Strona 1 z 4
Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 11 mar 2019, 20:24
autor: Darek_LC_J95
J95 z 2001 roku.
Mam problem z odpaleniem silnika po dłuższej jeździe i nagrzaniu do około 90°C.
Rozrusznik kręci.
Po próbie pompowania pompką na filtrze i jednoczesnym kręceniu rozrusznikiem odpala.
Na zimnym silniku odpala szybko.
Od czego zacząć?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 11 mar 2019, 20:35
autor: kylon
Od odkręcenia korka i zobaczenia czy jest podciśnienie w zbiorniku.
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 12 mar 2019, 19:26
autor: Darek_LC_J95
Przepraszam, że pytam, ale to mój pierwszy Land Cruiser.
O który zbiornik i korek chodzi.
Dlaczego ma nie być podciśnienia przy ciepłym silniku?
Czy chodzi o korek zbiornika paliwa?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 12 mar 2019, 20:30
autor: tynio
Tak korek paliwa
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 12 mar 2019, 20:37
autor: Darek_LC_J95
Spróbować odpalić na ciepłym silniku przy odkręconym korku paliwa?
Na zimno poniżej 60°C znowu odpala normalnie.
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 12 mar 2019, 20:42
autor: Rokfor32
LC nie mają elektrycznej pompy wstępnej w zbiorniku paliwa. Więc jak odpowietrzenie nie działa - to po prostu w pewnym momencie pompa główna nie ma jak zassać paliwa. Dodatkowo podciśnienie w zbiorniku "wysusza" pompę główną, jak silnik nie pracuje, potęgując efekt.
Kontrola odpowietrzenia zbiornika w klekocie to jeden z pierwszych kroków diagnostycznych. Niby pierdoła - ale potrafi zaoszczędzić kupę czasu, i kupę kasy ...
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 12 mar 2019, 20:49
autor: Darek_LC_J95
Gdzie szukać zaworu odpowietrzenia?
Czy jest korku paliwa, czy w tym modelu już jest system węglowy?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 13 mar 2019, 07:23
autor: Rokfor32
Nie w korku - osobny wężyk idący z góry zbiornika do odpowietrznika wciśniętego w ramę.
Węglowe filtry oparów to dla benzyn.
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 13 mar 2019, 08:40
autor: Darek_LC_J95
Czy może chodzi o element w zbiorniku:
77026A TUBE SUB-ASSY, FUEL EVAPORATION, NO.1
ze schematu:
http://toyotamarket.ru/gr/781340/011/3/7751/1/77026A/
Czy dostanę się do odpowietrznika w ramie bez demontażu zbiornika?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 13 mar 2019, 12:32
autor: Rokfor32
To schemat od benzyny.
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 13 mar 2019, 13:36
autor: Darek_LC_J95
A ten schemat wygląda na KDJ95 i jest ta sama część?
http://toyotamarket.ru/eu/781540/017/3/7751/1/
Z poważaniem
Dariusz Rogowski (jdsoul).
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 13 mar 2019, 16:33
autor: Rokfor32
To jest wyjście ze zbiornika. Resztę układu masz na drugiej stronie tej karty.
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 13 mar 2019, 19:00
autor: Darek_LC_J95
Sprawdziłem i niestety po odkręceniu korka paliwa brak podciśnienia w zbiorniku, korek odkręca się lekko i brak jakiegokolwiek syczenia.
Mam na placu RAV4 i tam przy odkręcaniu korka jest wyraźny syk.
Wymieniłem w LC oba akumulatory na nowe Yuasy.
Na razie odpala, ale zdecydowanie dłużej niż na zimnym silniku.
Problem z ilością kręceń do odpalenia nasila się po paru minutach postoju, ale po całej nocy pali super.
Co następne do sprawdzenia?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 14 mar 2019, 14:19
autor: Darek_LC_J95
Czy można jeszcze coś zdiagnozować, coś co wpływa na trudne odpalanie przy ciepłym silniku po jeździe.
Samochód jest przez to niepewny w użytkowaniu. Szczególnie w momentach, gdy trzeba się
zatrzymać na kilka minut i jechać dalej. Wtedy odpalanie jest natrudniejsze.
Czy coś w silniku się rozszczelnia po nagrzaniu? Jak to można sprawdzić?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
: 14 mar 2019, 17:18
autor: Rokfor32
Już raczej tester diagnostyczny (fabryczny), i kontrola parametrów wg serwisówki.