Strona 1 z 1

puknięcie przy puszczaniu sprzęgła d4d

: 14 maja 2019, 19:54
autor: Ad4m
Chyba nie pierwszy poruszam ten problem ale może komuś z Was udało się ustalić przyczynę.

J90 silnik 3.0 d4d przebieg ~200kkm.

Puszczam sprzęgło do połowy skoku pedału sprzęgła, auto zaczyna ciągnąć ale przy samym końcu, tuż przed całkowitym zwolnieniem pedału, towarzyszy temu puknięcie. Jest to wyraźnie odczuwalne, uderzenie (puknięcie) przenosi się nawet na środkową część kokpitu. Niekiedy przy zmianie biegów uda się trochę "przeciągnąć" moment puszczenia pedału (pewnie kosztem samego sprzęgła) i zniwelować puknięcie albo je wykluczyć.

Stwierdzenie "ten typ tak ma" jakoś nie bardzo do mnie przemawia.
Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? Może to dwumasa/sprzęgło się kończy?

Re: puknięcie przy puszczaniu sprzęgła d4d

: 14 maja 2019, 20:31
autor: kylon
Od przeczytania forum a zwłaszcza tematów o łańcuchu reduktora.

Re: puknięcie przy puszczaniu sprzęgła d4d

: 15 maja 2019, 12:21
autor: luk4s7
Dodałbym jeszcze tematy związane z efektem wagonowym. Też jest tego trochę na forum.

Re: puknięcie przy puszczaniu sprzęgła d4d

: 15 maja 2019, 15:27
autor: Ad4m
Ok, pewnie łańcuch będzie do wymiany ale sprawdzę jeszcze luzy na wałach.

Z jakim kosztem muszę się liczyć jeśli chodzi o łańcuch (robocizna + części)?

Re: puknięcie przy puszczaniu sprzęgła d4d

: 15 maja 2019, 15:31
autor: sebastian44
Nie spiesz sie tak z tą wymianą, owszem możesz mieć delikatny luz na łańcuchu jak i na całym układzie napędowym. Wiekszość (lub wszystkie J9) mają tę przypadłość. Jeżeli nie jest to bardzo duży luz to nie warto tego robić bo wydasz furmanke pieniedzy a efekt bedzie znikomy lub żaden.

Najlepiej podjedz do kogoś kto ma podobny model i porównaj żeby mieć odniesienie. To jedna z przypadłości tego modelu ale nie kwalifikuje sie od razu do remontu. Tym bardziej że czesto te "remonty" kończą się tak że działało a potem już nie działa bo ktos źle poskładał.