Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Moderator: luk4s7

plitrix
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2019, 12:07
Auto: J95 1KZ-TE

Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: plitrix »

Cześć,
Proszę o podpowiedź gdzie kupić taniej to ustrojstwo 23010-67030 TOYOTA TIMING CONTROL VALVE niż za 1800 zł w serwisie TOYOTY.
Ewentualnie prosze o skorygowanie mojej diagnozy:

pacjent 1KZ-TE, w trasie zapala się check engine, traci moc, lekko telepie silnikiem na postoju. Nie dymi, pracuje równo pod obciążeniem. Wywala błąd 14 po wsadzeniu druta w OBD1 czyli ten zaworek w pompie.

Pali na dotyk, nie grzeje się, płyn chłodniczy w normie, olej w normie.
Znalazłem jeszcze to: Denso 096360-0240 - czy to zamiennik? i gdzie kupić :)
dzięki!

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: sebastian44 »

Nie wiem czy to cos pomoże ale dokładnie ta część była montowana w Corolli :

http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=23010-67030&mE=on

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: PblO »

Wygląda na to, że nie tylko w Corolli

https://sklep.gazparts.pl/pl/p/ZAWOR-PO ... C-TE/20449

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: Rokfor32 »

Awaria zaworka jest niemal zerowo prawdopodobna. Może się zdarzyć - ale ten typ elektroniki nie jest aż tak wyrafinowany, żeby kontrolować jakość jego działania. Wyświetlany błąd to błąd obwodu tegoż zaworka - a więc zwarcie lub rozwarcie.

9 na 10 przypadków to po prostu urwany kabelek, tuż przy wtyczce, od strony instalacji.

plitrix
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2019, 12:07
Auto: J95 1KZ-TE

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: plitrix »

dzięki za podpowiedź Rokfor32. Już byłem na etapie zamawiania nowego i się na chwilę jeszcze wstrzymam.
Przejrzałem kabelki - wyglądają dobrze, izolacja cała, wtyczka cała. A jak sprawdzić sam zaworek czy się nie zawiesza? Wczoraj przejechałem 20km i nic się nie działo. Wykasuję błąd i będę obserwował.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem, czy zawieszanie się jest w ogóle wykrywane przez komp. Pierwsze i podstawowe - sprawdź czy zaworek ma właściwą rezystancję (kilka omów).

W drugim etapie - zapodaj napięcie zasilające - ale jedynie w krótkich impulsach. Jeżeli działa - będzie to słychać stukający rdzeń, bo to zerojedynkowy układ.

Jeżeli zaworek nie budzi zastrzeżeń - to problem jest w kablach. Jeżeli nie działa - trzeba zapodać inny przynajmniej do testów.

Jak się okaże, że to jednak zaworek - to pisz, mam tego kilka sztuk.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: zombi »

@plitrix, a szukałeś informacji na stronach w en? Tak z ciekawości na szybko poszukałem i temat był przerabiana na forach za wielką wodą. Jako przyczynę wskazywano też: nieszczelności w układzie paliwowym lub zapchany mały filtr/sitko w pompie (podobno taki istnieje). Doczytałem tez info, że ludzie kupowali zawór i objawy nie ustępowały.

plitrix
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2019, 12:07
Auto: J95 1KZ-TE

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: plitrix »

kurcze dzięki! jestem pod wrażeniem! wszystko sprawdzę i chyba uratuję przed wydaniem bez sensu trochę kasiorki :)

plitrix
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2019, 12:07
Auto: J95 1KZ-TE

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: plitrix »

zmierzona oporność 9,4 ohm, zaworek pod napięciem klika jak wściekły. Czyli to nie zaworek. Zmieniłem też filtr paliwa... takiego syfu dawno nie widziałem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: Rokfor32 »

Sprawdziłeś dobry zaworek? tak dla porządku pytam :mrgreen:

Ten kontrolujący kąt wtrysku to ten na samym dole pompy, instalowany równolegle do osi wałka napędowego, dokręcony do korpusu (a nie do głowiczki - do głowiczki jest wkręcony spill valve. Jest to bardzo szybki zawór dawkujący, odpowiedzialny za odmierzanie konkretnej dawki paliwa).

plitrix
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2019, 12:07
Auto: J95 1KZ-TE

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: plitrix »

przyczyną całego zamieszania był na 99% zawalony syfem filtr paliwa... dziękuję za wybicie mi z głowy zakupu elektrozaworu za 5% wartości auta i motywację do sprawdzenia całego układu paliwowego.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14

Post autor: Rokfor32 »

To jeszcze czeka Cię zrzucenie zbiornika paliwa, i zaglądnięcie do środka. Syf w filtrze nie wziął się z powietrza.

ODPOWIEDZ