002

Post autor: Tomek92 »

Te moje felgi nawet mi się podobają, ale ogólnie też wolę jak mają więcej ramion. Tak samo średnio podobają mi się nowoczesne 3-ramienne kierownice. Wolę stare, klasyczne, 4-ramienne. Ale to faktycznie wyłącznie kwestia gustu, a o tym ciężko dyskutować.

Co do innych zmian, to nie mogę niestety znaleźć żadnych informacji o zmianach w konstrukcji napędów. Na polskiej Wikipedii nie ma nic, na angielskiej jest tylko tyle:
By June 1999, minor changes were made. In order to follow new laws, fog-lamps were added to the bumper, except in South Africa. To reduce theft, an engine immobilizer was available. TX Limited with 8 seats used TX base with roof rail, rear under mirror, wood panel finish, armrest, optitron meter, base cooling as well as rear heater was introduced into this series.
Choć Wikipedia to pewnie nie najlepsze miejsce do szukania takich informacji, to w innych w ogóle nic nie widzę na ten temat. Cóż, moja ciekawość chyba na razie pozostanie niezaspokojona ;)

ODPOWIEDZ