Strona 1 z 1

Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 08 kwie 2019, 12:41
autor: plitrix
Cześć,
Proszę o podpowiedź gdzie kupić taniej to ustrojstwo 23010-67030 TOYOTA TIMING CONTROL VALVE niż za 1800 zł w serwisie TOYOTY.
Ewentualnie prosze o skorygowanie mojej diagnozy:

pacjent 1KZ-TE, w trasie zapala się check engine, traci moc, lekko telepie silnikiem na postoju. Nie dymi, pracuje równo pod obciążeniem. Wywala błąd 14 po wsadzeniu druta w OBD1 czyli ten zaworek w pompie.

Pali na dotyk, nie grzeje się, płyn chłodniczy w normie, olej w normie.
Znalazłem jeszcze to: Denso 096360-0240 - czy to zamiennik? i gdzie kupić :)
dzięki!

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 08 kwie 2019, 12:54
autor: sebastian44
Nie wiem czy to cos pomoże ale dokładnie ta część była montowana w Corolli :

http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=23010-67030&mE=on

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 08 kwie 2019, 13:01
autor: PblO
Wygląda na to, że nie tylko w Corolli

https://sklep.gazparts.pl/pl/p/ZAWOR-PO ... C-TE/20449

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 08 kwie 2019, 21:36
autor: Rokfor32
Awaria zaworka jest niemal zerowo prawdopodobna. Może się zdarzyć - ale ten typ elektroniki nie jest aż tak wyrafinowany, żeby kontrolować jakość jego działania. Wyświetlany błąd to błąd obwodu tegoż zaworka - a więc zwarcie lub rozwarcie.

9 na 10 przypadków to po prostu urwany kabelek, tuż przy wtyczce, od strony instalacji.

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 09 kwie 2019, 11:35
autor: plitrix
dzięki za podpowiedź Rokfor32. Już byłem na etapie zamawiania nowego i się na chwilę jeszcze wstrzymam.
Przejrzałem kabelki - wyglądają dobrze, izolacja cała, wtyczka cała. A jak sprawdzić sam zaworek czy się nie zawiesza? Wczoraj przejechałem 20km i nic się nie działo. Wykasuję błąd i będę obserwował.

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 09 kwie 2019, 12:07
autor: Rokfor32
Nie wiem, czy zawieszanie się jest w ogóle wykrywane przez komp. Pierwsze i podstawowe - sprawdź czy zaworek ma właściwą rezystancję (kilka omów).

W drugim etapie - zapodaj napięcie zasilające - ale jedynie w krótkich impulsach. Jeżeli działa - będzie to słychać stukający rdzeń, bo to zerojedynkowy układ.

Jeżeli zaworek nie budzi zastrzeżeń - to problem jest w kablach. Jeżeli nie działa - trzeba zapodać inny przynajmniej do testów.

Jak się okaże, że to jednak zaworek - to pisz, mam tego kilka sztuk.

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 09 kwie 2019, 12:24
autor: zombi
@plitrix, a szukałeś informacji na stronach w en? Tak z ciekawości na szybko poszukałem i temat był przerabiana na forach za wielką wodą. Jako przyczynę wskazywano też: nieszczelności w układzie paliwowym lub zapchany mały filtr/sitko w pompie (podobno taki istnieje). Doczytałem tez info, że ludzie kupowali zawór i objawy nie ustępowały.

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 09 kwie 2019, 12:52
autor: plitrix
kurcze dzięki! jestem pod wrażeniem! wszystko sprawdzę i chyba uratuję przed wydaniem bez sensu trochę kasiorki :)

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 09 kwie 2019, 13:32
autor: plitrix
zmierzona oporność 9,4 ohm, zaworek pod napięciem klika jak wściekły. Czyli to nie zaworek. Zmieniłem też filtr paliwa... takiego syfu dawno nie widziałem.

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 09 kwie 2019, 21:26
autor: Rokfor32
Sprawdziłeś dobry zaworek? tak dla porządku pytam :mrgreen:

Ten kontrolujący kąt wtrysku to ten na samym dole pompy, instalowany równolegle do osi wałka napędowego, dokręcony do korpusu (a nie do głowiczki - do głowiczki jest wkręcony spill valve. Jest to bardzo szybki zawór dawkujący, odpowiedzialny za odmierzanie konkretnej dawki paliwa).

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 15 kwie 2019, 17:27
autor: plitrix
przyczyną całego zamieszania był na 99% zawalony syfem filtr paliwa... dziękuję za wybicie mi z głowy zakupu elektrozaworu za 5% wartości auta i motywację do sprawdzenia całego układu paliwowego.

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

: 15 kwie 2019, 20:03
autor: Rokfor32
To jeszcze czeka Cię zrzucenie zbiornika paliwa, i zaglądnięcie do środka. Syf w filtrze nie wziął się z powietrza.